Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Leaf vs Kona vs Ioniq

Startet av rejchu, onsdag 13. mars 2024, klokken 15:34

« forrige - neste »

rejchu

hei. Tenker om å kjøpe en brukt el-bil. Så valge er av de tre, ca 2019-2020 års modell.
Vilken at ovennevte er 'best'? kjenner rekkevide på dem, så mitt spørsmål er mer om kvalitet, driftsikkerhet, hvem for jeg mist problemer med ?

Eladdin - Elbilfareren

Ioniq 2019 med Hyundai promise fra forretning. Du får 2 år garanti. Den holder det den lover, i motsetning til Leaf, men Leaf er også en doning med lite feil, sies det, men alt jeg har sett av sammenligningstest mellom gammel Ioniq og 40 kwt-Leaf så foretrekkes Ioniq.
Elbil er verdens beste bil. 🥰😇
Elbil er best.
Lenge leve elbil, Hurra, Hurra, HurrAAAAA!

Hyundai Kona og 2 stk Ioniq, utstyrt med ratt, vinduer, hjul og seter

roger1111

Har kjørt 126000 km i min 2018 Leaf N-Connecta 40kWh og den har fungert upåklagelig. Aldri hatt noe feil så den kan anbefales.

rejchu

Kona ser ut minst robust av de tre, men har best rekkevidde. Men, det ser ut at Ioniq og Leaf, begge, er ganske solide biler, med stor bagasje etc, så det blir nok en av de to. Tror at pris blir avgjørende her.

Stig-Arne

Handlet oss en Ioniq 2017 modell. 100 000 km. Betalte 130 000 for den. Teknikk utgaven.
Må si meg imponert over hva de har fått til med den bilen, kontra f.eks Soul 2016 som jeg eide for noen år siden. Isj samme batteristørrelse.
Kjører nå vinterstid ca 15-18 mil. Noe Soulen f.eks kun klarte på sommer.
Så til nå er iallefall vi veldig fornøyd med Ioniq :)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA