Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Skifte kupefilter, MIC

Startet av hiawata, mandag 08. april 2024, klokken 10:54

« forrige - neste »

sls

Fikk trådstarter til å skifte kupefilter?

Jeg skulle i gang med å skifte filter i dag men oppdaget at instruksjonene i håndboken ikke stemte med hvordan ting ser ut i min bil.

Hos meg ser det ut som bildet lenger oppe, altså at det er en 6mm skrue øverst på dekselet til filteret.

Og under handskerommet er det så vidt jeg kan se bare én skrue og et klips. Men jeg fikk ikke dette til å løsne.

hiawata

Jeg bestilte mobil service som brukte filterne jeg allerede hadde, betalt ca. 400 kr - og da syns jeg ikke det var verdt å gjøre selv egentlig  :)

Electric cars in Norway

Sitat fra: hiawata på tirsdag 17. desember 2024, klokken 20:37Jeg bestilte mobil service som brukte filterne jeg allerede hadde, betalt ca. 400 kr - og da syns jeg ikke det var verdt å gjøre selv egentlig  :)
Godt valg. Å muligens ødelegge noe selv isteden å gi de 400 er gull verdt og hjemmeseier til deg

sls

Jeg endte også opp med å bruke mobile service til dette. 400 kr var en OK pris.
Serviceteknikeren viste meg hvordan det skal gjøres slik at jeg kan gjøre det selv neste gang.
Ganske enkel sak men man må være litt bestemt når man drar av deksel under hanskerommet.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA