Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Intervallservicen av Tesla S.

Startet av EXCEL, lørdag 29. desember 2012, klokken 19:19

« forrige - neste »

EXCEL

Full elektrisk fra 18.06.16
e-Golf (2014) mars 2019
Model S 75D desember 2017
Think Lithium 4-seter (2011) 18.06.16
Model S 70D 20.11.15 (Solgt)
e-UP (Solgt)
Think Zebra (solgt)

elektrolux

Bytter du stikket sopm går inn i bilen bør denne fungere på en Think.

Men etter budrunde, frakt, moms og bytte av støpsel blir dette en kostbar løsning.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

EXCEL

Mao. så baserer denne lade enheten seg på samme signalering-standard som Thinken?

Det økonomiske aspektet du påpeker, har du jo sikkert rett i. Uansett grei å vite for senere anledninger. Pluggen du sier må byttes, er faktisk den jeg "trigget" på.
Savner en litt mer "proff" (og vinklet) plugg på kabelen til Thinken. Kan en "proff" vinklet sak innføres på Think? 
Full elektrisk fra 18.06.16
e-Golf (2014) mars 2019
Model S 75D desember 2017
Think Lithium 4-seter (2011) 18.06.16
Model S 70D 20.11.15 (Solgt)
e-UP (Solgt)
Think Zebra (solgt)

elektrolux

Det "proffe" støpselet kalles J1772 og er standard på Nye Think City levert i USA.

Dermed bør deler til en ombygging kunne bestilles.

Jeg ville heller godt for en løsning der hele EVSE enheten bygges inn i bilen, og bruke ledning uten kladd til bilen.

Jeg fører forøvrig Think sine originale støpsel og komplette løsninger om du skulle trenge det.   
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

EXCEL

Ok, takk for informativt svar.

Er det lov å bygge "kladden" inn i bilen? Er ikke dette en påbudt, ekstern, sikkerhetsanordning?
Full elektrisk fra 18.06.16
e-Golf (2014) mars 2019
Model S 75D desember 2017
Think Lithium 4-seter (2011) 18.06.16
Model S 70D 20.11.15 (Solgt)
e-UP (Solgt)
Think Zebra (solgt)

Griffel

#5
Sitat fra: EXCEL på søndag 09. desember 2012, klokken 12:05
Ok, takk for informativt svar.

Er det lov å bygge "kladden" inn i bilen? Er ikke dette en påbudt, ekstern, sikkerhetsanordning?
Tja, Dersom bilen lader er bygget for å lade via kladd (ICCB) eller fra et ladepunkt (EVSE), er det ikke lov.
Men det er lov med ladesystem i bil som ikke krever dette (Modus 1). I siste tilfelle gjelder fler Nationale forskrifter.
(Ikke lov i USA, Jordfeilbryter i støpsel Tyskland, krav om at bruker må forvisse seg om at det stikkontakten har forankoblet jordfeilbryter noen land, etc.)
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Lynet

Først kan du lese denne tråden:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,6376.0.html

Deretter kan du vurdere om du skal bygge om til J1772 og kjøpe denne kladdløse kabelen:
http://www.charge-amps.com/

Den diskuteres i denne tråden:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,5271.0.html
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA