Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2024.8.x

Startet av førategangtesla, tirsdag 12. mars 2024, klokken 16:28

« forrige - neste »

Handyman

Hva slags ladeuttak har du hjemme? Det har alltid vært mulig å tekke 11kW (28A) på IT trefas.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

førategangtesla

Det hender at min setter seg til å lade 11kw etter at jeg har oppdatert, noe som jeg ikke alltid er like interessert i med tanke på nettleia  :laugh: så etter hver oppdatering pleier jeg å starte lading manuelt for å sjekke at noe ikke har blitt klusset med.

Klykken

Sitat fra: Handyman på torsdag 21. mars 2024, klokken 13:58Hva slags ladeuttak har du hjemme? Det har alltid vært mulig å tekke 11kW (28A) på IT trefas.
Tesla Wall Charger 1Gen (og mulig 2.gen) var inntil en gang i 2021/2022 (om jeg husker riktig) kun mulig å lade 8kW med på 230V. Det kom ei oppdatering som muliggjorde 11kW. Det fordret at bilen var tilkoblet lader, og at bilen hadde nettdekning. Dip-switch i laderen må også være korrekt innstilt såvidt jeg har skjønt.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

daktari

Veldig imponerende at Tesla fikset adaptive lys i ettertid.

Men stusser også veldig at de ikke ba om betaling for det, dette var ikke en funksjon solgt med bilen, så de kunne lett dratt inn en tusing pr kunde ville jeg trodd. Enten abo eller salg. De tar seg f.eks godt betalt for EAP.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

turfsurf

Sitat fra: daktari på fredag 22. mars 2024, klokken 15:39Veldig imponerende at Tesla fikset adaptive lys i ettertid.

Men stusser også veldig at de ikke ba om betaling for det, dette var ikke en funksjon solgt med bilen, så de kunne lett dratt inn en tusing pr kunde ville jeg trodd. Enten abo eller salg. De tar seg f.eks godt betalt for EAP.
Utenom EAP/FSD har jo ikke Tesla tradisjon for å ta seg betalt for software oppgraderinger. Audi tar jo 15k for Matrix funksjonalitet.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

goggo

Er denne ny med 2024.8 ??
Kan ikke huske å ha sett den før.

mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

Kim-

Tror den kun kommer frem når du har en servicetime? Den har vært gjennom noen oppdateringer
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

førategangtesla

Jeg venter fortsatt på oppdatering her  :laugh:


goggo

Sitat fra: goggo på fredag 22. mars 2024, klokken 17:52Er denne ny med 2024.8 ??
Kan ikke huske å ha sett den før.

mvh
Hugo


Sitat fra: Kim- på fredag 22. mars 2024, klokken 20:05Tror den kun kommer frem når du har en servicetime? Den har vært gjennom noen oppdateringer


Jeg hadde bilen inne på Tesla Kristiansand for et par dager siden. Fikk ny PTC heater av Tesla - på "goodwill" (Tesla språk for reklamasjon etter Forbrukerkjøpsloven § 27)  :)

OK, så jeg skrudde av "Tesla tilgang", og da forsvant hele det menyvalget ja. Akkurat som du sa, Kim-.

Jeg antar at Tesla serviceteknikeren skulle ha skrudd av dette før jeg hentet bilen, men at han glemte det eller noe.

Mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

Handyman

Sitat fra: Klykken på fredag 22. mars 2024, klokken 15:32
Sitat fra: Handyman på torsdag 21. mars 2024, klokken 13:58Hva slags ladeuttak har du hjemme? Det har alltid vært mulig å tekke 11kW (28A) på IT trefas.
Tesla Wall Charger 1Gen (og mulig 2.gen) var inntil en gang i 2021/2022 (om jeg husker riktig) kun mulig å lade 8kW med på 230V. Det kom ei oppdatering som muliggjorde 11kW. Det fordret at bilen var tilkoblet lader, og at bilen hadde nettdekning. Dip-switch i laderen må også være korrekt innstilt såvidt jeg har skjønt.
Da henger det nok ikke sammen med oppdatering av bilen, men at din Wall CONNECOTR har blitt oppdatert. Laderen sitter i bilen.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Klykken

Sitat fra: Handyman på fredag 22. mars 2024, klokken 22:50
Sitat fra: Klykken på fredag 22. mars 2024, klokken 15:32
Sitat fra: Handyman på torsdag 21. mars 2024, klokken 13:58Hva slags ladeuttak har du hjemme? Det har alltid vært mulig å tekke 11kW (28A) på IT trefas.
Tesla Wall Charger 1Gen (og mulig 2.gen) var inntil en gang i 2021/2022 (om jeg husker riktig) kun mulig å lade 8kW med på 230V. Det kom ei oppdatering som muliggjorde 11kW. Det fordret at bilen var tilkoblet lader, og at bilen hadde nettdekning. Dip-switch i laderen må også være korrekt innstilt såvidt jeg har skjønt.
Da henger det nok ikke sammen med oppdatering av bilen, men at din Wall CONNECOTR har blitt oppdatert. Laderen sitter i bilen.
Bilen (S og Y) kunne trekke 11kW fra andre kilder, men ikke fra TWC. De oppdaterte software i TWC via bilen.

Her er tråd om dette
https://elbilforum.no/index.php?topic=57235.0
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Handyman

Sitat fra: Klykken på søndag 24. mars 2024, klokken 10:07
Sitat fra: Handyman på fredag 22. mars 2024, klokken 22:50
Sitat fra: Klykken på fredag 22. mars 2024, klokken 15:32
Sitat fra: Handyman på torsdag 21. mars 2024, klokken 13:58Hva slags ladeuttak har du hjemme? Det har alltid vært mulig å tekke 11kW (28A) på IT trefas.
Tesla Wall Charger 1Gen (og mulig 2.gen) var inntil en gang i 2021/2022 (om jeg husker riktig) kun mulig å lade 8kW med på 230V. Det kom ei oppdatering som muliggjorde 11kW. Det fordret at bilen var tilkoblet lader, og at bilen hadde nettdekning. Dip-switch i laderen må også være korrekt innstilt såvidt jeg har skjønt.
Da henger det nok ikke sammen med oppdatering av bilen, men at din Wall CONNECOTR har blitt oppdatert. Laderen sitter i bilen.
Bilen (S og Y) kunne trekke 11kW fra andre kilder, men ikke fra TWC. De oppdaterte software i TWC via bilen.

Her er tråd om dette
https://elbilforum.no/index.php?topic=57235.0
Nemlig. Det er ikke oppdatering av bilens SW som er årsaken.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

gjobjo

Må si at denne gangen så tok det veldig tid før oppdateringen kommer, ikke kommet enda, bruker å være veldig tidlig, men ikke når en venter på noe nyttig :-)
Tesla Model Y  LR 2023
Hyundai Ioniq 2020

MuskElBil

Sitat fra: gjobjo på tirsdag 26. mars 2024, klokken 14:41Må si at denne gangen så tok det veldig tid før oppdateringen kommer, ikke kommet enda, bruker å være veldig tidlig, men ikke når en venter på noe nyttig :-)
Ser ut som at 2024.8.4, merket "new features" har stoppet opp, og 2024.8.7, merket "bug fixes" er på vei.
Pleier å få tidlig oppdatering eg og, men ikkje denne gangen.
2019 TMS 100D Deep Blue Metallic FSD

OlaM

Sikkert derfor det har tatt tid da. De fant noen bugs og stoppet utrullingen. Tipp topp løsning det! Jeg pleier ligge etter, fikk 2024.8.7 på fredag. Blir en liten stund til jeg får testet matrix, men allerede i dag fikk jeg testet engangs ladegrense i påvente av et par hundre km i morgen. Jeg har glemt å skru ned ladegrensen før så dette var en veldig kjekk funksjon, .
'21 3LR

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA