Ladeluken på min Id4 åpner seg ikke!

Startet av per.o.haug@gmail.com, fredag 10. mai 2024, klokken 20:47

« forrige - neste »

per.o.haug@gmail.com

Har stadig problemer med åpning av ladeluke på min ID4 GTx 2024,hvor kan feilen ligge.Må trykke flere ganger på lås og åpne bil på nøkkelen ,for åpning.

Robert Nilsen

Ta det med forhandler, min måtte brytes opp til slutt(Lot forhandler gjøre det)

i3/RSiV

Sitat fra: per.o.haug@gmail.com på fredag 10. mai 2024, klokken 20:47Har stadig problemer med åpning av ladeluke på min ID4 GTx 2024,hvor kan feilen ligge.Må trykke flere ganger på lås og åpne bil på nøkkelen ,for åpning.

Samme på min Enyaq 2024 mod. Mistenker sw feil. Ver 4.0 på min Skoda

daktari

Vil du ikke tro låsen er litt treg? Spray litt silikon en dag den er åpen.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Limodriver

Noen elbiler har en «nødløsning» der en kan trekke i en «snor» som åpner ladeluken mekanisk slik en del fossilbiler også har. Dersom en må bryte opp ladeluken og skader lakken på skjermen ville jeg blitt veldig misfornøyd. Reparasjonslakkering blir aldri like bra som originallakken.

Jeg må vedgå at jeg lengter tilbake til da det var mulig å kjøre bil med en nøkkel som en stakk inn i dør-/tenningslås vred om, trakk ut lysbryteren og kjørte avgårde. Med reparasjonskostnadene en ser på elbiler er det ikke lenge før snittalderen kryper ned mot garantiperioden. Miljøvennlig?

Roy Aasen

Blir ikke mye miljøvennlig når bilen etter 10 år er som skrapjern å betrakte.

Når det gjelder lokal forurensing til luft, så er det selvsagt noe helt annet men det er mager trøst.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA