Går det rett vest med Tesla nå ?

Startet av Ingeniøren, lørdag 04. mai 2024, klokken 09:27

« forrige - neste »

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Eladdin - Elbilfareren på tirsdag 08. oktober 2024, klokken 16:08Nå kommer jo Tesssela med en 70-milsutgave av TM3, så da tenker jeg folk fyller ut lånesøknad på tesla.no, bestiller shaiten og driter i at Musky er bestevenn med Trumpy.

Den går vel bare 24 km lenger enn 4WD-utgaven, men ja, idealismen rekker bare så langt før "godt kjøp" trumfer hos 8 av 10 kjøpere, meg inkludert.

Kanskje Elons siste (10) stunt er for å rekruttere hillbillies, rasister, elbilhatere, og andre Resett-lesere.
Tesla Model Y                         2021-

Eladdin - Elbilfareren

Sitat fra: Electric cars in Norway på tirsdag 08. oktober 2024, klokken 17:20
Sitat fra: Eladdin - Elbilfareren på tirsdag 08. oktober 2024, klokken 16:08Nå kommer jo Tesssela med en 70-milsutgave av TM3, så da tenker jeg folk fyller ut lånesøknad på tesla.no, bestiller shaiten og driter i at Musky er bestevenn med Trumpy.
He he det er var mange nye ord der. Ja du har nok rett i det. Bare pris og rekkevidde stemmer så svelges kameler med pels og alt. Men det er helt greit det. Det er jo bilen man kjøper - ikke for å bli bestevenn med Donald. Så jeg forstår det. Nye TM3 med lang rekkevidde er jo helt konge.
Ja, kjente litt lyst selv, faktisk.
Men så kom jeg på at jeg har mer lyst på Pug 3008 med 70 mil på batten.
Elbil er verdens beste bil. 🥰😇
Elbil er best.
Lenge leve elbil, Hurra, Hurra, HurrAAAAA!

Hyundai Kona og 2 stk Ioniq, utstyrt med ratt, vinduer, hjul og seter

Eladdin - Elbilfareren

Sitat fra: ToWalkOrDrive på tirsdag 08. oktober 2024, klokken 17:24

Den går vel bare 24 km lenger enn 4WD-utgaven, men ja, idealismen rekker bare så langt før "godt kjøp" trumfer hos 8 av 10 kjøpere, meg inkludert.

Kanskje Elons siste (10) stunt er for å rekruttere hillbillies, rasister, elbilhatere, og andre Resett-lesere.
Har ikke Elon fått lovnad fra Donald at han skal få en ministerpost i miljødep dersom han vinner valget?
Elbil er best.

Øyvind.h

Sitat fra: Electric cars in Norway på tirsdag 08. oktober 2024, klokken 17:20Bare pris og rekkevidde stemmer så svelges kameler med pels og alt. Men det er helt greit det. Det er jo bilen man kjøper - ikke for å bli bestevenn med Donald.
Jeg er ikke umiddelbart enig i at alt er greit, så lenge produktet passer med egne preferanser.
Hvor grensen går er individuelt, men jeg er ikke enig i at så lenge produktet er bra skal en være helt likegyldig til alle andre forhold.
For 10 år siden var det å kjøre Tesla et tegn på at en tok en sjanse og var teknologiinteressert, selv om det var amerikansk bil på godt og vondt.
I 2024 har det plutselig blitt synonymt med støtte til Trump og hans verdensbilde. En kan ikke kjøpe nå uten å signalisere at en støtter det som skjer. En kan late som en ikke skjønner hva kjøp medfører og signaliserer, men en slipper ikke unna det. På samme måte som kjøp av kinesiske biler er et signal om at kjøp av bil derfra er helt OK. Mange synes jo det er helt greit, fordi produktet treffer bra på egne preferanser.

Det føles som vi er tilbake på 1930-tallet igjen med "tåler du denne, så tåler du denne" fremferd.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Electric cars in Norway

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 08. oktober 2024, klokken 17:54
Sitat fra: Electric cars in Norway på tirsdag 08. oktober 2024, klokken 17:20Bare pris og rekkevidde stemmer så svelges kameler med pels og alt. Men det er helt greit det. Det er jo bilen man kjøper - ikke for å bli bestevenn med Donald.
Jeg er ikke umiddelbart enig i at alt er greit, så lenge produktet passer med egne preferanser.
Hvor grensen går er individuelt, men jeg er ikke enig i at så lenge produktet er bra skal en være helt likegyldig til alle andre forhold.
For 10 år siden var det å kjøre Tesla et tegn på at en tok en sjanse og var teknologiinteressert, selv om det var amerikansk bil på godt og vondt.
I 2024 har det plutselig blitt synonymt med støtte til Trump og hans verdensbilde. En kan ikke kjøpe nå uten å signalisere at en støtter det som skjer. En kan late som en ikke skjønner hva kjøp medfører og signaliserer, men en slipper ikke unna det. På samme måte som kjøp av kinesiske biler er et signal om at kjøp av bil derfra er helt OK. Mange synes jo det er helt greit, fordi produktet treffer bra på egne preferanser.

Det føles som vi er tilbake på 1930-tallet igjen med "tåler du denne, så tåler du denne" fremferd.
Jeg ser godt dine poenger og er enig med deg i dette :+1:

Daniel_0007

Sitat fra: Eladdin - Elbilfareren på tirsdag 08. oktober 2024, klokken 17:34
He he det er var mange nye ord der. Ja du har nok rett i det. Bare pris og rekkevidde stemmer så svelges kameler med pels og alt. Men det er helt greit det. Det er jo bilen man kjøper - ikke for å bli bestevenn med Donald. Så jeg forstår det. Nye TM3 med lang rekkevidde er jo helt konge.
bare synd den er 100 000 mer med utstyr 🤣
Model 3 2019 LR Rwd

Eladdin - Elbilfareren

Sitat fra: Daniel_0007 på tirsdag 08. oktober 2024, klokken 18:03
Ja, det er et fortrinn, om en trives med det simple interiøret Tesla byr på og i tillegg alt på skjerm. Man MÅjo ikke ha toppmodellen fra Pug heller...
Elbil er best.

Rollep

Sitat fra: Eladdin - Elbilfareren på tirsdag 08. oktober 2024, klokken 17:36Har ikke Elon fått lovnad fra Donald at han skal få en ministerpost i miljødep dersom han vinner valget?

Nei, Muskegutten skal bli "cost cutter" fordi han er visstnok "great at this"😂   

Det var i hvert fall det klovnen sa under et av sine fyllerør lignende valgkampmøter🤣

https://youtu.be/XqLCIR74J2k?t=123

Electric cars in Norway

SitatJa, det er et fortrinn, om en trives med det simple interiøret Tesla byr på og i tillegg alt på skjerm.
Oiii oii oii her var det mye egenvurderinger... nå er jeg stygt redd for at du dro på deg noen uvenner ;D

Jeg synes ikke det er simpelt ....men smaken er som baken delt i 2

RJK

Sitat fra: Eladdin - Elbilfareren på tirsdag 08. oktober 2024, klokken 18:28
Ja, det er et fortrinn, om en trives med det simple interiøret Tesla byr på og i tillegg alt på skjerm. Man MÅjo ikke ha toppmodellen fra Pug heller...
Er forresten en besparelse på 110K om man kjøper Tesla'en via referral code, som man bl.a. finner nok av på siden for disse om man ikke kjenner noen med Tesla man heller vil få den fra! ;)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Eladdin - Elbilfareren

Sitat fra: RJK på tirsdag 08. oktober 2024, klokken 18:33
Sitat fra: Eladdin - Elbilfareren på tirsdag 08. oktober 2024, klokken 18:28
Er forresten en besparelse på 110K om man kjøper Tesla'en via referral code, som man bl.a. finner nok av på siden for disse om man ikke kjenner noen med Tesla man heller vil få den fra! ;)

Ja, og flere youtubere også som oppgir referral-kode. Følgende kan jeg banne på vil skje:
Tesla tar enda større markedsandeler med 70-milsbilen TM3 og TMY selger fortsatt i samme tempo, og 6-8 mnd etter kommer store kampanjer fra bos, mobile, Bnh, rsa og you name it. Så svarer Tesla med rentekampanje, og røkla følger etter.
Usikker på om jeg gidder likevel. 38kwt-Ioniqen er jo som hånd i hanske for mitt daglige behov året rundt, med Honda bensinbil med takstativ og hf i reserve. 🙂
Elbil er best.

Electric cars in Norway

Sitat fra: Eladdin - Elbilfareren på tirsdag 08. oktober 2024, klokken 18:56Følgende kan jeg banne på vil skje:
Tesla tar enda større markedsandeler med 70-milsbilen TM3 og TMY selger fortsatt i samme tempo, og 6-8 mnd etter kommer store kampanjer fra bos, mobile, Bnh, rsa og you name it. Så svarer Tesla med rentekampanje, og røkla følger etter.
Usikker på om jeg gidder likevel. 38kwt-Ioniqen er jo som hånd i hanske for mitt daglige behov året rundt, med Honda bensinbil med takstativ og hf i reserve. 🙂
Enig men det tar ikke 6-8 mnd engang tror jeg. De sitter å regner på dette as we speak og kuleramma er varm allerede ;D  Alle de 500` tilbudene nå feks på AW på feks ID.4, EQB osv der krok dekk og service er inkl vil snart gå videre ned - 450 er den nye 500 om en mnd tid....trur eg..

Bra det at merke forhandlerene blør litt kroner fremover - for de tjente så syyykt fett de siste årene før momsen slo inn at nå er det payback time til bilkjøperne. Og disse forhandlerne har store summer på konto som de kan dele ut nå fremover. Så fremt de ikke har gitt alt ut i utbytte eller reist til Sveits da  

Daniel_0007

Model 3 2019 LR Rwd

Electric cars in Norway

Sitat fra: Daniel_0007 på onsdag 09. oktober 2024, klokken 16:48Jepp flere som henger etter i eu krava for utslipp så blir mye kampanjer på elbil i 2025

Nice :+1:  for det er i "dyr tid" man trenger billig elbil

Eladdin - Elbilfareren

Men, kan det tenkes at øvrige forhandlere vil 'ta en Hyundai", og kreve å sjekke steinsprut på panseret og bytte pollenfilter hvert 2. år til blodpris for å opprettholde garanti på elektriske komponenter som motor, OBC og HV-batteri, ting de ikke bruker et sekund på for å sjekke ståa på det?
Elbil er best.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA