Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: EU-priser beste uke?

Startet av laumb, onsdag 19. desember 2012, klokken 15:12

« forrige - neste »

TS

Sitat fra: Stig O på onsdag 02. oktober 2013, klokken 16:41
Jeg vil ha Whispbar og ikke et styggt Thulestativ. Kjøper i så fall et til Phamera (hvis den er brei nok) og modifiserer den til Teslaen. Regner med at stativet av Whisbar, tidligere i tråden, er av deler som allerede er i salg. Skal stort sett bruke de til et seilbrett på maks 10kg så det bør ikke by på problemer.Uansett så synes jeg dette er merkelig. Tåler de Thule sine eller Teslas kommende så bør jo lasteevnen være stort sett det samme.

Dette er rett og slett mangelende erfaring og kunnskap om europeiske regler/krav fra Tesla sin side.

Jeg har betalt 10.000,- for å få takfester og påtatt meg større risiko for feil i samme slengen .

Jeg hadde også kanskje valgt å avstå fra kjøpet om takstativ ikke hadde vært mulig da vi har behov for dette
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

sondell

Sitat fra: TS på onsdag 02. oktober 2013, klokken 16:23
Sitat fra: sondell på onsdag 02. oktober 2013, klokken 14:52

Fikk denne meldingen fra Tesla i dag:
"Thank you for being so patience on the question about the roof rack. I was waiting for an answer from our US team. We are currently working on our own roof rack solution, which will guarantee the best performance with the car."
Kan jo forklare hvorfor de ikke se så sjappe med å godkjenne andre leverandörers stativ...

Det er vel ikke TM som må godkjenne stativer, men produsentene som må få oppgitt maks belasting på taket før de kan anbefale et stativ til bilen. 

Jeg har purret på TM om dette etter at Whispbar/ Yakima ikke tør å anbefale/levere pga dette.
Siste svada svar fra TM til meg på dette temaet var 17.sept :
Vi er klar over designen til Yakima, men andre produsenter som Thule har også stativer som passer til våre fester.


Jo, det var vel strengt tatt det jeg mente... Har også purret på dem om dette, der av svaret. Det förste svaret jeg da fikk var at maks taklast kun var begrenset av lastevnen til stativene. Men tror kanskje det er litt for unöyaktig til å aksepteres av Whispbar :). Når jeg så forklarte igjen om dette med takbelastning så fikk jeg dette svaret jeg postede her. Synes det er litt rart at det skal väre så vanskelig å få til. Har også valgt panorama tak for 10000 NOK kun for å kunne bruke takstativ. Med tre barneseter så er det umulig å få med ski inne i bilen.

Noen som vet hva Whispbar gjör i saken? Det bör jo väre i deres interesse å ligge på Tesla om dette slik at de får solgt stativene. Er det ikke Yakima som lager Whispbar også? I så fall, hvordan kan de selge sitt yakima stativ men ikke whispbar prorack stativet?

TS

Sitat fra: sondell på onsdag 02. oktober 2013, klokken 17:05
Sitat fra: TS på onsdag 02. oktober 2013, klokken 16:23
Sitat fra: sondell på onsdag 02. oktober 2013, klokken 14:52

Fikk denne meldingen fra Tesla i dag:
"Thank you for being so patience on the question about the roof rack. I was waiting for an answer from our US team. We are currently working on our own roof rack solution, which will guarantee the best performance with the car."
Kan jo forklare hvorfor de ikke se så sjappe med å godkjenne andre leverandörers stativ...

Det er vel ikke TM som må godkjenne stativer, men produsentene som må få oppgitt maks belasting på taket før de kan anbefale et stativ til bilen. 

Jeg har purret på TM om dette etter at Whispbar/ Yakima ikke tør å anbefale/levere pga dette.
Siste svada svar fra TM til meg på dette temaet var 17.sept :
Vi er klar over designen til Yakima, men andre produsenter som Thule har også stativer som passer til våre fester.


Jo, det var vel strengt tatt det jeg mente... Har også purret på dem om dette, der av svaret. Det förste svaret jeg da fikk var at maks taklast kun var begrenset av lastevnen til stativene. Men tror kanskje det er litt for unöyaktig til å aksepteres av Whispbar :). Når jeg så forklarte igjen om dette med takbelastning så fikk jeg dette svaret jeg postede her. Synes det er litt rart at det skal väre så vanskelig å få til. Har også valgt panorama tak for 10000 NOK kun for å kunne bruke takstativ. Med tre barneseter så er det umulig å få med ski inne i bilen.

Noen som vet hva Whispbar gjör i saken? Det bör jo väre i deres interesse å ligge på Tesla om dette slik at de får solgt stativene. Er det ikke Yakima som lager Whispbar også? I så fall, hvordan kan de selge sitt yakima stativ men ikke whispbar prorack stativet?

Fikk sist svar fra den norske importøren 12.sept
Det er ikke så enkelt. Vi har et kit stativ som vi mener passer, men dette må nå testes på vanlig måte. Det er riktig at det står i papirene til Tesla S at det er 0 kg i maks belastning på taket. Dette er nok bare en feil ettersom denne bilen tåler det meste. Vi venter på svar fra Tesla før vi kan fortelle hva bilen tåler. Vårt stativ takler maks 75 kg med god margin. Dette blir nok også maksvekt for Tesla S...

Uansett må jeg ha en klarering fra Whispbar om at K437 og S8/S10 kan brukes uten problemer.

Yakima har en løsning for Tesla S 2012 og 2013. I USA er det ikke de samme kravene som i Europa. Jeg vet ikke hvorfor konfiguratoren til Yakima kommer opp med bare 2012. Den passer selvfølgelig også til 2013...

Whispbar jobber med saken, men dette tar dessverre litt tid...
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

sondell

Sitat fra: TS på onsdag 02. oktober 2013, klokken 17:08

Fikk sist svar fra den norske importøren 12.sept
Det er ikke så enkelt. Vi har et kit stativ som vi mener passer, men dette må nå testes på vanlig måte. Det er riktig at det står i papirene til Tesla S at det er 0 kg i maks belastning på taket. Dette er nok bare en feil ettersom denne bilen tåler det meste. Vi venter på svar fra Tesla før vi kan fortelle hva bilen tåler. Vårt stativ takler maks 75 kg med god margin. Dette blir nok også maksvekt for Tesla S...

Uansett må jeg ha en klarering fra Whispbar om at K437 og S8/S10 kan brukes uten problemer.

Yakima har en løsning for Tesla S 2012 og 2013. I USA er det ikke de samme kravene som i Europa. Jeg vet ikke hvorfor konfiguratoren til Yakima kommer opp med bare 2012. Den passer selvfølgelig også til 2013...

Whispbar jobber med saken, men dette tar dessverre litt tid...


Takk for info. Håper det kommer för skisesongen er igång da :).

Milzit

Han jeg snakket med i bilbutikken i dag mente at Thule ski og sykkelstativ hvor man skyver denne inn i sporet, passer til Whispbar... Er det noen som har prøvd?
Tesla stod ikke på liten over det nye modellene Thule støttet nå sa han.

Rawen76

var å prøvekjørte i oslo i dag. da sa tesla representant at tesla drev å laget skistativ selv...
P85 Grå | Tech | Luft | Pano | Park | Lyd | Dobbeltlader | Lys | Vinter | Sort skinn/carbon | 19" |
Finalized 07.10.2013 | Vin nr. 08.10.13 | under produksjon 14.01.2014 | Produksjon fullført 21.01.2014 | Levering 17.03.14 |

2000 Honda VFR800, rød med 33000km, selges.

TS

#126
Sitat fra: Rawen76 på onsdag 02. oktober 2013, klokken 22:31
var å prøvekjørte i oslo i dag. da sa tesla representant at tesla drev å laget skistativ selv...

De er i tregeste laget..
Tesla lager mye unødvendig selv, som høyttalere etc. Men, om de skal lage skistativer, så kan vi sikkert vente til neste skisesong.. 
Jeg tipper det er Yakima/Whispbar eller Thule som lager det for de...
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk


Spooz

Snakket med Skiguard nå. De har løsning men kan ikke selge.

Øyvind.h

#129
Sitat fra: Spooz på torsdag 03. oktober 2013, klokken 08:56
Snakket med Skiguard nå. De har løsning men kan ikke selge.

Oppfølging her.

Jeg kontaket Skiguard for å høre om de kan levere skiboks og takstativ til Tesla Model S. De selger takstativ, men de er ikke godkjent av Tesla og kjøpes på eget ansvar.
Dvs. de selger altså stativet til de som vil ha.

Men når jeg spurte om det var mulig å kjøpe stativet i Oslo var tilbakemeldingen at Skiguard holder til på Lierskogen, og man må reise dit mellom 8 og 15:30. Svarte at det dessverre ikke er mulig å ta fri fra jobben for å kjøre til Lierskogen. "Nei vel, det er da vi har åpent" var svaret.

Ganske sjokkerende holdning og serviceinnstilling fra Skiguard. Men jeg vet folk som sitter med monopol ofte inntar den holdningen se selv ønsker overfor potensielle kunder :) Internett kan heldigvis løse problemet for de som vil ha bedre service :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

krister461

Vet du hvilket takstativ de selger? Går ut i fra at det er Whispar...

Øyvind.h

Sitat fra: krister461 på tirsdag 15. oktober 2013, klokken 14:54
Vet du hvilket takstativ de selger? Går ut i fra at det er Whispar...
Hei,

Nei han svarte ikke på hva slags stativ de solgte.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Milzit

Det står på sidene til Whishbar at stativet var forsinket. Så enda er det ingen godkjente løsninger? Merkelig at Thule ikke kommer med et stativ heller.

eclipse

På spørsmål til Whispbar (Autoload.no) i dag om når de får inn takbøyler til TMS fikk jeg følgende svar:

"Vi har bestilt et stort antall stativer til Tesla S, men venter på leveringsbekreftelse. Etter hva jeg forstår kan det fort ta 2-3 uker før den kommer til lager.

Det kommer nye Whispbar produkter utover i november... nye sykkelholdere og annet snacks. Det ser absolutt veldig bra ut!! Kan være lurt å sjekke ut dette etter hvert :)"

Mvh
Kundeservice
Autoload
www.autoload.no
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

Jærbuen

Sitat fra: eclipse på tirsdag 15. oktober 2013, klokken 18:35
På spørsmål til Whispbar (Autoload.no) i dag om når de får inn takbøyler til TMS fikk jeg følgende svar:

"Vi har bestilt et stort antall stativer til Tesla S, men venter på leveringsbekreftelse. Etter hva jeg forstår kan det fort ta 2-3 uker før den kommer til lager.

Det kommer nye Whispbar produkter utover i november... nye sykkelholdere og annet snacks. Det ser absolutt veldig bra ut!! Kan være lurt å sjekke ut dette etter hvert :)"

Mvh
Kundeservice
Autoload
www.autoload.no

Jeg kommer til å kjøpe dette, og bruke min Packline-boks som i dag er montert på Whispbar-stativ til E-klasse stv.( for rails )
Ingen grunn til å stresse for å finne noe annet :)
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA