Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Re: Batteri garantier

Startet av RuneW, søndag 23. desember 2012, klokken 19:16

« forrige - neste »

Ladefabrikken

Har ikke kommet så langt at jeg har funnet ut vilken versjon jeg har. Men nå har jeg fått testet forvarmen uten tilkoblet til nettsteøm. Det funka uten noen problemer. Ingen feilmelding eller havari. Tempen var da -7 grader

Jeg måtte bare teste det, men var en smule nervøs
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

RuneW

TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Arha

Sitat fra: 2EL på fredag 28. desember 2012, klokken 21:15
Har ikke kommet så langt at jeg har funnet ut vilken versjon jeg har. Men nå har jeg fått testet forvarmen uten tilkoblet til nettsteøm. Det funka uten noen problemer. Ingen feilmelding eller havari. Tempen var da -7 grader

Jeg måtte bare teste det, men var en smule nervøs

Merket du noe forskjell, f.eks. at varmen slo seg av når du åpnet døra?
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 59000 km juni 2020.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

Ladefabrikken

Merka ikke noe forskjell når jeg satt bilen på. Hadde hele familien i bilen så det var ikke så lett å følge med på ting
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

leafeierskien

Jeg har forvarmet bilen uten bruk av lader flere ganger og alltid fått startet. Men jeg har vel trykket på startknappen to ganger noen ganger.

Innebærer dette at jeg bør få reparert noen deler i bilen, eller er det så enkelt som at delene enten er ødelagt, eller ikke og at hvis de ikke er det så er det bare å unngå forvarming uten strømtilkobling inntil løsning finnes?

frankols

Måtte ringe veihjelp og få Falck til å hente bilen på tirsdag 22.januar.
Andre gang det var trøbbel, første gang var fredag 18.januar.
Begge ganger etter oppvarming uten å være tilkoblet.
Siste gang var det umulig å få start på den, verkstedet klarte det heller ikke, så nå står den der.

Kjøpt 11.12.2012
Solcellepanel: Ja.

Lars C. Krogenæs

Da kan du se frem til noen måneder uten elbil. I følge Nissan er dette ikke noe problem....
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

ravn

Sandnes, Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

masae

Jeg hadde min på service her om dagen, og selv om jeg til tider er svært plaget med startproblemer på bilen etter å ha forvarmet uten ladekabel, hadde bilen min siste versjon av software, og det var ingenting verkstedet kunne gjøre med problemet.
Hva gjør jeg nå?
Må jeg prøve å framprovosere feil på DC/DC slik at den havner på verksted og får fikset problemene?
BMW i3 94 Ah protonic blue levert 24.08.2016

eMoNor

Sent men godt  ;D

Ja, jeg har opplevd dette flere ganger (5-10 ganger), men har fått start på bilen igjen. Noen ganger starter den etter 2-3 forsøk. Andre ganger har jeg måttet ventet et minutt før jeg kunne starte den. Har ikke oppfattet at det er en sammenheng med forvarming av bil. Men jeg har kun opplevd det når jeg ikke er hjemme og på vinteren så det stemmer nok.

Min hvite Leaf er kjøpt i november 2011 og har solcelle. Den er mye i bruk ca 45.000km nå. Har ikke resten av informasjonen for hånd.  ::)
Fredrikstad
Kursholder og rådgiver elektrisk mobilitet og lading

BMW i3 120Ah
BMW i3 94Ah (solgt 2018)
Tesla Model S 2014 (solgt 2017)
Volvo C30 Electric 2013 (levert i tilbake til Volvo i februar 2017)
Nissan Leaf 2011 (solgt 2013)
Vectrix elscooter (solgt 2016)

emobilitynorway.com

Snowjoggs

Er dette fremdeles et problem? Kjøpte nye leaf (acenta) i okt i år (2013). Bør jeg fremdeles holde meg unna forvarming via app når bilen ikke er kobla til strøm?

TimeBandit

Sitat fra: Snowjoggs på lørdag 23. november 2013, klokken 23:56
Er dette fremdeles et problem? Kjøpte nye leaf (acenta) i okt i år (2013). Bør jeg fremdeles holde meg unna forvarming via app når bilen ikke er kobla til strøm?
Jeg har dette problemet på min leaf fra november 2011. Er allikevel ikke noe problem å forvarme bilen fra app uten å være tilkoblet, bare husk å stenge varmen MED APP'en før du starter bilen. Men det var vel egentlig ikke svar på spørsmålet ditt...
Hvitt løv med bursdag 04/11/2011 Solgt
ModelX P#141 i bestilling Kansellert pga 2. seterad
Model S 60D - nå 75D med bursdag 26/9 2016

Snowjoggs

Sitat fra: TimeBandit på søndag 24. november 2013, klokken 02:31
Sitat fra: Snowjoggs på lørdag 23. november 2013, klokken 23:56
Er dette fremdeles et problem? Kjøpte nye leaf (acenta) i okt i år (2013). Bør jeg fremdeles holde meg unna forvarming via app når bilen ikke er kobla til strøm?
Jeg har dette problemet på min leaf fra november 2011. Er allikevel ikke noe problem å forvarme bilen fra app uten å være tilkoblet, bare husk å stenge varmen MED APP'en før du starter bilen. Men det var vel egentlig ikke svar på spørsmålet ditt...

Egentlig så var det det :) så, så lenge jeg både skrur på og av via app når den ikke er tilkoblet strøm har keg ingenting å frykte?

Daeedor

Sitat fra: Snowjoggs på søndag 24. november 2013, klokken 09:42
Sitat fra: TimeBandit på søndag 24. november 2013, klokken 02:31
Sitat fra: Snowjoggs på lørdag 23. november 2013, klokken 23:56
Er dette fremdeles et problem? Kjøpte nye leaf (acenta) i okt i år (2013). Bør jeg fremdeles holde meg unna forvarming via app når bilen ikke er kobla til strøm?
Jeg har dette problemet på min leaf fra november 2011. Er allikevel ikke noe problem å forvarme bilen fra app uten å være tilkoblet, bare husk å stenge varmen MED APP'en før du starter bilen. Men det var vel egentlig ikke svar på spørsmålet ditt...

Egentlig så var det det :) så, så lenge jeg både skrur på og av via app når den ikke er tilkoblet strøm har keg ingenting å frykte?

Vi har 2 nye Leaf  (engelskproduserte 2013 mod) levert nå i høst , begge 2 fungerer uten oppstartsproblemer av noe slag , har forsøkt alle varianter av forvarming med og uten strømtilkobling , og med Carwings og med timerinnstilling i bil. Ingen problemer av noen art. (Har byttet PTC varmelement på 1 bil , men det var kjapt utført av Nissan) :)   Vil tro at oppstartsproblemer beskrevet i denne tråden stort sett gjelder forrige modell Leaf.

eivisa

Har Leaf fra november 2011, og bruker forvarming mye.
Starter den med appen, og starter bilen mens den fremdeles har varme på.
Har gått helt fint, men noen ganger må jeg trykke 2 ganger på start av bil. ;)
Osterøy

Kjører nå Nissan Leaf rød levert 07.11.2011. Kjørelengde: 202000km 07.10.2019
Ford Focus Titanium 1,6TDCI 2011mod.
El-sykkel Emotion Neo Cross
Hymer 698B bobil m/fiat ducato 3,0 Automat 2013mod.
Solgt:Saxo 2001mod. Kjørt 166000km på originalbatterier. Totalt 175000km skiftet 1 batt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA