Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: EU-priser beste uke?

Startet av laumb, onsdag 19. desember 2012, klokken 15:12

« forrige - neste »

Voll1

Flott at takboks er mulig. Er nok en standard 860-s. Finnes allerede på skiguard.no til kr 9500. Men den blir nok vanskelig å åpne og betjene bakfra. Mulig at betjening fra siden blir enkel da bilen er lav. Blir spennende å høre fra noen som har fått prøvd dette.
Model S  2013-2018
Model X  2017-

Gambo Turbo

Noen som har målt avstanden mellom innfesting for fremre og bakre takbøyle?

Mvh Turbo

laumb

Søkefunksjonen er ikke defekt, men jeg tok meg bryet av å mikse trådene.
Se lenger tilbake i denne tråden (en side eller to) så finner du svar: det går bra!

TS

#93
Sitat fra: TS på lørdag 10. august 2013, klokken 12:12
Sitat fra: Stig O på torsdag 08. august 2013, klokken 08:51
Whispbar kommer med takstativ til Tesla S i neste uke. For de som bryr seg om design, og vil ha det mest lydløse takstativet, er etter min mening dette det opplagte valget. (www.whispbar.no se på f.eks Porsche Panamera)
Fikk også svar:
Vi har nå en løsning for Tesla S. Denne vil komme for salg mot slutten av neste uke. Vi skal teste stativet på tirsdag. Hvis det ser greit ut tar jeg bilder og kan sende deg?

Fikk endelig bildene fra av Whispbar :   
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

jkirkebo

Sitat fra: TS på mandag 19. august 2013, klokken 19:47
Fikk endelig bildene fra av Whispbar :

Hmm, føler jeg er noe skeptisk. Det virker som om bakre stativ er vesentlig lavere enn det fremre? Jeg ville foretrukket å ha dem i samme høyde.

Er det gummilist på toppen slik som på Thule Aerobar? Er baren like sterk på Whispbar?

Jeg kommer ikke til å frakte ski på mitt, stort sett er det lange planker og slik som havner oppå der.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

TS

#95

Ser ut som det er en tynn gummilist der ja. Ellers vil alu´en bli misfarget raskt..

http://www.whispbar.no/takstativer

Det ser ut som de kunne laget fremre sokkel lavere, men at de har tatt hensyn til at luka kan åpnes..
Om du ser på bildene av skiguarden, så ser det ut til å være samme stativ, (om det ikke er Thule sitt)
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

jkirkebo

Sitat fra: TS på mandag 19. august 2013, klokken 20:30

Ser ut som det er en tynn gummilist der ja. Ellers vil alu´en bli misfarget raskt..

http://www.whispbar.no/takstativer

Det ser ut som de kunne laget fremre sokkel lavere, men at de har tatt hensyn til at luka kan åpnes..
Om du ser på bildene av skiguarden, så ser det ut til å være samme stativ, (om det ikke er Thule sitt)

Det er vel ikke fremre jeg vil ha lavere, men bakre jeg vil ha høyere. Egentlig ville jeg hatt fremre høyere også. Trenger først og fremst noe solid noe for å frakte materialer lokalt, kommer neppe til å ha stativet montert på langtur noen gang.

Ser at det ikke lar seg bestille ennå heller, men det kommer vel snart. Skulle gjerne sett en Thule-løsning også med Aerobar.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Jærbuen

Sitat fra: Oreo på søndag 28. juli 2013, klokken 23:42
Jeg sa ikke at bredden ville bli en utfordring, men at importøren mente at kanskje de til Mercedes ikke nødvendigvis passet pga. forskjellig bredde.

Som nevnt kan bakluka by på en utfordring med for lang boks.
En skal være klar over at skibokser med gjennomgående hull for lasteholderene fungerer bra på biler med rails, men ikke på prefabrikerte festepunkt slik som på TMS. Her er en låst til en bestemt lengde mellom fremre og bakre festepunkt, i tillegg til avstand til bakluka.
Bare nevner dette da jeg selv ikke hadde tenkt over dette før nå nylig.

Kjøp Packline, der kan du justere boksen frem og tilbake samt justere mellom fremre og bakre stativ, da den har lange spor i boksen
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

thea

Iflg whispbar er bl.a. Max belastning på taket ikke avklart enda. Er derfor avventende til å selge skistativ så langt.

takktakk

Kan bekrefte etter dialog med Whispbar at de har laget en løsning der panotaket kan åpnes selv om stativet er på.

For meg er dette en no-brainer. Setter ikke en mer eller mindre stygg og bråkete takboks på en S når jeg kan får dette.

Case closed for min del  8)
P85+ Levert i uke 37 2013 - Solgt
90D Levert høsten 2015

sondell

Sitat fra: thea på onsdag 28. august 2013, klokken 20:57
Iflg whispbar er bl.a. Max belastning på taket ikke avklart enda. Er derfor avventende til å selge skistativ så langt.

Noen som har värt i kontakt med Tesla om dette? Er jo kjedelig om det ska stoppe på dette. Er jo ikke akkurat helt ny bilen, så det bör jo ha värt på plass. Med tanke på at den klarte 8 tons trykk på taket för maskinen ble ödelagt i det amerikanske kollisjonstestet og at den har verdens laveste tyngdepunkt så bör den vel i hvert fall tåle noen kg på taket :) . Har de gitt max belastning for 2012 modell? Yakima sier de har stativ til den, men ikke nok info til å si om den passer på 2013 modell. Men bör jo väre ganske likt... Men det er jo uansett whispbar man vil ha :)

krister461

Litt info om Skiguard: Har fått svar om at min Skiguard 860 med tuneller som jeg bruker på Ford Mondeo ikke vil passe til Model S da det er forskjellig avstand mellom tunellene og festepunktene på Teslaen. :S

På spørsmål om pris fikk jeg vite følgende: "En 860 S koster 9500 kr i sort , mens en 825 S koster 8600 kr."

825 er kortere (208 vs 226) slik at kanskje bagasjeromsdøren går mer opp? :)

Jaja, jeg har noen måneder på å vurdere alternativer, men hører gjerne andres erfaringer...

Jærbuen

Hva er avstanden mellom festepunktene til skistativ på TMS'en?
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

Stellar

#103
Sitat fra: Milzit på lørdag 10. august 2013, klokken 18:46
Får håpe Thule kommer med noe snart...har liten lyst til å bytte ut eksisterende ski og sykkel-holdere...
Det er ikke langt unna, Tesla Bergen sier at dette snart er klart.
P85 Hvit, Panorama, Tech, Carbon, Lyd, Lys, Park, Hylle, Barneseter. RN3404**,VIN2018* Bestilt 2. August, In production 1.november, in transit 6. november.

krister461

Sitat fra: Jærbuen på mandag 16. september 2013, klokken 15:43
Hva er avstanden mellom festepunktene til skistativ på TMS'en?
Såvidt jeg klarte å måle i går er det ca 89,5 cm mellom fremre og bakre festepunkt på TMS. På takboksen min er det ca 77 cm mellom tunellene. :S

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA