Hovedmeny

Cybertruck tour - kommer til Oslo

Startet av Electric cars in Norway, søndag 28. april 2024, klokken 19:09

« forrige - neste »

Handyman

RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Electric cars in Norway

Var større enn jeg trudde ;D fet bil. Hadde glatt kjørt den alle dager i uka

Electric cars in Norway


Electric cars in Norway

Det får holde nå med bilder for denne gang. Stikk innom Drammen i morgen for å se den

What-a-watt

Hvor ble det av de nesten 2 millioner som bestilte?


Electric cars in Norway

Sitat fra: What-a-watt på lørdag 30. november 2024, klokken 00:31Hvor ble det av de nesten 2 millioner som bestilte?


Har ikke sett salgstallene fra Tesla. De kommer vel nå på q4 rapp eller?

Vaduz


Electric cars in Norway


What-a-watt


daktari

Det er ikke noe interesse for denne utover det early adoptere viser. Electrek sa det bra: "CT sales are disastrous". Tesla solgte samlet ca. 20.000 CT, S og X i Q4.
Den har nådd toppen av S-kurven, akkurat som Tesla sitt salg forøvrig.
https://electrek.co/2025/01/02/tesla-cybertruck-sales-are-disastrous/
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Speeder

Sitat fra: daktari på mandag 06. januar 2025, klokken 08:48Det er ikke noe interesse for denne utover det early adoptere viser. Electrek sa det bra: "CT sales are disastrous". Tesla solgte samlet ca. 20.000 CT, S og X i Q4.
Den har nådd toppen av S-kurven, akkurat som Tesla sitt salg forøvrig.
https://electrek.co/2025/01/02/tesla-cybertruck-sales-are-disastrous/
Så spådommen din er at Tesla vil selge færre CT per kvartal fremover, samt færre biler totalt per kvartal i tiden fremover enn det de har solgt tidligere år?
Kjører:2021 Model 3 LR & 2021 E-208 GT - Tidligere: 2015 Zoe 22kWh/43kW

Rosstopher

Sitat fra: Speeder på mandag 06. januar 2025, klokken 09:17
Sitat fra: daktari på mandag 06. januar 2025, klokken 08:48Det er ikke noe interesse for denne utover det early adoptere viser. Electrek sa det bra: "CT sales are disastrous". Tesla solgte samlet ca. 20.000 CT, S og X i Q4.
Den har nådd toppen av S-kurven, akkurat som Tesla sitt salg forøvrig.
https://electrek.co/2025/01/02/tesla-cybertruck-sales-are-disastrous/
Så spådommen din er at Tesla vil selge færre CT per kvartal fremover, samt færre biler totalt per kvartal i tiden fremover enn det de har solgt tidligere år?

Du trenger ikke nødvendigvis å tillegge daktari sine utspill så mye vekt. Du ser også i innlegget at det bastant fastslås at det ikke er noe interesse for Cybertruck lenger, noe som er ganske lett å motbevise.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

RJK

Sitat fra: Speeder på mandag 06. januar 2025, klokken 09:17
Sitat fra: daktari på mandag 06. januar 2025, klokken 08:48Det er ikke noe interesse for denne utover det early adoptere viser. Electrek sa det bra: "CT sales are disastrous". Tesla solgte samlet ca. 20.000 CT, S og X i Q4.
Den har nådd toppen av S-kurven, akkurat som Tesla sitt salg forøvrig.
https://electrek.co/2025/01/02/tesla-cybertruck-sales-are-disastrous/
Så spådommen din er at Tesla vil selge færre CT per kvartal fremover, samt færre biler totalt per kvartal i tiden fremover enn det de har solgt tidligere år?
Så vidt meg bekjent, er vel heller ikke produksjonen kommet skikkelig igang fordi fabrikken i Texas ikke er 100 % oppe.

Ja, det påvirker selvsagt at CT ble nesten dobbel så dyr som lovet, og rekkevidden ble langt lavere. Men så har de jo foreløpig bare levert de dyreste utgaven, Special/Founders Edition og den nest dyreste nå som den dyreste er produsert i lovd antall.

Massene så vel for seg å ta en langt rimeligere versjon, da det skulle være mer enn tilstrekkelig. Det blir derfor spennende å se hvordan salget utvikler seg fremover. Vil dyrtid påvirke CT i samme grad eller mer enn de andre modellene, eller vil man se en klar boost så snart de rimeligere modellene begynner å leveres?

Vil og Tesla få batteriene produsert langt rimeligere nå, både pga av lavere priser på Lithium og andre viktige metaller som benyttes, og nå som de visstnok skal ha løst de store utfordringene og kanskje kan få opp volumproduksjonen? Og når vil de begynne å produsere 4680 utenfor USA på egne fabrikker?

Mulig de produserer i Shanghai, men ikke fått det med meg. Og Berlin skulle jo vært tidlig i gang, men har vel ikke begynt å klargjøre for 4680 etter at de måtte bruke "de gamle" 2170 på LR og P-modellene ved den fabrikken.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

RJK

Sitat fra: Rosstopher på mandag 06. januar 2025, klokken 10:30
Sitat fra: Speeder på mandag 06. januar 2025, klokken 09:17
Sitat fra: daktari på mandag 06. januar 2025, klokken 08:48Det er ikke noe interesse for denne utover det early adoptere viser. Electrek sa det bra: "CT sales are disastrous". Tesla solgte samlet ca. 20.000 CT, S og X i Q4.
Den har nådd toppen av S-kurven, akkurat som Tesla sitt salg forøvrig.
https://electrek.co/2025/01/02/tesla-cybertruck-sales-are-disastrous/
Så spådommen din er at Tesla vil selge færre CT per kvartal fremover, samt færre biler totalt per kvartal i tiden fremover enn det de har solgt tidligere år?

Du trenger ikke nødvendigvis å tillegge daktari sine utspill så mye vekt. Du ser også i innlegget at det bastant fastslås at det ikke er noe interesse for Cybertruck lenger, noe som er ganske lett å motbevise.
Tror spørsmålet hans var av mer ironisk art, som at han nok mente nettopp det motsatte av hva @Daktari gir av ønsketenkning, gitt hans klart negative synspunkt på det meste rundt EM og Tesla!
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

chargedup

At CT ikke selges ut henger nok med prisen ved lanseringsshowet på 40' (2WD), 50 (AWD) og 70' (CB) ift nå. Da den kom startet den vel på 120' ish (CB), så 100' ish (AWD) og nå 80' ish (AWD). For den premiumen på prisen hadde nok de fleste regnet med range på 500 miles.

Basert på denne undersøkelsen https://electrek.co/2020/03/28/tesla-cybertruck-top-10-countries-reserving-electric-pickup-truck/ var 76% av reservasjonsholderne i USA. Om man da sier at reservasjonsholderne fordelte seg likt på 500' forhåndsreservasjoner (lavt estimert, da spørreundersøkelsen til et forum ikke trenger å være helt riktig) skulle de hatt et marked for 380'. Idag man kan kjøpe både AWD og CB fra inventory og den er "Available for Immediate Pick Up" på mange zip codes i USA. Jeg sjekket to forskjellige zip codes i USA.

Sett i ettertid, med null vekst i 2024, vil jeg tro at styret i Tesla angrer bittert på at de ikke gikk for model 2 før cybertruck.
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA