Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Re: Batteri garantier

Startet av RuneW, søndag 23. desember 2012, klokken 19:16

« forrige - neste »

RuneW

Sitat fra: eivisa på søndag 24. november 2013, klokken 21:05
Har Leaf fra november 2011, og bruker forvarming mye.
Starter den med appen, og starter bilen mens den fremdeles har varme på.
Har gått helt fint, men noen ganger må jeg trykke 2 ganger på start av bil. ;)

Jepp, det er vel der jeg er også. I så godt som 100% av gangene jeg forvarmer på batteri, vil bilen gå i en eller annen rar modus ved første forsøk. Ett trykk til på knappen og bilen er startklar. Merkelig at det skal være så vanskelig for Nissan å få dette riktig, men nå starter i alle fall bilen (etterhvert) hver gang.
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Bobbulf

Sitat fra: RuneW på mandag 25. november 2013, klokken 12:28
Sitat fra: eivisa på søndag 24. november 2013, klokken 21:05
Har Leaf fra november 2011, og bruker forvarming mye.
Starter den med appen, og starter bilen mens den fremdeles har varme på.
Har gått helt fint, men noen ganger må jeg trykke 2 ganger på start av bil. ;)

Jepp, det er vel der jeg er også. I så godt som 100% av gangene jeg forvarmer på batteri, vil bilen gå i en eller annen rar modus ved første forsøk. Ett trykk til på knappen og bilen er startklar. Merkelig at det skal være så vanskelig for Nissan å få dette riktig, men nå starter i alle fall bilen (etterhvert) hver gang.
Med Leaf-link appen https://itunes.apple.com/no/app/leaf-link/id542304940?l=nb&mt=8 synes jeg det fungerer bedre enn med Nissan sin egen app. Er mye kjappere på innlogging osv også.
Euro-Leaf Tekna koksgrå "Metallic Slate" :) 08-2013
MB E350 CDI 4Matic AMG - 2010
Bergen

Thomas Parsli

Jeg bruker også Leaf-link fremfor Carwings.
Leaf-link er raskere fordi den ikke logger inn på den "ordentlige" måten, men sender avgårde lade/klimakommandoen rett etter innlogging.

Men det funker :)

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

eivisa

Osterøy

Kjører nå Nissan Leaf rød levert 07.11.2011. Kjørelengde: 202000km 07.10.2019
Ford Focus Titanium 1,6TDCI 2011mod.
El-sykkel Emotion Neo Cross
Hymer 698B bobil m/fiat ducato 3,0 Automat 2013mod.
Solgt:Saxo 2001mod. Kjørt 166000km på originalbatterier. Totalt 175000km skiftet 1 batt.

Rio

Det er flere forskjellige CarWings-servere, bl.a. 2 i Europa.

Den ene er rask, men har ikke timer-funktionalitet. Den andre er langsommere, men man kan programmere varmen til å komme på neste dag.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

RuneW

Sitat fra: Bobbulf på mandag 25. november 2013, klokken 17:16
Sitat fra: RuneW på mandag 25. november 2013, klokken 12:28
Sitat fra: eivisa på søndag 24. november 2013, klokken 21:05
Har Leaf fra november 2011, og bruker forvarming mye.
Starter den med appen, og starter bilen mens den fremdeles har varme på.
Har gått helt fint, men noen ganger må jeg trykke 2 ganger på start av bil. ;)

Jepp, det er vel der jeg er også. I så godt som 100% av gangene jeg forvarmer på batteri, vil bilen gå i en eller annen rar modus ved første forsøk. Ett trykk til på knappen og bilen er startklar. Merkelig at det skal være så vanskelig for Nissan å få dette riktig, men nå starter i alle fall bilen (etterhvert) hver gang.
Med Leaf-link appen https://itunes.apple.com/no/app/leaf-link/id542304940?l=nb&mt=8 synes jeg det fungerer bedre enn med Nissan sin egen app. Er mye kjappere på innlogging osv også.

Jeg bruker ikke Carwings-appen.

Jeg bruker Leaf Manager. Aner imidlertid ikke hvordan den virker va Carwings vs Leaf-link.

Men uansett synes jeg det høres rart ut om type app skulle ha noe å si for denne problematikken.
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Kvikken


Lars C. Krogenæs

Sitat fra: glennha på onsdag 27. november 2013, klokken 09:13
Gledelig å se at ingen 2013 modeller er på listen.

Nå er listen sist oppdatert Torsdag 02. Mai 2013, slik at det kan hende at noen 2013 modeller har problemer uten at vi vet noe om det.

Likevel får vi håpe at dette går under barnesykdommer og at nye biler ikke får dette problemet.

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

RuneW

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på onsdag 27. november 2013, klokken 09:37
Sitat fra: glennha på onsdag 27. november 2013, klokken 09:13
Gledelig å se at ingen 2013 modeller er på listen.

Nå er listen sist oppdatert Torsdag 02. Mai 2013, slik at det kan hende at noen 2013 modeller har problemer uten at vi vet noe om det.

Hehe - ja, det er en relativt naturlig forklaring. Men om det er noen 2013-eiere som føler at de burde ha vært på listen så får de kontakte meg på PM.
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

tomrh

Kjøpte brukt Leaf, første gang registrert sep 2012. Har ikke prøvd forvarming uten å være tilkoblet nettet. Er det safe å prøve? Siste registrerte bil i oversikten var vel juli 2012.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

X-Trail

Disse bilene ble omprogrammert pga dette. Sjekk med nærmeste forhandler om nettopp din bil er fikset.
Stolt eier av ELise♡

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA