Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvilken elbil er best totalt sett under 500k?

Startet av harruz, torsdag 09. mai 2024, klokken 10:43

« forrige - neste »

Øyvind.h

Ev6 og Ioniq5 var litt nervøse syntes jeg. Du kunne se på rattet at de småkorrigerer hele tiden og oppleves litt mer svømmende i feltet enn det jeg har eid fra BMW/Mercedes/VW.
Årsaken til at jeg ikke endte med noen av dem var at områdene de var gode på ikke matchet våre ønsker eller behov.

Men ingen merker leverer noe som er best på alt dessverre.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

daktari

Sitat fra: Oddaa på torsdag 06. mars 2025, klokken 21:21
Sitat fra: daktari på torsdag 06. mars 2025, klokken 17:55VW har kanskje den beste autopiloten, BMW rett bak. Jeg synes ikke EV6 var like god, men det er 3 år siden.
Er VW bedre enn Audi på dette punktet? Har kjørt litt Q4 og opplever den som betydelig dårligere enn iX.
Muligens ID.4  2021 var stort skritt opp fra etron 2019, 2023 ID.4 var enda bedre igjen.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Oddaa

Sitat fra: daktari på torsdag 06. mars 2025, klokken 23:00
Sitat fra: daktari på torsdag 06. mars 2025, klokken 17:55VW har kanskje den beste autopiloten, BMW rett bak. Jeg synes ikke EV6 var like god, men det er 3 år siden.
Er VW bedre enn Audi på dette punktet? Har kjørt litt Q4 og opplever den som betydelig dårligere enn iX.
Muligens ID.4  2021 var stort skritt opp fra etron 2019, 2023 ID.4 var enda bedre igjen.
Jeg sammenligner med en 2025 Q4. Opplever den som nervøs og med mye korrigering. Men det kan selvsagt være noe med akkurat denne bilen.
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt 2025 EX30 Twin Performance
Kansellert bestilling 2025 EX90

daktari

Sitat fra: Oddaa på fredag 07. mars 2025, klokken 17:59
Sitat fra: daktari på torsdag 06. mars 2025, klokken 23:00
Jeg sammenligner med en 2025 Q4. Opplever den som nervøs og med mye korrigering. Men det kan selvsagt være noe med akkurat denne bilen.
Neppe bilen din, antagelig systemet. Kan være Audi har satt noe enklere chip inn i bilen enn VW. VW markedsførte spesielt at de oppdaterte til "en lærende Mobileye-chip" i ca.-23.

Selv om bilene har samme tekniske plattform tror jeg det er mye individuelt silo-arbeid innad i Skoda/Audi/VW/Porsche.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

GeirHM

Hei, jeg har ikke vært på elbilforum på en god stund. I går la jeg igjen et spørsmål om erfaring på siden for Xpeng G6. Det førte ikke til noe. Ikke så langt, i alle fall. Er det ingen her, som har bilen? Ingen? Rart!

Jeg skrållet litt bakover i tråden her, men bortsett fra at jeg fikk hyggelige gjensyn med brukeralias'er jeg husker fra gamledager, så det ikke ut til at G6 får så mye oppmerksomhet? Stemmer det? 

Jeg har fått et tilbud på en utgave av G6 til så vidt over 500k inkludert absolutt alt den modellen kan tilby - inkludert både premium vinterhjul og elektrisk hengerfeste i tillegg til markedets aller beste (lengste) garantiordning. Ja, de er sågar villig til å beholde min skammens bil til en innbyttepris jeg kan leve med. Jeg har lovet å fjerne gaffateip over bilmerket. For jeg har fulgt opp Tufte Johansen der.

Og det morsomme var at selger beklaget og sa at ikke all software var oppe og gikk ennå. Jeg så på ham og forsto at jeg ikke kunne fortelle ham at etter ti år og tre biler har jeg alltid hatt vindusviskere i "beta-mode". Han skal tross alt overta min siste nå. Jeg nøyde meg med å forklare at jeg foretrekker biler i konstant programvareutvikling fremfor biler hvor selger på tyskt vis forsikrer om at alt er på plass og at alt vil forbli på samme vis i hele bilens levetid. Slike utsagn er jo gjerne bevis på at du har å gjøre med museumsvoktere.

Men, altså, hadde vært topp med noen ekte bruker-erfaringer! Det skal jo ha vært solgt 245 Xpeng G6 i januar og februar. 

Bomtidelibom

Sitat fra: GeirHM på lørdag 08. mars 2025, klokken 17:10Hei, jeg har ikke vært på elbilforum på en god stund. I går la jeg igjen et spørsmål om erfaring på siden for Xpeng G6. Det førte ikke til noe. Ikke så langt, i alle fall. Er det ingen her, som har bilen? Ingen? Rart!

Jeg skrållet litt bakover i tråden her, men bortsett fra at jeg fikk hyggelige gjensyn med brukeralias'er jeg husker fra gamledager, så det ikke ut til at G6 får så mye oppmerksomhet? Stemmer det? 

Jeg har fått et tilbud på en utgave av G6 til så vidt over 500k inkludert absolutt alt den modellen kan tilby - inkludert både premium vinterhjul og elektrisk hengerfeste i tillegg til markedets aller beste (lengste) garantiordning. Ja, de er sågar villig til å beholde min skammens bil til en innbyttepris jeg kan leve med. Jeg har lovet å fjerne gaffateip over bilmerket. For jeg har fulgt opp Tufte Johansen der.

Og det morsomme var at selger beklaget og sa at ikke all software var oppe og gikk ennå. Jeg så på ham og forsto at jeg ikke kunne fortelle ham at etter ti år og tre biler har jeg alltid hatt vindusviskere i "beta-mode". Han skal tross alt overta min siste nå. Jeg nøyde meg med å forklare at jeg foretrekker biler i konstant programvareutvikling fremfor biler hvor selger på tyskt vis forsikrer om at alt er på plass og at alt vil forbli på samme vis i hele bilens levetid. Slike utsagn er jo gjerne bevis på at du har å gjøre med museumsvoktere.

Men, altså, hadde vært topp med noen ekte bruker-erfaringer! Det skal jo ha vært solgt 245 Xpeng G6 i januar og februar. 

Det er vel sikkert sånn Xpeng G6 owners club på facebook, prøv der!

GeirHM

Takk for tips. :-) Jeg er i ferd med å bli medlem av alt med xpeng på Face, men det er liksom noe eget med dette forumet!

Radial

G6 er litt nisje-produkt, med under 1000 registrerte eksemplarer totalt.

Å være på ett Forum ala dette kan  også noe være noe "gammeldags", og for de som er over snittet interessert i bil, så det er ikke sikkert du finner så mange typiske G6 eiere her enda ihvertfall
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA