Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bestilling og levering

Startet av E-Trond, tirsdag 02. april 2024, klokken 07:30

« forrige - neste »

E-Trond

Tenkte det var greit med en egen tråd om dette.

Vi har bestilt en Awd Premium LR 25 mod med 84 kWt batteri,og forhåpentligvis alle oppgraderingene til 499 plus rentekampanje på 1.99%
Er sparsomt med opplysninger om nyttelast,rekkevidde og andre ting,så får bare smøre meg med tålmodighet til skiltnr/understellsnummer er på plass.
Hyundai Norge kaller riktignok dette for en 24 modell,litt rart siden resten av verden ser ut til å kalle det 25 modell...

Vår gamle Ioniq byttes ut lenge før planlagt,men har vært en svært god bil for oss i over 3 år.

Bestilte 19.mars og bilen skulle ha vært sendt allerede 21 Mars,med mulig levering allerede 27.
Det har jo selvfølgelig ikke skjedd...
Som vanlig med forhandler og importør av den gamle skolen...

Ny levering kansje i midten av neste uke.
En fordel med utsettelsene er at jeg mest sannsynlig får kampanjerente på 0.99% istedenfor 1.99  :+1:
ID 7 GTX
Ioniq  2020

Framand

Jeg har vært i kontakt med lokal forhandler denne uken for å få noen tilbud. Spurte etter facelift men fikk klar beskjed om at den ikke var i produksjon ennå og ikke kunne forventes før i 2025? Tips om forhandler mottas med takk.   :)

E-Trond

Facelift modellen er jo allerede i produksjon i Korea...
Den har jo overtatt produksjonslinjer før lansering i mars.
Og vil leveres gradvis økende til andre markeder i verden.
I UK så åpnes bestilling tidlig i mai,blant annet.

Er det slik at din forhandler har flere 23 modeller på lager kanskje?
Og vil bli kvitt disse først...

Det var begrenset med biler tilgjengelig i datasystemet til selger når jeg bestilte. Bare 10 stk.
N-line varianten var ikke tilgjengelig,bare awd premium.

Foreslår at du tar en ringerunde til andre forhandlere du kunne tenke deg å bestille hos.
ID 7 GTX
Ioniq  2020

Jensfrekvens

Kan jeg spørre hvor du bestilte din E-Trond?
Jeg ønsker også å bestille faceliftmodellen, men vil vite at jeg får  alle oppgraderingene som større batteripakke, vindusvisker bak, kamerasidespeil? Osv.

Men synes det er vanskelig å finne informasjon og vite hvilken modell en får..

E-Trond

Desverre så er det slik nå at det ikke er åpnet for bestilling av facelift enda... :'(

Min selger har forsikret meg flere ganger om at det var facelift med større batteri og alle forbedringene som ble bestillt inn.
Det som dukket opp var jo selvfølgelig utgående modell uten oppgraderinger.... :-1:

Selger har lagt seg flat og beklaget.

Så nå er det helt uti det blå når facelift utgave kan bestilles og leveres.
Dersom det trekker i langdrag på levering av disse,eller at prisen økes,så er det ikke sikkert at jeg kommer til å gå for en Ioniq 5 heller.
Det kommer mye nytt på markedet til høsten,som kansje kan få meg til å velge annerledes enn hva jeg hadde gjort i dag.
ID 7 GTX
Ioniq  2020

ProsjektX

I følge en forhandler vil det åpnes for bestillinger i august. men på spørsmål om problematikk er fikset for 2025 rundt 12V, radar, ICCU så ble det stille...
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

E-Trond

Kan sikkert stemme med august ja,men det kan bli i seneste laget.
De risikerer å havne i skyggen av andre merker igjen.

Håper virkelig de klarer å få fikset problemene med tidligere modeller med tilbakekalling de har sendt ut nå.
De er lovlig sent ute etter min mening...
ID 7 GTX
Ioniq  2020

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA