Hovedmeny

Svart, svart, svart...

Startet av Superman, mandag 22. april 2024, klokken 22:52

« forrige - neste »

ToWalkOrDrive

Sitat fra: EriTom på torsdag 25. april 2024, klokken 20:11Godt folk er forskjellig! Personlig syntes jeg at Enyaq har ett flott potensiale. Jeg liker litt mer linjer etc enn feks MB elbil og Tesla som jeg syntes blir vel «såpestykkete».

Jeg er ikke opptatt av lengst rekkevidde, men at min bil skal passe meg. Og jeg mener min Enyaq er tøffere å se på enn feks noen Tesla jeg har sett 😉

Det er den kuleste Enyaq jeg har sett, og kulere enn Model Y, ja.
Likte særlig hvordan kontrastfargene får frem den kule fronten under frontlyktene osv, og de to fargene passer jo veldig bra sammen. Felgene gjør jo og sitt.
Tesla Model Y                         2021-

Dr.Nelson

Enyaq er den eneste elbilen jeg syns har et fint design både utvendig og innvendig. Hadde den ikke vært på markedet hadde jeg ventet på den rette elbilen enda. 
Men nå produseres min RS suv i moon white med 21" felg uten DCC og uten takluken, og da blir helt slikt JEG ønsker den.
For å unngå akvariumsfølelsen skal og vinduene sotes. 20% bak og 50% siderutene fremme. Ja det er ikke lov, men kjørt slikt i 12år og EU hos NAF går det rett igjennom.
Helt sort enayq SL/RS ser jeg ikke poenget med, det er jo ikke Batman sin bil. Alle de sorte designdetaljene forsvinner.
Men krom, nei takk, og heller ikke plast nederst langs dørene.

Unnskyld språket, men fy fader som jeg gleder meg til å synke ned i sportsetet i alcantara, legge hånda på 3 eikers rattet og kjenne bilen drar meg på langtur. 

Superman

Sitat fra: Dr. Nelson på lørdag 25. mai 2024, klokken 00:08Enyaq er den eneste elbilen jeg syns har et fint design både utvendig og innvendig.

Helt enig  :+1:

Jeg falt pladask da jeg så den på YouTube halvannen uke etter avdukingen i september 2020, og tenkte med en gang at dette var bilen for meg. Så jeg satte meg på bestillingslisten med en gang. Dog tok det temmelig lang tid å få bilen etter undertegnet bestilling den 23.10.2020, fikk den først utlevert den 17.08.2022. Men jeg angrer absolutt ikke på noen måte, selv om det tok laaaang tid  :laugh:

Ikke den mest sporty bilen på markedet, men desto mer komfortabel og behagelig å kjøre som landeveis-cruiser. Og nå kommer også endelig første skikkelige SW-oppdatering som vi med "eldre" Enyaq har ventet leeeenge på, den største akilleshælen hittil :D
2022  ŠKODA ENYAQ iV 80x  -  SUV-versjon
Hvorfor gå da - når man kan kjøre Škoda  8)

EriTom

Jeg la til litt mer svart jeg 😂
09/23 - Enyaq IV80X Sportline Phoenix Orange
02/24 - Enyaq 85X RS SUV Race Blue

i3/RSiV

Sitat fra: EriTom på fredag 21. juni 2024, klokken 20:08Jeg la til litt mer svart jeg 😂
Ser bra ut  :+1: Hva med frontemblemet, ikke svart?

EriTom

Da må det være ett sted der det er enkelt å få tak i... Lei av å vente på deler 😂

Frontspoileren tok det 2mnd å få fra jeg bestilte 🙈
09/23 - Enyaq IV80X Sportline Phoenix Orange
02/24 - Enyaq 85X RS SUV Race Blue

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA