Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: EU-priser beste uke?

Startet av laumb, onsdag 19. desember 2012, klokken 15:12

« forrige - neste »

Restusj

Hei, jeg har bestillt Pano KUN for å få muligheten til takbøyler. Da unngår man ski og sykler inne i bilen som ellers er full av unger konemor og annen bagasje.

Her ser dere et godt eksempel på takbøyler montert på TMS. Grei klaring til Pano.
http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/6795-roof-rack/page7?p=292489&viewfull=1#post292489

Ser imidlertid at det blir en utfordring med takboks som er lang nok til å inneholde ski. Bakluken strekker seg meget langt forover på taket.. Her blir det nok kun plass til "tak"boks og ikke "ski"boks, noe som er lite aktuelt på en slik bil med ellers stor bagasje kapasitet.
S85, 85kW, Grå, 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Park, Nappa-skinn, Vinterpakke, dobbeltlader,

19quiz76

Er takboks jeg er på jakt etter, bruker det til å ha barnevogn i idag. Frigjør masse plass i bagasjen på vår Superb, men jaggu klarer man å stappe det fullt likevel..

Blir vel Thule på meg i så fall - får man dem levert lakkert i bilens farge?
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Nuvolari

Fikk svar fra Thule i dag at de pr i dag ikke har takstativ som passer til tms.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

andre.engh

Fikk beskjed på Tesla Oslo, at festene var satt slik at man kan benyttet samme "takrails" som Mercedes S-klasse... Er det da kun bredden på bilen som stopper opp for selve stativet?
Mvh
André Veie Engh

S85, Perlemor hvit, 19", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle.

LEVERING 06.12.13
"We have begun sourcing parts for your Model S"

glaserud

Yakima eller hva-de-nå-heter bruker samme festene som BMW 5-serie. Om det ikke kommer offisiell støtte fra Thule, tar jeg turen innom Torshov bil og plukker det som passer.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

TS

Sitat fra: Nuvolari på mandag 29. juli 2013, klokken 13:15
Sitat fra: Nuvolari på søndag 28. juli 2013, klokken 20:24
Sitat fra: TS på søndag 28. juli 2013, klokken 20:10
Er det forresten noen som vet om Skiguard jobber med å finne ut hvilken modell som passer til S ?

Burde vel testes i vindtunnel?
Det åpner seg et marked i Nord Amerika og Kanada om de finner frem den perfekte boksen...

Jeg sendte en mail til skiguard i dag og spurte om dette.

Fikk svar fra skiguard at de jobber med å finne ut hvilken boks som passer best til tms.

Jeg sendte også en epost og fikk til svar i dag:
Hei
Jeg skal sende han som måler opp ditt når han kommer hjem fra ferie. Han
er tilbake den 050813 så da går det ikke lang tid før vi har laget boks
til den

rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Milzit

Håper Thule kommer med opplegg snart så kan jeg bruke ski og sykkelholder som jeg har i dag..

FThorsen

Jeg syns det er så ufattelig stygt med takstativ på pene biler så jeg tror jeg kommer til å kjøpe en litt tykk vanntett duk som jeg kan legge over hele bagasjerommet og baksetene når de er nede. Da kommer også syklene tørre og rene frem til rittene ;)
Funker bra i dag på 3 serie stasjonsvogn - så lenge man bare er to vel og merke.
Høvik, Bærum

TMS #2,500 levert november 2013
Hvit Performance Plus med alt utenom barneseter og hattehylle.

P85D bestilt. VIN 5YJSA7H23EFP66xxx
Forventet "Late February, nei Late March 2015 nå"

Gikk fra BMW 320 MDAT, 2007 modell

Milzit

Sitat fra: glaserud på tirsdag 30. juli 2013, klokken 09:55
Yakima eller hva-de-nå-heter bruker samme festene som BMW 5-serie. Om det ikke kommer offisiell støtte fra Thule, tar jeg turen innom Torshov bil og plukker det som passer.
Så fester for BMW 5 serie burde passe? Vi har tilsvarende luker som man åpner i dag og skrur ned i (Renault), jeg har ikke åpnet lukene på Tesla men forhåpentligvis passer noen av de andre festeføttene.

Leaf_2014

Sitat fra: Oreo på søndag 28. juli 2013, klokken 23:42
En skal være klar over at skibokser med gjennomgående hull for lasteholderene fungerer bra på biler med rails, men ikke på prefabrikerte festepunkt slik som på TMS. Her er en låst til en bestemt lengde mellom fremre og bakre festepunkt, i tillegg til avstand til bakluka.

Mange bokser med gjennomføring for stativ har likevel justering i lengderetningen, min forrige Skiguard 850 hadde i hvertfall dette.
Personlig synes jeg det er bedre med lave stativer enn en boks som senkes veldig lavt a'la Skiguards T-modeller: man mister veldig mye innvendig plass der hvor stativet krysser i boksen.
Leaf 2014

Stig O

#70
Whispbar kommer med takstativ til Tesla S i neste uke. For de som bryr seg om design, og vil ha det mest lydløse takstativet, er etter min mening dette det opplagte valget. (www.whispbar.no se på f.eks Porsche Panamera)
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

petersv

Sitat fra: Stig O på torsdag 08. august 2013, klokken 08:51
Wispbar kommer med takstativ til Tesla S i neste uke. For de som bryr seg om design, og vil ha det mest lydløse takstativet, er etter min mening dette det opplagte valget. (www.wispbar.no se på f.eks Porsche Panamera)

Mangler et par h-er der  :)

Stig O

Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

Nuvolari

Sitat fra: Stig O på torsdag 08. august 2013, klokken 08:51
Whispbar kommer med takstativ til Tesla S i neste uke. For de som bryr seg om design, og vil ha det mest lydløse takstativet, er etter min mening dette det opplagte valget. (www.whispbar.no se på f.eks Porsche Panamera)

Passer denne med skiguard sine skibokser?
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Nuvolari

Da har jeg snakket med skiguard. De har nå spesiallaget en skiboks til tms som de skal teste på bilen f.k. tirsdag. I tilegg komme de til å teste den med ulike takstativ for å se hva som ser best ut på bilen, pro rack ml.fl.

De prøver i tillegg å få til en avtale med tesla slik at vi kan få boksen levert sammen med bilen og dermed mva fritt. Det siste vet jeg ikke om lar seg gjøre men skiguard var optimistiske.

Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA