Går det rett vest med Tesla nå ?

Startet av Ingeniøren, lørdag 04. mai 2024, klokken 09:27

« forrige - neste »

Electric cars in Norway

Ja som tråden heter: Går det rett vest med Tesla nå ? - så tror ikke jeg at dette med gårsdagens event med Donald supporten til Elon - styrker Tesla som merkevare...just saying

Ganske patetisk av Elon å true med at dersom ikke alle går å stemmer nå så blir dette det siste valget :D. Han kan da ikke mene at dersom ikke Donald vinner valget nå så blir det ikke flere president valg i årene fremover? Se bilde fra tv 2 nyhetskanalen jeg tok nå

https://www.nrk.no/nyheter/trump-tilbake-i-butler_-saman-med-elon-musk-1.17071914

What-a-watt

Det beste for Tesla er kanskje å bli kvitt begge to. Amerikanere kan styre med sitt, men Trump har få "tilhengere" utenfor Amerikas grenser. Markedet i Europe og Asia kan reagere på usikkerheten med Trump som president, og den sterke sammenkoblingen med Musk kan resultere i en kjedereaksjon. Min høylytte nabo som liker å utbasunere sine meninger om mye, kommer definitivt ikke til å kjøpe ny Tesla hvis Trump vinner. Og ja, han kjører TMX i dag.

Electric cars in Norway

Sitat fra: What-a-watt på søndag 06. oktober 2024, klokken 11:44Det beste for Tesla er kanskje å bli kvitt begge to.
What...:+1: Ja du sier noe....jeg vet ikke...

elektro

Blir spennende å se om dette påvirker salget her til lands. Eller om det blåser over. Å bli assosiert med Trump, er vel noe de færreste her ønsker.
2019 e-tron 55 quattro | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

RJK

Sitat fra: elektro på søndag 06. oktober 2024, klokken 20:34Blir spennende å se om dette påvirker salget her til lands. Eller om det blåser over. Å bli assosiert med Trump, er vel noe de færreste her ønsker.
Tesla er vel fremdeles bestselgende elbil i Sverige, tross streiken! Og Kina-biler selges stadig mere av!

Tenker de fleste ikke vet, eller ikke bryr seg. Tenker vel at de andre toppsjefene sikkert har mer enn nok av svin på skogen de og, og sikkert noe "Me2"-greier som ikke er kommet frem i lyset ennå, og kjøper bil eter hva som gir de mest for pengene etter egne preferanser.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

What-a-watt

Hver gang det sies eller skrives noe negativt om Teslas biler, produsent, dens ledelse, policy. ol her, dukker det nesten alltid opp argumenter som dette. "Den/de andre har også problemer/feil/mangler". Fatter egentlig ikke hvordan en slik argumentasjon skal være til hjelp for noen verdens ting. Hvis jeg uttrykker min skuffelse/vrede om noe Tesla-relatert, kommer det straks opp innlegg om at X og Y ikke er noe bedre. Her får uttrykket "en fattig trøst" sin mening, og min skuffelse blir ikke mindre av den grunn.

Tesla er spesiell på flere måter. Mange av disse er nytenkning og vellykte, mens noen er kontroversielle. Ledelsen isolerer seg fra direkte kundekontakt, og i Norge finnes det ingen daglig leder. Det nærmeste vi kommer er doldisen Axel Tangen som er styremedlem i Teslas europeiske "avdelingskontor", og "Norge-ansvarlig" lokalisert i Nederland. Noen som har hørt noe om og fra han?

Inntil ganske nylig hadde ingen Tesla-sjefer lov til å uttale seg om Tesla-saker. Normalt har en så store bedrift en PR-avdeling for slikt, men ikke Tesla. Der ble alle sagt opp for mange år siden, og Musk har påtatt seg den oppgaven. Vellykket? Tja. Med Musk som enerådende PR-sjef er det kanskje ikke så rart at informasjonene ofte dissekeres med luper, og at resultatene ikke alltid fremstår som troverdige.

Syklist

Ingen tvil om at Musk har blitt skadelig for Tesla. Minner om støtte til en viss tysker på 30-tallet.

Det sitter langt inne å kjøpe ny bil som gir penger til aksje-eier Musk, selv om det er mange dyktige og hyggelige mennesker som jobber i Tesla.

Det kan argumenteres for at en ikke bør støtte kinesiske produsenter m.t.p. regimet, og heller ikke europeiske bilprodusenter som driver med lobbyvirksomhet for fossilbiler. Valgets kvaler, man får se hvem som satser riktig, og balansere preferanser på modell o.s.v. utifra egen etikk.
Tesla Model 3 LR 2021
Opel Corsa-e Edition 2020
x Tesla Model 3 SR+ 2020

ToWalkOrDrive

Ja, hvis en ser stort på det, fra elbilens start,  så var det kjent at oljeselskaper også hadde eierskap i bilselskaper, og at hver gang noen var i ferd med å finne opp noe som var viktig for elbiler så ble de kjøpt opp og patentene/ idéene lagt på is.

Spørs om elbiler fortsatt hadde vært en "kuriositet" om det ikke var for Tesla.

Samtidig har jo dette og ført til krise i bilbransjen.
Tesla Model Y                         2021-

Syklist

Ingen tvil om at Tesla har gjort at elbilutviklingen har gått mye fortere, og har gitt et spark til de tradisjonelle bilprodusentene. Det som er tragisk er at Musk's forvandling er blitt til gift for selskapet.

Tidligere forbant folk Tesla med ren energi og overgang til et nullutslippsamfunn. Desverre har mange talentfulle ledere som J.B.Straubel o.s.v. forlatt selskapet, mens Musk-assosiasjonen består.
Tesla Model 3 LR 2021
Opel Corsa-e Edition 2020
x Tesla Model 3 SR+ 2020

Rollep

Blir verre og verre for hver dag som går.

https://news.az/news/elon-musk-will-give-47-to-everyone-who-signs-this-petition

Federal law prohibits payment for registering to vote or voting in federal elections. However, it does allow financial incentives for petition signing.

Trump has mentioned plans to appoint Musk to a government efficiency commission if he wins the presidency again.

Musk's PAC aims to gather support for constitutional rights while critiquing the Democrats.

Eladdin - Elbilfareren

Sitat fra: Rollep på mandag 07. oktober 2024, klokken 15:49Blir verre og verre for hver dag som går.

https://news.az/news/elon-musk-will-give-47-to-everyone-who-signs-this-petition

Federal law prohibits payment for registering to vote or voting in federal elections. However, it does allow financial incentives for petition signing.

Trump has mentioned plans to appoint Musk to a government efficiency commission if he wins the presidency again.

Musk's PAC aims to gather support for constitutional rights while critiquing the Democrats.

Hva betyr dette "PAC" for noe? -at Musky kjøper folk sine stemmer til Trump?
Elbil er verdens beste bil. 🥰😇
Elbil er best.
Lenge leve elbil, Hurra, Hurra, HurrAAAAA!

Hyundai Kona og 2 stk Ioniq, utstyrt med ratt, vinduer, hjul og seter

YSG

PAC = Political Action Committee. En form for organisasjon som samler inn penger til støtte for- eller motstand mot politiske formål. I praksis en måte å omgå valglover ment å regulere eller begrense pengeinnsamling (gjelder vel spesielt såkalte SuperPACs).

Tilhengerne - og sauene de har med seg - kaller det selvsagt ytringsfrihet ::)

Eplet faller for øvrig ikke langt fra stammen. Moren til Elon: https://twitter.com/mayemusk/status/1842637728946544839

ToWalkOrDrive

Jeg brant opp min Tesla i protest mot Musk og Tesla i kveld...mentalt. En ting er å støtte Trump, men å forsvare våpenlovene er jo enda drøyere.

Jeg oppfordrer alle andre til også å brenne deres Teslaer i ett minutt....mentalt....

Fra Berlin... miljøfolk
Tesla Model Y                         2021-

Eladdin - Elbilfareren

Nå kommer jo Tesssela med en 70-milsutgave av TM3, så da tenker jeg folk fyller ut lånesøknad på tesla.no, bestiller shaiten og driter i at Musky er bestevenn med Trumpy.
Elbil er verdens beste bil. 🥰😇
Elbil er best.
Lenge leve elbil, Hurra, Hurra, HurrAAAAA!

Hyundai Kona og 2 stk Ioniq, utstyrt med ratt, vinduer, hjul og seter

Electric cars in Norway

Sitat fra: Eladdin - Elbilfareren på tirsdag 08. oktober 2024, klokken 16:08Nå kommer jo Tesssela med en 70-milsutgave av TM3, så da tenker jeg folk fyller ut lånesøknad på tesla.no, bestiller shaiten og driter i at Musky er bestevenn med Trumpy.
He he det er var mange nye ord der. Ja du har nok rett i det. Bare pris og rekkevidde stemmer så svelges kameler med pels og alt. Men det er helt greit det. Det er jo bilen man kjøper - ikke for å bli bestevenn med Donald. Så jeg forstår det. Nye TM3 med lang rekkevidde er jo helt konge.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA