Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kjøregodtgjørelse for elbil i 2013?

Startet av Jærbuen, torsdag 20. desember 2012, klokken 18:44

« forrige - neste »

elektrolux

Tror faktisk samtykkeærklæringen forsvant da Vegamot overtok fra Nord Jæren bompengeselskap.

Dermed har jeg strengt tatt en grunn mindre til å ikke tegne abbonementer.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

tomrh

Elektrolux, i dagens nettutgave av Dagbladet leser vi om en god grunn til at elbilister også bør bruke bombrikke.
http://www.dagbladet.no/2012/12/11/nyheter/bomring/bompenger/innenriks/samferdsel/24780778/

"Riksrevisjonen mener at den økte bruken av brikker er et av de viktigste tiltakene for å få ned kostandene. Problemene med uleselige bilder og dårlig inndrivingsprosent kunne vært unngått hvis alle hadde brikker."

Hvis innkrevingsrutiner for de uten brikke fortsetter å forårsake store tap, så kan det hende at man til slutt går bort fra bompenger slik FrP foreslår, og finansierer det over skatteseddelen. Sikkert til hurrarop fra fossilbilistene, men da mister i allefall vi elbilister et gode som kanskje var selve årsaken til at mange kjøpte i utgangspunktet.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

elektrolux

Spørs hvordan du leser dette.

Jeg ser her en mulighet for å avskaffe hele bomordningen og skaffe de samme midlene på en mye mer effektiv måte.

Nemlig som et 2 kr/liter tillegg på fossilt drivstoff.

Mye mer rettferdig, og omtrent nullkost i innkreving i forhold til dagens poengesluk.

Da kunne vi som har oljefyring til oppvarming også bidratt litt til felleskapet, og vi kunne frigitt mange arbeidere til sårt trengende skoler og barnehager som skriker etter personell.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

selveste

Sitat fra: Jærbuen på tirsdag 04. desember 2012, klokken 19:34
Har fått regning for bom-passering med el.bil, selv med brikke! Har tegnet abonnement, kryssa av for el.bil i Nord-Jæren Bompengeselskap. Men jeg får regning ved passering på Haugalandet og i Trekantsambandet ved Stord!! Må man rett og slett tegne abonnement for alle disse om man vil kjøre gratis?

Du trenger kun å være registrert et sted. Det er full interoperabilitet mellom operatørene så her er det skjedd en teknisk feil. Du trenger ikke å betale tilsendte regninger. Stortingsvedtaket gjelder og elbiler går gratis over alt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA