Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Kapasitetsfall ved parkering i kulde!

Startet av Balrog, søndag 30. desember 2012, klokken 19:17

« forrige - neste »

Martin-

Og hva er nordiske krav egentlig? Gjerne utdyp  :)
2020 Audi e-tron 50 "Levering uke 6-8"
2019 Renault Zoe R90 "Konebil"
2013 Nissan Leaf Tekna "Går i innbytte"
2013 Peugeot i-On "Byttet inn"
2014 Renault Fluence Z.E. Dynamiq "Kondemnert r.i.p."

elektrolux

Er også interresert i hva dette kan innebære? Kameraten i Dresden har det ofte kaldere og saltere enn oss her på vestlandet, så tviler på om det kan være noe med rustbeskyttelse eller oppvarming å gjøre.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Martin-

Som jeg har skrevet i en annen tråd: regner med dette dreier seg om svakt/underdimensjonert elektrisk varmeapparat samt manglende "varmeteppe" på batteripakken. Ingen problemer med oppvarmet garasje... Jeg synes enkelte Renault forhandlere svartmaler situasjonen, muligens for å prøve å bremse paralellimport. Har enda til gode å få opplysninger om akkurat HVA dette innebærer. Forhandler her i byen sa faktisk at det var benyttet 12V batteri som ikke tålte kulden (bagatell, enkelt å bytte) og at kablingen for 400 høyspent ikke tålte kulde??? Jeg avventer fremdeles argumentasjon med spesifikk informasjon  :)

ZerOE

Hva det innebærer nøyaktig vet jeg ikke, bare det jeg har lest og hørt.
Hovedgrunnen til at Sverige og Norge aldri fikk Fluence var vel denne såkalte nordiske pakken som ikke var tilgjengelig på fase 1 modellen.
http://www.laddaelbilen.se/2013/09/04/lansering-av-renault-fluence-z.e.-(fas-2)-kan-avbrytas-18127712
Danmark stiller ikke disse nordiske kravene og har hatt bilen for salg gjennom importøren der. Mesteparten av bilene som har kommet hit til Norge kommer vel nettopp fra Danmark.

Martin-

Nei, jeg vet ikke... Jeg har til mandag på å bestemme meg. Men så langt heller jeg mot et kjøp :-)

erik e

Et slik kjøp gjør man med hjerte ikke hode. Hva som er "lurt" er ikke alltid "rett". Lykke til,gøy med nye biler på veien.  Jeg kjøpte ikke "Fryseboksen" (i-Miev) pga. det var lurt.  God helg.
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt

Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

Martin-

Hehe, vi har prøvekjørt 2 av trillingene, så skjønner hva du mener  :) Den modellen er for fysisk liten for oss  :) God helg ja!

Martin-

Da ble vel dessverre løsningen at vi ikke kommer til å kjøpe Fluence'n... Renault Trondheim sier de ikke vil ta inn bilen til verken service eller eventuelle garantiutbedringer, Renault Norge sier de ser på problemet og muligens må kurse noen på disse, men har ikke noe perspektiv på når/hvem/hva... Jeg konfronterte selger med dette, og lurte på om vi kunne forholde oss til de ved eventuell garanti, men da ble jeg anbefalt å heller kjøpe en Leaf.......... Skuffet over Renault!

Martin-

Da er saken "snudd på flisa" igjen! Jeg ringte Renault Norge og fikk snakke med teknisk ansvarlig for personbiler i går, og han fortalte at service ikke var noe problem, og at alle deler var tilgjengelige også i Norge! Jeg kjørte derfor til min "lokale" Renault forhandler idag, der jeg (heldigvis) ikke traff selgeren jeg snakket med på telefon som 100% avviste meg. Snakket heller direkte med de på verkstedet, og de kunne fortelle at dette IKKE bydde på problemer i det hele tatt :) De hadde faktisk nylig hatt en Fluence inn på førstegangs service :) Og kursing av teknikere var på vei, og alle garantispørsmål ble behandlet på stedet. Det var noe annet enn "da må du sende bilen din til Danmark ved eventuelle feil og for service" :D Så da er vi igang med kjøpsprosessen igjen :)

Martin-

Da er kjøpekontrakt underskrevet, og vi venter i spenning på at bilen skal fraktes fra Oslo til Trondheim  :) Jeg kommer tilbake med mer info så fort vi har bilen i hende  8)

Martin-

Da er det bekreftet at vi får bilen imorgen  :) Vognkortet har allerede kommet i posten, vi gleder oss  ;D

ZerOE

Lykke til! :) 

Så det var 2 stk Fluence registrert i nybilstatistikken for Januar, i tillegg var det 7 stk bruktimporterte.
Det begynner å komme noen på veien nå, har sett to forskjellige her i Oslo. Uansett har du en bil som ikke alle andre har som for eksempel Leaf eller Golf, det er jo litt morsomt.

Martin-

Det går 1 her i Trøndelag fra før også, men ja, det er ekstra morro at det er så få av de  :)

tonheim

Sitat fra: ZerOE på torsdag 06. februar 2014, klokken 17:58

Så det var 2 stk Fluence registrert i nybilstatistikken for Januar, i tillegg var det 7 stk bruktimporterte.
Det begynner å komme noen på veien nå, har sett to forskjellige her i Oslo. Uansett har du en bil som ikke alle andre har som for eksempel Leaf eller Golf, det er jo litt morsomt.

Hvor finner man slike tall?? Er det mulig å se hvor mange Renault Fluence ZE som er på Norske veier nå, totalt?

Sitat fra: Martin- på tirsdag 21. januar 2014, klokken 10:56
Da er saken "snudd på flisa" igjen! Jeg ringte Renault Norge og fikk snakke med teknisk ansvarlig for personbiler i går, og han fortalte at service ikke var noe problem, og at alle deler var tilgjengelige også i Norge! Jeg kjørte derfor til min "lokale" Renault forhandler idag, der jeg (heldigvis) ikke traff selgeren jeg snakket med på telefon som 100% avviste meg. Snakket heller direkte med de på verkstedet, og de kunne fortelle at dette IKKE bydde på problemer i det hele tatt :) De hadde faktisk nylig hatt en Fluence inn på førstegangs service :) Og kursing av teknikere var på vei, og alle garantispørsmål ble behandlet på stedet. Det var noe annet enn "da må du sende bilen din til Danmark ved eventuelle feil og for service" :D Så da er vi igang med kjøpsprosessen igjen :)

Jeg fikk brev fra Motor Forum Kristiansand, om at Nybilgarantien min ikke gjelder. Importør og Renault Norge er uenige og Renault Nederland hvor bilen kommer fra er nå i kontakt med Renault Norge for å ordne opp... Får håpe det ordner seg.

Går det greit med Service på din?
Renault Fluence ZE, Nybilregistrert 2014 - Produsert 2012

emil

Sitat fra: tonheim på torsdag 26. mars 2015, klokken 03:16
Sitat fra: ZerOE på torsdag 06. februar 2014, klokken 17:58

Hvor finner man slike tall?? Er det mulig å se hvor mange Renault Fluence ZE som er på Norske veier nå, totalt?

52 registrerte frem til 28. februar 2015.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA