Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kapasitetsfall ved parkering i kulde!

Startet av Gro, mandag 31. desember 2012, klokken 13:03

« forrige - neste »

Gro

Hei!

Er det jeg som knoter og gjør feil, eller er støpselet på ladeledningen akkurat litt for stor til de ladestasjonene som man må låse seg inn i?  ::) Av og til går det helt fint, men stort sett må jeg lirke og lure for å få igjen lokket (og aktivere ladingen). Lure tips mottas med takk   :D
Gro

Blå Reva
Stavanger, Rogaland

Olemann

Tror ikke du knoter, erfart det samme jeg.  Lag deg en kort skjøteledning der (flatt) støpsel som settes i ladestolpen får ut ledning under.   Dermed er du klar for alle slags umulige ladestolper.

Mvh Ole

edyrli

Har samme problem ja. Det er ikke så ofte jeg bruke de proxl ladestolpene så har klart å knote det til de gangene det er aktuelt.
Det burde nok være mulig å finnet annet støpsel å montere på kabelen som nevnt over.
Reva i 2009 (Solgt)
Peugeot iOn 2013. "Norsk bil" (solgt)
SEAT Mii Electric
el-tog: AnsaldoBreda BM72

elektrolux

Ta med plastik strips, og strips fast bryteren slik at stolpen alltid gir strøm.

Deretter kan du lade uten å mose støpselet ditt.

Jeg har alltid strips liggende i bilen, og setter på på mange steder jeg rekker over. Kanskje er det allerede på din favorittstolpe?
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA