Vanskelig å lade på offentlige ladestasjoner

Startet av Gro, mandag 10. desember 2012, klokken 14:31

« forrige - neste »

Gro

Hei!

Er det jeg som knoter og gjør feil, eller er støpselet på ladeledningen akkurat litt for stor til de ladestasjonene som man må låse seg inn i?  ::) Av og til går det helt fint, men stort sett må jeg lirke og lure for å få igjen lokket (og aktivere ladingen). Lure tips mottas med takk   :D
Gro

Blå Reva
Stavanger, Rogaland

Olemann

Tror ikke du knoter, erfart det samme jeg.  Lag deg en kort skjøteledning der (flatt) støpsel som settes i ladestolpen får ut ledning under.   Dermed er du klar for alle slags umulige ladestolper.

Mvh Ole

edyrli

Har samme problem ja. Det er ikke så ofte jeg bruke de proxl ladestolpene så har klart å knote det til de gangene det er aktuelt.
Det burde nok være mulig å finnet annet støpsel å montere på kabelen som nevnt over.
2021 BYD Tang
2020 SEAT Mii Electric
1996 Suzuki LS-650 Savage

elektrolux

Ta med plastik strips, og strips fast bryteren slik at stolpen alltid gir strøm.

Deretter kan du lade uten å mose støpselet ditt.

Jeg har alltid strips liggende i bilen, og setter på på mange steder jeg rekker over. Kanskje er det allerede på din favorittstolpe?
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA