Hovedmeny

2024.8.x

Startet av førategangtesla, tirsdag 12. mars 2024, klokken 16:28

« forrige - neste »

kaistian

En bug i 2024.8.7 som ikke var der i forrige(2024.2.7) er at den setter ned farten i AP, men ikke opp igjen av seg selv, så man må holde nede høyre spak for å endre hastighet opp igjen.

Mobileum

Tok et raskt søk med Google, og fant ikke noe om dette. Er vel mange tusen som har fått denne oppdateringen. Har du funnet noen andre? Hvis ikke, så er det trolig at feilen ligger i din bil. Har du tatt en Reset?

ps. Greit å opplyse hva slags Tesla du har.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

kaistian

Ikke funnet andre ting og ikke prøvd en reset, er en -22 Y.

Mobileum

Mange, inklusiv meg, tar vanligvis en reset etter oppdateringer. Nå er jeg ikke helt sikker på om en 2-knapps reset gjør noe med AP, eller om det bare er MCU. Verdt å prøve.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

Model Y

Sitat fra: daktari på fredag 22. mars 2024, klokken 15:39Veldig imponerende at Tesla fikset adaptive lys i ettertid.

Men stusser også veldig at de ikke ba om betaling for det, dette var ikke en funksjon solgt med bilen, så de kunne lett dratt inn en tusing pr kunde ville jeg trodd. Enten abo eller salg. De tar seg f.eks godt betalt for EAP.
Det er vel for å i det hele tatt henge med i tiden. Begynner å være ganske langt etter konkurrentene, og etter min mening er Y med adaptive lys fortsatt langt etter f.eks ID.3 som også har kurvelys.
Sammenlignet så blir Tesla lyktene en vits.

Selv om jeg er glad for at de nå faktisk får Matrix aktivert, ville jeg ikke betalt en krone for det.

Stjerneglis

Noen av dere som får velge One Time Charge Limit i Tesla-appen? Eller er dette kun tilgjengelig på skjermen i bilen? Jeg har appversjon v4.31.5-2580
2021 Tesla Model Y LR AWD
2019 Hyundai Kona Electric - solgt
2011 Mitsubishi i-Miev - solgt

Elmo

Sitat fra: Stjerneglis på mandag 01. april 2024, klokken 18:12Noen av dere som får velge One Time Charge Limit i Tesla-appen? Eller er dette kun tilgjengelig på skjermen i bilen? Jeg har appversjon v4.31.5-2580
Ser den bare i bilen
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med FW: 2024.38.6  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2014 - solgt.

førategangtesla

Da dukket oppdateringen opp hos meg. Skal si det tok sin tid  :laugh:

gjobjo

Sitat fra: førategangtesla på mandag 01. april 2024, klokken 23:55Da dukket oppdateringen opp hos meg. Skal si det tok sin tid  :laugh:
Ja, her også, kom i går kveld og installert, skal testes i dag, mye tunneler her på Vestlandet, mørketiden er jo nesten over også :-)
Tesla Model Y  LR 2023
Hyundai Ioniq 2020

førategangtesla

Sitat fra: gjobjo på tirsdag 02. april 2024, klokken 07:56
Sitat fra: førategangtesla på mandag 01. april 2024, klokken 23:55Da dukket oppdateringen opp hos meg. Skal si det tok sin tid  :laugh:
Ja, her også, kom i går kveld og installert, skal testes i dag, mye tunneler her på Vestlandet, mørketiden er jo nesten over også :-)

Da jeg våknet halv 6 i dag så var det mørkt og fortsatt mørkt 06.00 så gledet meg til å få prøvd lysene klokken 06.30 når skulle kjøre til jobb, men da var det blitt litt lysere enn skumring så sjansen glapp. Jeg tror nok tesla har gjort noe med sensitivitet for når fjernlysene skal være aktive fordi jeg er ganske sikker på at de tidligere hadde slått seg på selv om det ikke hadde vært nødvendig i dag. Jeg får ta en kjøretur i kveld.

OlaM

En liten bieffekt av å ha på auto langlys er at nå er det et lys-ikon på skjermen jeg lett kan trykke på hvis jeg vil skru på vanlige kjørelys.
'21 3LR

Håvar

Enig :) Nærlys/kjørelys-ikonet kunne med fordel vært synlig hele tiden, men grått i stedet for grønt når lysene er av

Fikk også oppdateringen i går kveld. Det første jeg la merke til er at med AP aktivert får jeg lov til å sette hastighet til fartsgrense +10 km/t. Tidligere kun det antallet prosent jeg har lagt inn. Mulig det er blitt en reset av noen innstillinger jeg hadde, så må grave litt i menyen for AP/TACC før jeg konkluderer
2023 TMY LR Midnight Cherry Red (levert mai 23)
2015 e-Golf

turfsurf

Sitat fra: Mobileum på søndag 31. mars 2024, klokken 23:40Tok et raskt søk med Google, og fant ikke noe om dette. Er vel mange tusen som har fått denne oppdateringen. Har du funnet noen andre? Hvis ikke, så er det trolig at feilen ligger i din bil. Har du tatt en Reset?

ps. Greit å opplyse hva slags Tesla du har.
Jeg har akkurat samme buggen med samme SW versjon, Model Y. Ganske irriterende.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

marud

Noe har gått galt med AP offset prosenten på denne versjonen tror jeg. Har stilt inn til 10% over fartsgrensen og ved aktivering av AP så velger den det. Også ved justering ned, men den justerer ikke opp farten igjen selv. Jeg får også lov og justere farten til 10 km/t over fartsgrensen, selv om det er over de 10% jeg har sagt jeg vil ha.
2024 Tesla Model 3 RWD Stealth Grey

svedman

Jeg testet de adaptive fjernlysene med ca 1t kjøring på svingete landevei i går kveld, og ble ikke blinket på en eneste gang. Lysene var veldig kjappe til både å "mørklegge" møtende biler (også de som kom brått på rundt en sving) og holde resten av veien opplyst, og veldig kjapp til å utvide lysbildet igjen når møtende bil hadde passert. Synes lysene fungerer meget bra, men skal sies jeg har ikke sammenlikningsgrunnlag med andre bilprodusenter på dette.
2021: Tesla Model Y LR AWD med FSD.
2008 - 2012: Kewet Buddy Citi-Jet 6, 2008-modell, "YOSHI".

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA