Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: EU-priser beste uke?

Startet av laumb, onsdag 19. desember 2012, klokken 15:12

« forrige - neste »

Jærbuen

Jeg har en ganske stor Packline med lange "tunneler" som jeg mener skal passe greit ut fra mål oppgitt her.....
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

sax

Sitat fra: 19quiz76 på fredag 01. november 2013, klokken 08:03
Har noen gjort research på hvilke takbokser som vil passe mht bakluka? Ser autoload har bilde av Skiguard 860S montert på sine sider, men vet man hvilke andre som kan funke?

Bakluka går veldig langt fram så de færreste vil gå klar om man skal åpne helt opp. Skiguard sier selv at man må programmere maks åpning på bakluken eller feste skumgummi i mellom for å unngå skade.
http://www.skiguard.no/index.php?pageID=47&openLevel=351&cid=5

krister461

Sitat fra: 19quiz76 på fredag 01. november 2013, klokken 08:03
Har noen gjort research på hvilke takbokser som vil passe mht bakluka? Ser autoload har bilde av Skiguard 860S montert på sine sider, men vet man hvilke andre som kan funke?
Skiguard har sagt at 860 og 825 skal passe. Men, de må være rette mål. Min eksisterende 860 har f.eks. tunellene for tette.

Packline har sagt at Packline FX-210 eller Packline FX-SUV vil passe.

Selv ville jeg nok ha valgt kortest mulig boks for å være sikker på at bakluken går tilstrekkelig opp. Men, risikoen er at man ikke får plass til de lengste langrennskiene...

Nuvolari

Med 825 kan man åpne bakluken helt men 825 tar kun 200cm lange ski. 860 er litt buet i fasongen og sitter dermed noe penere enn 825 men forskjellen er minimal.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

aryx

Da har jeg bestilt meg dette oppsettet fra autoload, så da blir det noen turer til fjells denne sesongen :)





15 Tesla Model S P85D svart/svart 5-seter med alt utstyr
Tidligere: 13 Tesla Model S P85+ svart/svart 5-seter med alt utstyr, 12 Mercedes ML 350CDI Edition1, 08 Mercedes C 220CDI, 81 DeLorean DMC-12

frskby

Nais...  :D

Noen som vet hvor mye rekkevidden vil kortes ned av dette på taket?
Tesla Model X 90D 2016-
Tesla Model S P85 2013-2016

trygvelo

Sitat fra: frskby på lørdag 02. november 2013, klokken 09:04
Nais...  :D

Noen som vet hvor mye rekkevidden vil kortes ned av dette på taket?

google er din venn: http://www.tv2.no/underholdning/broom/saa-mye-mer-bruker-bilen-med-skiboks-paa-taket-3413498.html.

I følge denne testen drøye 4% økt forbruk i 100 km/t. Jeg antar at økningen blir større i % jo fortere du kjører uten at jeg har noen bevis for dette.

Amper

litt of topic..

min biler registrert med 0 kg taklast og jeg har panorof for å kunne akkuret ha litt taklast..

jeg antar det likt for dere andre.. hvordan skal vi forholde oss til det.. ??
P85D :o)

janmb

Det må jo nødvendigvis være en feil. Panoramataket med innfestinger selges jo nettopp med dette som argument, at man skal kunne ha takstativ/boks - da må man nødvendigvis ha mer enn 0 i tillatt vekt på tak.

Ville kontaktet Tesla med en gang å få de til å rette opp. IKKE la de dytte det over på deg for å selv løse dette hos satans vegvesen - der kommer du ingen vei.

Takk for nok et punkt på lista til min egen leveranse :D
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Cirion

Klør i fingra etter å legge ut bilder av Calix boksen som kommer... 02.12 lanseres den.
Desverre har jeg fått beskjed om å vente til da.

Sånn skal jeg ha :)
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Stellar

P85 Hvit, Panorama, Tech, Carbon, Lyd, Lys, Park, Hylle, Barneseter. RN3404**,VIN2018* Bestilt 2. August, In production 1.november, in transit 6. november.

teslAudun

Snakket med en person på Bilxtra Alna vedr takstativ til tms. De hadde ikke noe takstativ for salg enda til bilen. Samtidig uttrykket han skepsis til om det i det hele tatt var lurt å sette takboks på taket, da pano-Roof kun tålte 45 kg (ikke 75 som jeg har hørt tidligere). Høyere belastning enn dette kunne medføre sprekker i taket, hvilket er en kostbar affære (går ikke på forsikring). Noen som har hørt det samme, evt har noe informasjon/erfaring på feltet?
Jan.17  Model S 60, rød

I bestilling: M3
x Nov.13 Model S 85, rød med alt
x Sept.15 Nissan Leaf

Stellar

Det synes jeg høres veldig rart ut, belastningen går jo på festepunktene som igjen er festet på ramme.
P85 Hvit, Panorama, Tech, Carbon, Lyd, Lys, Park, Hylle, Barneseter. RN3404**,VIN2018* Bestilt 2. August, In production 1.november, in transit 6. november.

jkirkebo

Sitat fra: teslAudun på lørdag 30. november 2013, klokken 22:14
Snakket med en person på Bilxtra Alna vedr takstativ til tms. De hadde ikke noe takstativ for salg enda til bilen. Samtidig uttrykket han skepsis til om det i det hele tatt var lurt å sette takboks på taket, da pano-Roof kun tålte 45 kg (ikke 75 som jeg har hørt tidligere). Høyere belastning enn dette kunne medføre sprekker i taket, hvilket er en kostbar affære (går ikke på forsikring). Noen som har hørt det samme, evt har noe informasjon/erfaring på feltet?

Høres merkelig ut, festene er da i metallramma rundt, og den er igjen sveiset i B-stolpen.

Jeg fikk forøvrig mail fra Autoload i dag om at mitt Whispbar takstativ er klart for henting i Vestby :)

Jeg skal forøvrig ikke ha takboks på stativet, frakter stort sett planker.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Nuvolari

Sitat fra: jkirkebo på lørdag 30. november 2013, klokken 22:21
Sitat fra: teslAudun på lørdag 30. november 2013, klokken 22:14
Snakket med en person på Bilxtra Alna vedr takstativ til tms. De hadde ikke noe takstativ for salg enda til bilen. Samtidig uttrykket han skepsis til om det i det hele tatt var lurt å sette takboks på taket, da pano-Roof kun tålte 45 kg (ikke 75 som jeg har hørt tidligere). Høyere belastning enn dette kunne medføre sprekker i taket, hvilket er en kostbar affære (går ikke på forsikring). Noen som har hørt det samme, evt har noe informasjon/erfaring på feltet?

Høres merkelig ut, festene er da i metallramma rundt, og den er igjen sveiset i B-stolpen.

Jeg fikk forøvrig mail fra Autoload i dag om at mitt Whispbar takstativ er klart for henting i Vestby :)

Jeg skal forøvrig ikke ha takboks på stativet, frakter stort sett planker.

Fikk også mailen fra Autoload i dag.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA