Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: EU-priser beste uke?

Startet av laumb, onsdag 19. desember 2012, klokken 15:12

« forrige - neste »

TS

Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 19. oktober 2013, klokken 20:54
Sitat fra: TS på lørdag 19. oktober 2013, klokken 16:16
Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 15. oktober 2013, klokken 14:51
Sitat fra: Spooz på torsdag 03. oktober 2013, klokken 08:56
Snakket med Skiguard nå. De har løsning men kan ikke selge.

Oppfølging her.

Jeg kontaket Skiguard for å høre om de kan levere skiboks og takstativ til Tesla Model S. De selger takstativ, men de er ikke godkjent av Tesla og kjøpes på eget ansvar.
Dvs. de selger altså stativet til de som vil ha.

Men når jeg spurte om det var mulig å kjøpe stativet i Oslo var tilbakemeldingen at Skiguard holder til på Lierskogen, og man må reise dit mellom 8 og 15:30. Svarte at det dessverre ikke er mulig å ta fri fra jobben for å kjøre til Lierskogen. "Nei vel, det er da vi har åpent" var svaret.

Ganske sjokkerende holdning og serviceinnstilling fra Skiguard. Men jeg vet folk som sitter med monopol ofte inntar den holdningen se selv ønsker overfor potensielle kunder :) Internett kan heldigvis løse problemet for de som vil ha bedre service :)

Husk at Skiguard er produsent og selger via forhandlere. At man kan handle direkte med produsent må vel være et gode. At de ikke sitter og venter på at du skal komme deg dit etter arbeidstid. En selvfølge. Bestill fra forhandler som har bedre åpningstider.
Min ligger hos Skiguard og venter til jeg kan stikke innom i arbeidstiden.
Vel, jeg spurte om hvor i Oslo jeg kunne kjøpe stativet hos forhandler. Den usmakelige tonen og bagatellisering av beliggenhet gjorde at skiguard utgår fullstendig.

Allergisk mot dårlig service :)

Støtter ditt valg på det grunnlaget
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk


jkirkebo

Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

fonberg

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 30. oktober 2013, klokken 22:45
Sitat fra: sondell på onsdag 30. oktober 2013, klokken 21:56
Da går det å bestille.
http://autoload.no/produkt/finn-ditt-takstativ/tesla/tesla-s/whispbar-flush-takstativ-til-tesla-s

Glitrende, da var det bestilt.

Noen som vet om T-sporet i Whispbar følger samme standard som Thule ProBar sitt T-spor? Med andre ord: kan man feste Thule sykkelstativer i Whispbar-sporet?
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Kilroy

Trondheim, Model X75D; Vin: 147XX, Black Obsidian, 6 seter, hvite seter, hengerfeste. Mottatt 28.9.2016

fonberg

Sitat fra: fonberg på torsdag 31. oktober 2013, klokken 08:49
Sitat fra: jkirkebo på onsdag 30. oktober 2013, klokken 22:45
Sitat fra: sondell på onsdag 30. oktober 2013, klokken 21:56
Da går det å bestille.
http://autoload.no/produkt/finn-ditt-takstativ/tesla/tesla-s/whispbar-flush-takstativ-til-tesla-s

Glitrende, da var det bestilt.

Noen som vet om T-sporet i Whispbar følger samme standard som Thule ProBar sitt T-spor? Med andre ord: kan man feste Thule sykkelstativer i Whispbar-sporet?

Autoload visste, her er svaret jeg fikk fra dem:

"Whispbar og Thule sine T-spor er like. Her passer alle Thule
holderne på Whispbar stativet."

Kjekt å kunne bruke sykkelstativene videre for de av oss som har det :)
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Jærbuen

Da var det bestilt her også, mangler bare bil og vinterdekk :)
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

Cato76

Bestillt! Ville egentlig vente på Thule sine, men når det er lang leveringstid på disse så turte jeg ikke å vente. trenger dem tross alt til vinteren. Så slipper jeg å legge tre par alpint ski inne i bilen  :o

Jeg har i dag denne (fra min gamle bil): http://www.bilxtra.no/hjem/bilutstyr_og_deler/takboks/skiholder/deluxe-skiholder/

Men lurer på å bytte til denne, som er litt mer aerodymanisk og finere å se på: http://autoload.no/produkt/skiholdere/whispbar-skiholder-wb300
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Bernt

Den skiholderen fra Whispbar ser ut til å ligge noen cm over selve takstativet. Hadde sett bedre ut om den hadde lagt helt nedpå. Men en fin skiholder var det. Vurderer om jeg skal ha skiboks eller skiholdere. Fordeler og ulemper med begge deler....

krister461

Sitat fra: Bernt på torsdag 31. oktober 2013, klokken 14:44
Den skiholderen fra Whispbar ser ut til å ligge noen cm over selve takstativet. Hadde sett bedre ut om den hadde lagt helt nedpå. Men en fin skiholder var det. Vurderer om jeg skal ha skiboks eller skiholdere. Fordeler og ulemper med begge deler....
Det ville nok fungert dårlig i praksis da man ikke kan ha slalomski for tett mot taket grunnet store bindinger...


Jærbuen

Er spent på om pano-taket lar seg åpne med skiboks på. Skistativet bygger ikke særlig mye i høyden, og min Packline har tunneler som gjør at midtpartiet av boksen kommer farlig lavt ned mot taket.
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

petersv

Sitat fra: Jærbuen på torsdag 31. oktober 2013, klokken 19:38
Er spent på om pano-taket lar seg åpne med skiboks på. Skistativet bygger ikke særlig mye i høyden, og min Packline har tunneler som gjør at midtpartiet av boksen kommer farlig lavt ned mot taket.

Du får teipe over den knappen da... nei vent.. ;)

jkirkebo

Sitat fra: petersv på torsdag 31. oktober 2013, klokken 19:49
Sitat fra: Jærbuen på torsdag 31. oktober 2013, klokken 19:38
Er spent på om pano-taket lar seg åpne med skiboks på. Skistativet bygger ikke særlig mye i høyden, og min Packline har tunneler som gjør at midtpartiet av boksen kommer farlig lavt ned mot taket.

Du får teipe over den knappen da... nei vent.. ;)

Hehe. Det er vel neppe noen stor risiko for utilsiktet åpning av pano-taket, så sant man ikke har mappet den funksjonen til høyre rulleknapp da...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Jærbuen

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 31. oktober 2013, klokken 19:52
Sitat fra: petersv på torsdag 31. oktober 2013, klokken 19:49
Sitat fra: Jærbuen på torsdag 31. oktober 2013, klokken 19:38
Er spent på om pano-taket lar seg åpne med skiboks på. Skistativet bygger ikke særlig mye i høyden, og min Packline har tunneler som gjør at midtpartiet av boksen kommer farlig lavt ned mot taket.

Du får teipe over den knappen da... nei vent.. ;)

Hehe. Det er vel neppe noen stor risiko for utilsiktet åpning av pano-taket, så sant man ikke har mappet den funksjonen til høyre rulleknapp da...

Plutselig er det noen klåfingra testpiloter der ;)

Kan man forigle denne funksjonen kanskje?
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

19quiz76

Har noen gjort research på hvilke takbokser som vil passe mht bakluka? Ser autoload har bilde av Skiguard 860S montert på sine sider, men vet man hvilke andre som kan funke?
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA