Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ny Performance lansert

Startet av model3pw, tirsdag 23. april 2024, klokken 19:46

« forrige - neste »

model3pw

590.000kr
460hk
0-100 3.1 sek

Heter fortsatt Performance og ikke Ludicrous. Ikke akkurat noe vi med forrige Performance føler er verdt det mht ytelse ihvertfall?!

Skuffende er førstereaksjonen.

Uaktuellt å kjøpe med 460hk (kinabil) når USA spec får 510hk.

Likte heller ikke de nye (usporty) felgene med/uten aerocovere.

JorEl

Highland Performance, med adaptiv fjæring  :-*
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

Tom

All-new high-performance drive units deliver more than combined 500 horsepower  :o

Bellatrix

Litt skuffet ja. Hvertfall på 0-100, I praksis ca like rask som forrige utgave. Og bare 460 hester? Gamle P hadde vel over 500. Ser jo at i USA oppgir de 510 hester. Sikkert fordi de der har Panasonic batteri mens vi har LG. ellers gode oppgraderinger, men jeg kjøper ikke en B-vare med 10% mindre hester ift USA.

daktari

Kult med adaptive dempere (jaggu på tide) og sportsstoler, (som ser noe ukomfortabel ut- men det er vel poenget).
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Contango

#5
Hvorfor så mye kortere rekkevidde enn LR? Den må vel da ha et mindre batteri og lavere vekt enn før for å holde ytelsene med lavere hk.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en '24 Enyaq.

turfsurf

Den har fått staggered oppsett på hjulene, og sikkert litt dårligere aerodynamikk grunnet "leppa".
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Contango

Sitat fra: turfsurf på onsdag 24. april 2024, klokken 13:33Den har fått staggered oppsett på hjulene, og sikkert litt dårligere aerodynamikk grunnet "leppa".
Synes det var veldig mye med 10 mil kortere enn LR på leppa og hjulene. Den går jo også noen mil kortere enn utgående modell. Og har etter sigende færre hk? Den aksellerer jo raskere. Men er vekten omtrent den samme som LR, så er det vel som du sier inkl kanskje et annet dreiemoment. Noen som vet vektene på LR og denne?
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en '24 Enyaq.

turfsurf

I4 har også omtrent samme forskjellen mellom standard (19») og performance (20») staggered.

Har jo og med dekktype å gjøre.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Contango

Sitat fra: turfsurf på onsdag 24. april 2024, klokken 17:09I4 har også omtrent samme forskjellen mellom standard (19») og performance (20») staggered.

Har jo og med dekktype å gjøre.
Du har nok rett. P er noen få kilo tyngre enn LR.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en '24 Enyaq.

lightscribe

"This renders the BMW M3 totally irrelevant" - Jason Camissa

Lommebøken skjelver :o


https://m.youtube.com/watch?v=5xj0R4MyDhE

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA