Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: EU-priser beste uke?

Startet av laumb, onsdag 19. desember 2012, klokken 15:12

« forrige - neste »

Alset

Sitat fra: Nuvolari på torsdag 12. desember 2013, klokken 10:06
Sitat fra: erot på torsdag 12. desember 2013, klokken 09:24
Det er bare to typer gummiføtter, A og B (høyre og venstre), så jeg skjønner ikke helt hvordan det kan monteres feil? I så fall blir vingen på takbøylen stående veldig på skrå?

Det stemmer at det ikke er boksen sin feil. Siden f&b-føtter er like og bakre feste på bilen sitter lavere enn det fremre vil boksen helle bakover. Nå har jeg lagt mellom en liten plate mellom boks og bøyle bak (med hull til krampene slik at de ikke faller av), ca 1 cm høyde, så nå ser det mye bedre ut. Det gir bakluken en smule mer høyde også.

Skulle nok vært 1,5 cm, men det kom seg veldig med 1 cm også.

I min bruksanvisning var det ikke beskrevet som høyre og venstre men som at føttene skal plasseres diagonalt i forhold til hverandre. Altså den ene typen skulle plasseres høyre foran og venstra bak og den andre typen motsatt.

Godt forslag med en liten plate som hever boksen i bakkant. Hadde en hypotese om at dette ville løse det.

På Whispbar et det 2 forskjellige gummiføtter (A og B) og bruksanvisningen jeg fikk med beskrev hvordan disse skal settes. - Det er ikke A for den ene siden og B for den andre. Det går en A og B forran og de skal sitte motsatt bak...

Jeg satt de to bakerste feil første gang (surret litt...og ja man kan sette de feil når man surrer) og fikk da en feil vinkel som gjorde at boksen pekte litt oppover. Etter å ha rettet dette (bytte om gummiføttene bak) ble det en mer korrekt vinkel.

erot

Ok, jeg er med  ;) Jeg mente høyre og venstre for ett stativ, og siden de står bak/frem på den andre blir det omvendt ja.

Her er bilder av min med ca 1cm heving bak, ble ikke så ille, øyet oppfatter tydeligvis ikke den siste skjevheten. Fikk med et ørlite glimt av soloppgang i samme slengen. Nå er den grå grauten tilbake...  ::)




Kristian

Whispbar takstativ montert, synes det var greit, lot dekslene stå på og hadde ingen problemer med disse. Har tidligere hatt bil med samme takstativløsning (skruehull under deksler), kjøpte da originalt takstativ og dette var betydelig enklere å ha med å gjøre. Kun å åpne lukene, sette takstativet over hullene, og så stramme skruene. Med Whispbar ender en opp men en masse løse skruer og braketter som det er lett å rote bort når de ikke er i bruk. Men slik er det vel med det meste, når en kjøper noe uoriginal som skal passe til en rekke biler, blir det noen overganger osv. Uansett er Whispar pent og se på, og heller ikke særlig dyrt. Tipper takstativet til Tesla, når det kommer, blir mye enklere å montere med færre deler, men vi må regne med at det kan bli noe dyrere.
Sort Tesla S Performance+ 2013, Nissan Leaf 2011 og Peugeot 106 El.

Stig O

Sitat fra: erot på torsdag 12. desember 2013, klokken 12:16
Ok, jeg er med  ;) Jeg mente høyre og venstre for ett stativ, og siden de står bak/frem på den andre blir det omvendt ja.

Her er bilder av min med ca 1cm heving bak, ble ikke så ille, øyet oppfatter tydeligvis ikke den siste skjevheten. Fikk med et ørlite glimt av soloppgang i samme slengen. Nå er den grå grauten tilbake...  ::)





Så veldig bra ut. Er det den korte Packline FX SUV boksen du har? Off topic, men er det 21" sommerhjul du har? Bredde/ET bak?
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

stor66

Argh!

Jeg hentet Whispbar i Vestby på torsdag, og i dag skulle jeg montere. Jeg pakket ut og gikk gjennom bruksanvisningene før jeg satte i gang. Steg en på bilen var å skru fast festene i festepunktene. De to første gikk helt fint, men når jeg satte på plass den tredje (høyre bak) lå den an i bakkant mot taket og jeg turte ikke stramme mer. Hvis jeg hadde dratt til skruen ville jeg ødelagt taket (første bilde).

Nærmere inspeksjon av takfestene viste at høyrefestet bak var plassert ca. 3 mm lenger inn mot midten av taket enn de andre (andre bilde er høyre bak, tredje er venstre bak).

Jeg vil kontakte Autoload og Tesla på mandag.

Noen som har sett noe tilsvarende?
-S- #1791 - VIN 15893 - Kongsberg - lev: 30/9 kl.10.00
Tesla S Std. 85kWh 19" hjul +alt, men ikke -bakoverseter -sikkerhet -pakkehylle -dobbeltlader

valvolainen

sammenlign festene, er det festene som er foskjellige eller er det sporene i bilen som er forskjellige?
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

Kristian

Sitat fra: stor66 på lørdag 14. desember 2013, klokken 16:48
Argh!

Jeg hentet Whispbar i Vestby på torsdag, og i dag skulle jeg montere. Jeg pakket ut og gikk gjennom bruksanvisningene før jeg satte i gang. Steg en på bilen var å skru fast festene i festepunktene. De to første gikk helt fint, men når jeg satte på plass den tredje (høyre bak) lå den an i bakkant mot taket og jeg turte ikke stramme mer. Hvis jeg hadde dratt til skruen ville jeg ødelagt taket (første bilde).

Nærmere inspeksjon av takfestene viste at høyrefestet bak var plassert ca. 3 mm lenger inn mot midten av taket enn de andre (andre bilde er høyre bak, tredje er venstre bak).

Jeg vil kontakte Autoload og Tesla på mandag.

Noen som har sett noe tilsvarende?

La også merke til at det ble endel trangere bak, men ikke verre enn at jeg fikk strammet tilstrekkelig. Tipper det er lite Tesla eller Autoload kan gjøre med dette, du kan eventuelt forsøke å bøye til festene.
Sort Tesla S Performance+ 2013, Nissan Leaf 2011 og Peugeot 106 El.

Høgis

Sitat fra: TW838 på onsdag 04. desember 2013, klokken 22:07
Da fikk jeg hentet stativet fra posten i dag og har nettopp montert det. Mine erfaringer er at det går bra med monteringen, stativet virker veldig solid og jeg liker den ærodynamiske formen! Jeg gikk for Whispbar Through typen og bestilte fra autoload.no i slutten av oktober:
   http://autoload.no/produkt/finn-ditt-takstativ/tesla/tesla-s/whispbar-through-takstativ-til-tesla-s-med-panoramatak

Etter å ha lest autoload sine mailer og erfaringene her på forumet så langt var jeg ganske skeptisk for å begynne med. Tok meg litt tid å forstå hvordan disse dekslene egentlig er festet. Med en liten skrutrekker gikk det til slutt uten å ødelegge dem, selv om jeg stiller meg tvilende om denne plasten tåler monteringen flere ganger... Det er ikke bare selve dekselet som er av tynt plast (noe som er enkelt å bytte), men dessverre også innfestningen som er en del av taket(?). Jeg tenkte å høre med Tesla om dette neste gang jeg er innom butikken.

Er dekslene borte, går resten av monteringen veldig greit. Jeg har sjekket panotaket, der jeg først var litt skeptisk i bakkant, men også her er det god klaring. Skal på fjellet i helgen, så da blir stativet testet med fire par ski på taket. Og så blir det spennende å se hvor mye av rekkevidden forsvinner med taklast...

Vasket bilen med høyttrykk for en uke siden, da "spratt" detkslet til takstativ-festet opp mens jeg spylte. Kjente på de andre festene og de satt akkurat like dårlig. Hele patenten virket for og si det enkelt litt "jalla" Dette er langt unna hva jeg er vandt med fra BMW.
Vedr. takstativ løsningen til Whispbar på TMS uten panorama tak.........grøss og gru. Bor og popnagler på en ny bil :o
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

Øyvind.h

Sitat fra: stor66 på lørdag 14. desember 2013, klokken 16:48
Argh!

Jeg hentet Whispbar i Vestby på torsdag, og i dag skulle jeg montere. Jeg pakket ut og gikk gjennom bruksanvisningene før jeg satte i gang. Steg en på bilen var å skru fast festene i festepunktene. De to første gikk helt fint, men når jeg satte på plass den tredje (høyre bak) lå den an i bakkant mot taket og jeg turte ikke stramme mer. Hvis jeg hadde dratt til skruen ville jeg ødelagt taket (første bilde).

Nærmere inspeksjon av takfestene viste at høyrefestet bak var plassert ca. 3 mm lenger inn mot midten av taket enn de andre (andre bilde er høyre bak, tredje er venstre bak).

Jeg vil kontakte Autoload og Tesla på mandag.

Noen som har sett noe tilsvarende?
Har du lest tråden :) ? Du har akkurat samme problem som meg. Festene sitter for nære den svarte delen av taket, så det er ikke mulig å feste ankerne som skal skrus fast i taket.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

erot

Sitat fra: Stig O på lørdag 14. desember 2013, klokken 14:48
Så veldig bra ut. Er det den korte Packline FX SUV boksen du har? Off topic, men er det 21" sommerhjul du har? Bredde/ET bak?

Vet ikke hvilken boks jeg har. Den gamle plastbaljen ble kjøpt brukt og har overlevd tre biler til nå. Tar den vel med meg i graven ;)

21" sommer ja. 10,5" med original innpress 40. Foran er det 9" med innpress 30.

Felgene er custom made, så jeg kunne velge akkurat den innpressen jeg ville. HRE bruker 25 foran, og det hadde matchet de bak bedre, men har ikke lyst til å avvike mer enn 10mm på innpress foran, litt redd for å endre styreegenskapene. Sikkert ikke noe problem, men bedre å være på den sikre siden.

Balrog

Sitat fra: erot på lørdag 14. desember 2013, klokken 19:21

Vet ikke hvilken boks jeg har. Den gamle plastbaljen ble kjøpt brukt og har overlevd tre biler til nå. Tar den vel med meg i graven ;)


Wow! Begravelse i takboks... fett! Kanskje litt kort?
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

erot

Det er bare bilen som er så stor, tror den er stor nok ;) Like før jeg går ned og legger meg oppi for å se...  ;D

stor66

Sitat fra: valvolainen på lørdag 14. desember 2013, klokken 17:34
sammenlign festene, er det festene som er foskjellige eller er det sporene i bilen som er forskjellige?

Det er sporen på bilen som er forskjellige. Festene er helt like.
-S- #1791 - VIN 15893 - Kongsberg - lev: 30/9 kl.10.00
Tesla S Std. 85kWh 19" hjul +alt, men ikke -bakoverseter -sikkerhet -pakkehylle -dobbeltlader

jgilberg

Sitat fra: Balrog på lørdag 14. desember 2013, klokken 20:28
Sitat fra: erot på lørdag 14. desember 2013, klokken 19:21

Vet ikke hvilken boks jeg har. Den gamle plastbaljen ble kjøpt brukt og har overlevd tre biler til nå. Tar den vel med meg i graven ;)


Wow! Begravelse i takboks... fett! Kanskje litt kort?

ha ha ha
Black P85 | VIN *20264 | 21" Hjul | Carbon Dekor | Karbonfiber Spoiler | Lydstudio-pakke  | Lyspakke | Mellombrunt Performance Interiør | Panoramatak | Parkeringsassistent | Tech-pakke | barneseter | bil levert des13 | i3 med alle opsjoner levert jan14 |

petersv

Ser ut som mitt bakerste feste til høyre er for langt inn og. Samme som dere andre med dette problemet?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA