Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Elektrisk feil - og bilen starter ikke

Startet av svingen, fredag 28. desember 2012, klokken 13:40

« forrige - neste »

svingen

skal på tur med noen kompiser og han ene har en leaf, og lurer på om jeg skal forsøke og overtale han til og ta leafen :) (så jeg kan få prøve kjøre den litt lengre og se hvordan avstanden fungere vi har hytte 7 mil fra gjøvik som jeg vil nå med elbil)

turen blir slik her http://goo.gl/maps/7qWqi

oslo ->minnesund 73. 61,9km 50 min kjøring (Hurtiglader lade tid ca 30 min)
minnesund->gjøvik 64.1 km 61 min kjøring (Hurtiglader lade tid ca 30 min)
gjøvik->fagernes 97 km (ikke hurtiglader)
fagernes->beito ca 4 mil så trenger ikke lade mere enn maks 1 time og 30 min (fint og spise der har jo stoppet her før)
satser på han har 16a lade kabel :)

turen er tenkt i februar risiko prosjekt? :)
bør vel ikke ta mere enn 6 timer (vs 3 med vanlig bil hehe)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Trond Arve

Gjøvik - Beitostølen vil sannsynligvis kreve litt lengre ladepause. Gjetter rekkevidden er 6-8 mil på vinterføre med 800 høydemeter og kanskje 10-20 minus. Med andre ord kan det bety 4-6 timer med 16A-lading på Fagernes.
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

svingen

takk får svar,er vel ikke sikkert vi kommer til Fagernes da og dårlig med lade stasjoner i mellom, siden det er neste 10 mil og oppover fjellet. videre i Fagernes er det ikke ca 3 mil på 1 time lading? men det er kanskje om sommeren :-)? blir hverfall dun jakker med hvis det blir noe ikke stort fyring ;-)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Trond Arve

Sant. Du finner sikkert en bensinstasjon, butikk, restaurant, hotell eller liknende som har strøm å avse mellom Gjøvik og Fagernes.
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

Griffel

#4
Sitat fra: Trond Arve på lørdag 08. desember 2012, klokken 14:05
Sant. Du finner sikkert en bensinstasjon, butikk, restaurant, hotell eller liknende som har strøm å avse mellom Gjøvik og Fagernes.
2 timer på Dokka + 2 timer på Fagernes så blir vel totalen i overkant av en lysttur.

Når en tenker på at elbiltettheten er størst i Asker og Bærum, og at en stor andel av Valdreshytter også eies av av folk fra Asker og Bærum, burde det være et marked for hurtigladere langs E16.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

svingen

Sitat fra: Griffel på lørdag 08. desember 2012, klokken 15:00
Sitat fra: Trond Arve på lørdag 08. desember 2012, klokken 14:05
Sant. Du finner sikkert en bensinstasjon, butikk, restaurant, hotell eller liknende som har strøm å avse mellom Gjøvik og Fagernes.

2 timer på Dokka + 2 timer på Fagernes så blir vel totalen i overkant av en lysttur.

Når en tenker på at elbiltettheten er størst i Asker og Bærum, og at en stor andel av Valdreshytter også eies av av folk fra Asker og Bærum, burde det være et marked for hurtigladere langs E16.

Sent mail til Bjørn i SV i Nordre-Land og spurt pent om vi ikke kan lade en plass par timer i dokka,spent på hva han sier :) (http://sv.no/SV-der-du-bor/Oppland/Nordre-Land/Vi-mener/Program-2011-2015) eneste jeg fant om Dokka og lading.Greit og ha noe og komme til som er 100% sikkert fungerer,Han er og Rektor på en skole der oppe så mulig han vet om noe strøm hvor vi kan bare koble oss på :)

Videre ville det vært helt rått om det kom noen langs E16 ville gjort kjøp av elbil enklere får meg (har hytte oppe i der) :)

Takk får tips så langt,litt vansklig og planlege uten og ha noe praksis erfaring :)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA