Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Årlig avskriving av Model S Performance

Startet av Leidulf, onsdag 26. desember 2012, klokken 18:26

« forrige - neste »

elektrolux

Bileiere flest klarer da å skjønne hvilken pumpe de må fylle fra på en bensinstasjon, så det burde være mulig å for en bileier å forstå at der er grenser for hvor mye strøm de kan trekke ut av en stikkontakt.

Blir det varmt, eller er en plaget med at sikringen går er det bare å stille ned strømmen.

Nye Think sin ladekladd starter alltid på 10A, og må fysisk betjenes hver gang en ønsker mer strøm. Dette er jo en grei løsning som burde eliminere de fleste bruker feil.

Det som virkelig savnes er termisk vern i støpselet. Hadde der vært et slikt vern som slo ut ved f.eks 60C ville det svakeste leddet blitt sikret. Slik det er nå vil stikk/støpsel kunne ta fyr og ingenting skjer før brannen/varmen gir overledning og får jordfeilvernet eller sikringen til å ryke.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA