Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kjøpe eldre Modell X?

Startet av p10, mandag 01. april 2024, klokken 12:44

« forrige - neste »

Svk

Har snust litt på X og Y.
Sjekket forsikring på X.
30.000kr. Var da veldig mye.

20.000km år/EA 8000kr
Under 20.000kr på Y

Hva er det med X som gjør forsikringen så dyr?

automat

Forsikringsprisen gjenspeiler vel at TMX er en dyr bil, laget i aluminium, med en del kompliserte løsninger. 
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

Svk

Stryker X fra lista,selv om det er en stilig bil som skiller seg ut i positiv forstand.

Y blir ståendes sammen med EV6, GTX

Electric cars in Norway

Sitat fra: Svk på søndag 24. november 2024, klokken 19:57Stryker X fra lista,selv om det er en stilig bil som skiller seg ut i positiv forstand.

Y blir ståendes sammen med EV6, GTX
Ja X eierskap kan fort bli dyrt leser jeg i enkelte forum. Men ikke nødvendig

Electric cars in Norway

Sitat fra: Electric cars in Norway på tirsdag 26. november 2024, klokken 08:37
Sitat fra: Svk på søndag 24. november 2024, klokken 19:57Stryker X fra lista,selv om det er en stilig bil som skiller seg ut i positiv forstand.

Y blir ståendes sammen med EV6, GTX
Ja X eierskap kan fort bli dyrt leser jeg i enkelte forum. Men ikke nødvendigvis

Electric cars in Norway

#20
Denne fra Tv2 var lei - 2017 mod til 329.000 gått 120 000 km.

Tesla-mareritt: – Kjøpt katta i sekken
Steinar (35) trodde han hadde kjøpt drømmebilen, men så byttet han dekk.

https://www.tv2.no/nyheter/forbruker/tesla-mareritt-kjopt-katta-i-sekken/17415098/?fbclid=IwY2xjawIXQi9leHRuA2FlbQIxMAABHbRoyeiYqBzJbMmwLJknM0o40vHnw_jqHJMP6DJQC99kg9TVcFqk_ivtIQ_aem_iCxn5iywvUPVSv_Pf7B1OQ

Ser de er store på Finn med over 400 annonser så jeg forventer de er seriøse og det er de nok også. Men det er rart de ikke kommer til enighet og må i Forliksrådet :o

https://www.finn.no/mobility/search/car?orgId=6329208


turfsurf

Sitat fra: Electric cars in Norway på mandag 10. februar 2025, klokken 21:40Denne fra Tv2 var lei - 2017 mod til 329.000 gått 120 000 km.

Tesla-mareritt: – Kjøpt katta i sekken
Steinar (35) trodde han hadde kjøpt drømmebilen, men så byttet han dekk.

Feil på understellet var grunnen til at vi kvittet oss med X før garantien gikk ut. Underdimensjonert.

Car4Sale har rett i at det er slitasjedeler, men det er fremdeles mangler og ihht innskjerpede regler så burde vel alt det spesifikke hvert oppgitt.

Klassisk kjøp av eldre dyr bil til en billig penge uten å forstå at det vil pådra store kostnader.

Store dyre biler vil alltid være nettopp dyre. Enten i innkjøp og verditap for de som kjøper de nye, eller i driftskostnader for de som kjøper de brukt.

Er man ikke bilmekaniker eller har det som hobby, evt har tilgang til gode kamerater, så bør man unngå slike kjøp.

Håper det ordner seg på ett minnelig hvis uansett.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

SIS

Sitat fra: turfsurf på tirsdag 11. februar 2025, klokken 09:14
Sitat fra: Electric cars in Norway på mandag 10. februar 2025, klokken 21:40Denne fra Tv2 var lei - 2017 mod til 329.000 gått 120 000 km.

Tesla-mareritt: – Kjøpt katta i sekken
Steinar (35) trodde han hadde kjøpt drømmebilen, men så byttet han dekk.

Feil på understellet var grunnen til at vi kvittet oss med X før garantien gikk ut. Underdimensjonert.

Car4Sale har rett i at det er slitasjedeler, men det er fremdeles mangler og ihht innskjerpede regler så burde vel alt det spesifikke hvert oppgitt.

Klassisk kjøp av eldre dyr bil til en billig penge uten å forstå at det vil pådra store kostnader.

Store dyre biler vil alltid være nettopp dyre. Enten i innkjøp og verditap for de som kjøper de nye, eller i driftskostnader for de som kjøper de brukt.

Er man ikke bilmekaniker eller har det som hobby, evt har tilgang til gode kamerater, så bør man unngå slike kjøp.

Håper det ordner seg på ett minnelig hvis uansett.

Eller finne et annet verksted. Merkeverksted er vel ikke det billigste alternativet. Omtrent halvparten av summen for å få bilen iorden forøvrig var vel bremseskiver/klosser + nye dekk. Det er slitedeler som alle biler må ha, så det er ikke så oppsiktsvekkende. Men ja, det er en grunn til at store og dyre biler som regel faller mye i verdi. De er dyre å forsikre, dyre dekk, deler osv.

Svk

Hvor kan en få fatt i ny billig og god tannsnekke til Tesla X

Bidda

Har eid 72 biler hittil i livet, 54 har vært Citroën. Ikke bruktbilselger av yrke....
TMX 100D 2017 og  Jaguar I-Pace EV320 2021
TM3 LR 2021 SOLGT
TMY LR 2021 SOLGT
TMX 75 2017 SOLGT
Kona 2020 64kWh SOLGT
TMS 85 2015 SOLGT

turfsurf

Sitat fra: SIS på tirsdag 11. februar 2025, klokken 17:27Eller finne et annet verksted. Merkeverksted er vel ikke det billigste alternativet. Omtrent halvparten av summen for å få bilen iorden forøvrig var vel bremseskiver/klosser + nye dekk. Det er slitedeler som alle biler må ha, så det er ikke så oppsiktsvekkende. Men ja, det er en grunn til at store og dyre biler som regel faller mye i verdi. De er dyre å forsikre, dyre dekk, deler osv.
Ja, åpenbart ikke bruke merkeverksted. Uansett så må man ha tid til å finne brukte eller tredjepartsdeler. Og selv tredjepartsdelere er ikke billige. Så ja, man kan få det til på ett budsjett, men da bør det ikke være en bil man er dag til dag avhengig av.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA