Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: EU-priser beste uke?

Startet av laumb, onsdag 19. desember 2012, klokken 15:12

« forrige - neste »

teanfin

Noen som faktisk har prøvd å montere skiboks? Ser på skiguard sine sider at de anbefaler skiguard 860S.


krister461

Personlig tror jeg 825 kan være et bedre valg enn 860 da den er kortere og trolig lar deg åpne bakluken høyere. Og kanskje ser den bedre ut på bilen også. Men man mister litt volum da... :-)

Andrewas

Sitat fra: TesLars på onsdag 14. august 2013, klokken 14:53
Er det mulighet for sykkeloppheng bak?
En amerikansk produsent lager hengerfester til MS. Festet er nok mest ment for sykkelstativ, men kan nok dra en bitteliten henger...  Se på TMC for link til produsenten.
Sig 174 P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter. Veldig fornøyd m bilen.


Milzit

Er det noen som har hørt om Thule kommer med noen fester som passer? Jeg skal sende de en mail og høre...

Stellar

Sitat fra: Milzit på tirsdag 01. oktober 2013, klokken 11:10
Er det noen som har hørt om Thule kommer med noen fester som passer? Jeg skal sende de en mail og høre...

I følge Tesla Bergen jobber Thule med dette, skal ikke være langt unna.
P85 Hvit, Panorama, Tech, Carbon, Lyd, Lys, Park, Hylle, Barneseter. RN3404**,VIN2018* Bestilt 2. August, In production 1.november, in transit 6. november.

Cato76

Sitat fra: Stellar på tirsdag 01. oktober 2013, klokken 11:32
Sitat fra: Milzit på tirsdag 01. oktober 2013, klokken 11:10
Er det noen som har hørt om Thule kommer med noen fester som passer? Jeg skal sende de en mail og høre...

I følge Tesla Bergen jobber Thule med dette, skal ikke være langt unna.

Jeg var innom Bilxtra og spurte om Thule fester. Vi sjekket med BMW sine fester, men her var skruene for små (tynne) til Teslaen. Bilxtra sjekket opp med Thule og fikk bekreftet at disse produseres ikke til Tesla...  :(

Men send mail til Thule alle sammen, så kanskje de setter igang. Jeg skulle gjerne hatt noen Thule Wingbar - et design som passer TMS

:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Cato76

Sitat fra: Stellar på tirsdag 01. oktober 2013, klokken 11:32
Sitat fra: Milzit på tirsdag 01. oktober 2013, klokken 11:10
Er det noen som har hørt om Thule kommer med noen fester som passer? Jeg skal sende de en mail og høre...

I følge Tesla Bergen jobber Thule med dette, skal ikke være langt unna.

Fikk mail fra Thule Sverige: "vi arbetar på denna bil och kommer ha en lösning om ca 2 månader".
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

vrom

Whispbar for TMS i oslo-området... kan noen anbefale en forhandler ?

elbas

Burde jo være mulig å plassere 860 boksen litt lengre frem slik at bakluka går helt opp?
Nissan leaf 2014

Per Magnus

Tidligere i dag kjørte en TMS med påmontert takstativ forbi der jeg jobber (Oslo). Det så ut som den også hadde montert feste for sykkel på takstativet.
Model X - 90

sondell


Fikk denne meldingen fra Tesla i dag:
"Thank you for being so patience on the question about the roof rack. I was waiting for an answer from our US team. We are currently working on our own roof rack solution, which will guarantee the best performance with the car."
Kan jo forklare hvorfor de ikke se så sjappe med å godkjenne andre leverandörers stativ...



TS

Sitat fra: sondell på onsdag 02. oktober 2013, klokken 14:52

Fikk denne meldingen fra Tesla i dag:
"Thank you for being so patience on the question about the roof rack. I was waiting for an answer from our US team. We are currently working on our own roof rack solution, which will guarantee the best performance with the car."
Kan jo forklare hvorfor de ikke se så sjappe med å godkjenne andre leverandörers stativ...

Det er vel ikke TM som må godkjenne stativer, men produsentene som må få oppgitt maks belasting på taket før de kan anbefale et stativ til bilen. 

Jeg har purret på TM om dette etter at Whispbar/ Yakima ikke tør å anbefale/levere pga dette.
Siste svada svar fra TM til meg på dette temaet var 17.sept :
Vi er klar over designen til Yakima, men andre produsenter som Thule har også stativer som passer til våre fester.
 

rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Stig O

#119
Jeg vil ha Whispbar og ikke et stygt Thulestativ. Kjøper i så fall et til Phamera (hvis den er brei nok) og modifiserer den til Teslaen. Regner med at stativet av Whisbar, tidligere i tråden, er av deler som allerede er i salg. Skal stort sett bruke de til et seilbrett på maks 10kg så det bør ikke by på problemer.Uansett så synes jeg dette er merkelig. Tåler de Thule sine eller Teslas kommende så bør jo lasteevnen være stort sett det samme.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA