Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Re: Batteri garantier

Startet av RuneW, søndag 23. desember 2012, klokken 19:16

« forrige - neste »

TimeBandit

Brukte forvarming uten tilkobling i dag. Når jeg brukte leaf-link til å skru av forvarmingen før jeg startet bilen var det ingen problemer. Blir nok ny rutine heretter !

TB
Hvitt løv med bursdag 04/11/2011 Solgt
ModelX P#141 i bestilling Kansellert pga 2. seterad
Model S 60D - nå 75D med bursdag 26/9 2016

gbzdoc

Sitat fra: gbzdoc på torsdag 06. desember 2012, klokken 21:35
VIN: ***07640
Solcelle: Ja
Kjøpt: November 2011
Kommentar: Får aldri startet på direkten ved forvarming på batteri. Får alltid start etter å skru bilen av igjen og vente til dashboardet er mørkt før nytt forsøk på å starte. Ukjent for forhandler når de ble konfrontert.

Og ved første forvarming etter service og misstanke om firmware upgrade: BOFF! Bilen starter ikke mer...

Grrrrr! Kaldt var det også (-14), med hele familien på plass i bilen...

erikf

Sitat fra: TimeBandit på mandag 10. desember 2012, klokken 21:22
Brukte forvarming uten tilkobling i dag. Når jeg brukte leaf-link til å skru av forvarmingen før jeg startet bilen var det ingen problemer. Blir nok ny rutine heretter !

TB
Ingen ting hadde vært bedre enn om dette var tilfelle, men har en mistanke om at nissan må kalle inn alle leafene for oppgradering som fjerner risiko for at dette skal skje, om ikke lenge, når de finner ut av dette.
Bergen - Leaf 2012-2019 - model3 2019-

RuneW

Sitat fra: gbzdoc på tirsdag 11. desember 2012, klokken 20:16
Sitat fra: gbzdoc på torsdag 06. desember 2012, klokken 21:35
VIN: ***07640
Solcelle: Ja
Kjøpt: November 2011
Kommentar: Får aldri startet på direkten ved forvarming på batteri. Får alltid start etter å skru bilen av igjen og vente til dashboardet er mørkt før nytt forsøk på å starte. Ukjent for forhandler når de ble konfrontert.

Og ved første forvarming etter service og misstanke om firmware upgrade: BOFF! Bilen starter ikke mer...

Grrrrr! Kaldt var det også (-14), med hele familien på plass i bilen...

Hva betyr dette? Fikk du aldri start på den igjen?
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

gbzdoc

Jepp, samme som andre melder at den grønne bilen ikke begynner å lyse, samt oransje servicelampe med bilde av en bil. (Samt noen andre varsellamper.)

I tillegg var hele klimanlegget dødt også når man prøver å fyre det opp uten å tråkke på bremsen.

Prøvde å ringe Leaf-veihjelpen, men det ble det bare brutt etter et par ring. Ringte til slutt NAF og fikk de til å hente bilen. Er heldigvis medlem...

Det sykeste er jo at jeg påpekte at den "hikket" ved forvarming fra batteriet, og lurte på om dette var noe man ikke burde gjøre, evt. ta forhåndsregler. Men de mente at nei dette skulle ikke være noe problem... Første bruk av oppvarmingen etter service: Dau bil...

koffeld

Sitat fra: erikf på tirsdag 11. desember 2012, klokken 23:27
Sitat fra: TimeBandit på mandag 10. desember 2012, klokken 21:22
Brukte forvarming uten tilkobling i dag. Når jeg brukte leaf-link til å skru av forvarmingen før jeg startet bilen var det ingen problemer. Blir nok ny rutine heretter !

TB
Ingen ting hadde vært bedre enn om dette var tilfelle, men har en mistanke om at nissan må kalle inn alle leafene for oppgradering som fjerner risiko for at dette skal skje, om ikke lenge, når de finner ut av dette.

Hva mener du, har du erfaring med at bilen ikke starter, selv om du skrur av forvarming med mobilen før du forsøker å starte? 

Jeg har lagt meg til dette som vane nå og sikkert gjort det 10 ganger allerede.  Bilen har startet på første forsøk hver gang.  Problemet ser i alle fall ut til være løst for meg, selv om det krever et par ekstra tastetrykk på mobilen i det jeg nærmer meg bilen.  Tar omtrent 30 sek (som vil si ca 50 meter i gangfart) fra jeg sender kommando til varmingen faktisk avslutter.
Tesla X90D 2017
Nissan Leaf 2012

Rasmus.B

Sitat fra: koffeld på onsdag 12. desember 2012, klokken 11:04Jeg har lagt meg til dette som vane nå og sikkert gjort det 10 ganger allerede.  Bilen har startet på første forsøk hver gang.  Problemet ser i alle fall ut til være løst for meg, selv om det krever et par ekstra tastetrykk på mobilen i det jeg nærmer meg bilen.  Tar omtrent 30 sek (som vil si ca 50 meter i gangfart) fra jeg sender kommando til varmingen faktisk avslutter.
Smart, men det forutsetter at Carwings fungerer, noe som ikke er en selvfølge disse dager.

SitatQuote rettet av forum admin
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

koffeld

Sitat fra: Rasmus.B på onsdag 12. desember 2012, klokken 11:12

Smart, men det forutsetter at Carwings fungerer, noe som ikke er en selvfølge disse dager.

Kan anbefale LeafLink til iPhone i alle fall, har ikke vært noe trøbbel ved bruk av den på lang tid nå.  Da slipper man også den evindelige innloggingen i carwings-appen.
Tesla X90D 2017
Nissan Leaf 2012

gbzdoc

Sitat fra: koffeld på onsdag 12. desember 2012, klokken 11:04

Hva mener du, har du erfaring med at bilen ikke starter, selv om du skrur av forvarming med mobilen før du forsøker å starte? 

Jeg har lagt meg til dette som vane nå og sikkert gjort det 10 ganger allerede.  Bilen har startet på første forsøk hver gang.  Problemet ser i alle fall ut til være løst for meg, selv om det krever et par ekstra tastetrykk på mobilen i det jeg nærmer meg bilen.  Tar omtrent 30 sek (som vil si ca 50 meter i gangfart) fra jeg sender kommando til varmingen faktisk avslutter.

Jeg hadde også -nesten- lagt meg til det som vane for å være på den sikre siden. Men glemte å gjøre det i går... At bilen da går til helvete og dør er jo ikke holdbart... Man bør kunne trykke på start knappen uten frykt for at noe skal gå i stykker...

RuneW

Sitat fra: gbzdoc på onsdag 12. desember 2012, klokken 11:28Jeg hadde også -nesten- lagt meg til det som vane for å være på den sikre siden. Men glemte å gjøre det i går... At bilen da går til helvete og dør er jo ikke holdbart... Man bør kunne trykke på start knappen uten frykt for at noe skal gå i stykker...

Helt soleklart! Dette er Nissan sitt problem. Er dog veldig usikker på hva man egentlig kan kreve av dem.

Man kan jo alltids levere bilen på verksted og si at du ikke vil ha den tilbake før feilen er rettet. Men hvor smart denne strategien er kommer vel litt an på om man får lånebil eller ikke...  ::)
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

gbzdoc


RuneW

Nå har jeg ikke fått kontakt med bilen via mobil på et par dager så nå får jeg uansett ikke forvarmet bilen. Kanskje det er Nissan sin løsning på problemet med forvarming på batteri?  ::)
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Magnus

Så selv etter å ha fått løst problemet (byttet sikring) på verksted, så opplever dere samme problem ved forvarming via Carwings? Altå død bil og veihjelp tilbake til verkstedet igjen?
Nissan Leaf 2012, ikke kjørt så langt
Batteridrevet gressklipper, grønn
Batteridrevet ringeklokke, hvit med grå profil
iPhone med lithium-ion teknologi
Fjernkontroll, dobbel AA tror jeg, men kan være trippel
Jeg vil ha en liten hund, og den skal være blå

cra

Det høres i så fall ut som en effektiv måte for å få dem til å fikse problemet ved rota. Det må da bli dyrt for dem med mange slike garantireparasjoner og med utlån av biler når det tar ukevis å få nytt fra Japan. ;)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

erikf

Sitat fra: koffeld på onsdag 12. desember 2012, klokken 11:04
Sitat fra: erikf på tirsdag 11. desember 2012, klokken 23:27
Sitat fra: TimeBandit på mandag 10. desember 2012, klokken 21:22
Brukte forvarming uten tilkobling i dag. Når jeg brukte leaf-link til å skru av forvarmingen før jeg startet bilen var det ingen problemer. Blir nok ny rutine heretter !

TB
Ingen ting hadde vært bedre enn om dette var tilfelle, men har en mistanke om at nissan må kalle inn alle leafene for oppgradering som fjerner risiko for at dette skal skje, om ikke lenge, når de finner ut av dette.

Hva mener du, har du erfaring med at bilen ikke starter, selv om du skrur av forvarming med mobilen før du forsøker å starte? 

Jeg har lagt meg til dette som vane nå og sikkert gjort det 10 ganger allerede.  Bilen har startet på første forsøk hver gang.  Problemet ser i alle fall ut til være løst for meg, selv om det krever et par ekstra tastetrykk på mobilen i det jeg nærmer meg bilen.  Tar omtrent 30 sek (som vil si ca 50 meter i gangfart) fra jeg sender kommando til varmingen faktisk avslutter.
Hva jeg mener? Vanskelig å si, da jeg sannsynligvis skrev tidenes mest utydelige post, med elendig språk. Skal prøve å tyde meg selv.
Veldig bra om det virkelig er tilfelle at leaf ikke tar kvelden hvis forvarmingen stanses fra carwings/leaflink etc. Jeg skal selv kjøre på med denne metoden, men kun når jeg kan ta sjansen på at bilen ikke kommer til å starte. Når jeg har et ærend jeg virkelig må stille opp på, kan jeg ikke benytte forvarming.
Hvis Nissan finner ut hva som er årsaken til problemene håper jeg de kaller inn alle Leafer til fix. De må vel snart ha nok erfaringsgrunnlag.
Jeg får alltid advarsel i displayet etter å ha kjørt forvarming og må slå av og på bilen en gang til. (men ikke ved avbrutt forvarming fra carwings) Skrekken sitter litt i meg enda etter den gangen jeg ikke fikk start på den igjen.
Bergen - Leaf 2012-2019 - model3 2019-

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA