Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: EU-priser beste uke?

Startet av laumb, onsdag 19. desember 2012, klokken 15:12

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: Nuvolari på søndag 28. juli 2013, klokken 16:50
Jeg skal ha skiguard skiboks på bilen. Er det noen som har vært i kontakt med thule ift hvilket takstativ som passer til tms med panoramatak?

Jeg er også veldig interessert i de delenummerne som trengs samt riktig lengde på bars. Skal ikke ha skiboks men er helt avhengig av takstativ fra dag 1 (frakter endel planker og lignende).
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Nuvolari

Sitat fra: jkirkebo på søndag 28. juli 2013, klokken 16:57
Sitat fra: Nuvolari på søndag 28. juli 2013, klokken 16:50
Jeg skal ha skiguard skiboks på bilen. Er det noen som har vært i kontakt med thule ift hvilket takstativ som passer til tms med panoramatak?

Jeg er også veldig interessert i de delenummerne som trengs samt riktig lengde på bars. Skal ikke ha skiboks men er helt avhengig av takstativ fra dag 1 (frakter endel planker og lignende).

Da har jeg fyrt av en mail til thule.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

teslaz

Sitat fra: Nuvolari på søndag 28. juli 2013, klokken 17:07
Sitat fra: jkirkebo på søndag 28. juli 2013, klokken 16:57
Sitat fra: Nuvolari på søndag 28. juli 2013, klokken 16:50
Jeg skal ha skiguard skiboks på bilen. Er det noen som har vært i kontakt med thule ift hvilket takstativ som passer til tms med panoramatak?

Jeg er også veldig interessert i de delenummerne som trengs samt riktig lengde på bars. Skal ikke ha skiboks men er helt avhengig av takstativ fra dag 1 (frakter endel planker og lignende).

Da har jeg fyrt av en mail til thule.
Det skal vist være takstativ fra mersedes som passer på panorama taket.....
ifg. tesla på Alnabru.
P85, Lys Blå, meget fornøyd....
ELiza levert 28/11/13
Model X 13?5

jkirkebo

Sitat fra: teslaz på søndag 28. juli 2013, klokken 18:13
Sitat fra: Nuvolari på søndag 28. juli 2013, klokken 17:07
Da har jeg fyrt av en mail til thule.
Det skal vist være takstativ fra mersedes som passer på panorama taket.....
ifg. tesla på Alnabru.

Ja, men det hjelper ikke så mye. Mercedes har ganske mange forskjellige modeller. Dessuten er det ikke sikkert Tesla skal ha lik lengde på stengene.

Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Oreo

Jeg har snakket med importøren av Whispbar, og han hadde vært og sett på TMS, og var ikke helt sikker på om de til Mercedes ville passe eller ikke p.g.a. bredden på TMS (for Whispbar naturligvis). Jeg skal ta kontakt igjen etter ferien min om en to ukers tid for å høre mer sikkert. Han sa også noe om at de lukene en åpner for å få tilgang til festspunktene muligens ville gjøre at stativet lå høyere enn nødvendig.
Er det noen som vet om det går an å ta av disse dekslene over festepunktene?
Da kommer  i tilfelle skiboksen nærmere taket, som er utseendemessig mer estetisk, i mine øyne, samt etter min erfaring også støyreduserende.
Jeg går nok for en løsning med Whispbar uansett tror jeg, da de også skal være svært støyvennlige, uten skiboks også.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

TS

Sitat fra: Oreo på søndag 28. juli 2013, klokken 18:41
Jeg har snakket med importøren av Whispbar, og han hadde vært og sett på TMS, og var ikke helt sikker på om de til Mercedes ville passe eller ikke p.g.a. bredden på TMS (for Whispbar naturligvis). Jeg skal ta kontakt igjen etter ferien min om en to ukers tid for å høre mer sikkert. Han sa også noe om at de lukene en åpner for å få tilgang til festspunktene muligens ville gjøre at stativet lå høyere enn nødvendig.
Er det noen som vet om det går an å ta av disse dekslene over festepunktene?
Da kommer  i tilfelle skiboksen nærmere taket, som er utseendemessig mer estetisk, i mine øyne, samt etter min erfaring også støyreduserende.
Jeg går nok for en løsning med Whispbar uansett tror jeg, da de også skal være svært støyvennlige, uten skiboks også.

Mitt ønske er Whispar + Skiguard, men pr Idag ser det ut til at Whispars moderselskap Yakima har takstativ av den mer tradisjonelle typen som passer S med Pano, men får ikke opp noen som passer ved søk på Whispar i USA..
Synd, da dette er laget med tanke på Aerodynamikk og mindre støy.
Perfekt lang til S med Pano.

Kanskje det rett og slett ikke er rom i høyden med Pano ?

Jeg tror ikke det er bredden som er utfordringen... De har til Panamera..

Ps. Har lest et sted at man må ha gummiføtter laget for den bilen de skal monteres på . Mulig pågrunn av riktig vinkel etc

Er det forresten noen som vet om Skiguard jobber med å finne ut hvilken modell som passer til S ?

Burde vel testes i vindtunnel?
Det åpner seg et marked i Nord Amerika og Kanada om de finner frem den perfekte boksen...
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Nuvolari

Sitat fra: TS på søndag 28. juli 2013, klokken 20:10
Er det forresten noen som vet om Skiguard jobber med å finne ut hvilken modell som passer til S ?

Burde vel testes i vindtunnel?
Det åpner seg et marked i Nord Amerika og Kanada om de finner frem den perfekte boksen...

Jeg sendte en mail til skiguard i dag og spurte om dette.

Det er et poeng å benytte den boksen med kortest avstand mellom bakre stativ punkt på boksen til enden av boksen slik at boksen i minst mulig grad befinner seg over bakluken med det resultat at bakluken kun kan åpnes delvis i høyden.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

19quiz76

Kunne ikke bruke Whispbar med Thule skiboks på min Skoda Superb (m/rails!), gripeklørne boksen festes til stativet med subbet da nedi taket. Vil tro føttene som stativet skal festes i må være temmelig høye på en MS, da festepunktene er på det laveste punktet av taket. Midten av taket er vesentlig høyere enn sidene, samt at panotaket vel bygger noen cm når det åpnes. I så fall må man belage seg på ikke å åpne dette når stativet er på :(
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Nuvolari

Sitat fra: 19quiz76 på søndag 28. juli 2013, klokken 20:31
Kunne ikke bruke Whispbar med Thule skiboks på min Skoda Superb (m/rails!), gripeklørne boksen festes til stativet med subbet da nedi taket. Vil tro føttene som stativet skal festes i må være temmelig høye på en MS, da festepunktene er på det laveste punktet av taket. Midten av taket er vesentlig høyere enn sidene, samt at panotaket vel bygger noen cm når det åpnes. I så fall må man belage seg på ikke å åpne dette når stativet er på :(

Flere av skiguard sine bokser leveres i 2 utgaver, en vanlig og i en touring utgave. Så vidt jeg forstår så "senkes" touring modellene i større grad ned over stativet og havner nærmere ned mot taket enn den vanlige utgaven. Man ønsker å plassere boksen nærmest mulig ned mot taket men i den grad boksen subber ned i taket vil jeg tro man kan benytte den vanlige utgaven i stedet slik at boksen ikke havner så langt ned mot taket. Det er disse tingene skiguard bør finne ut av litt kjapt.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

RoadRunner

Har hatt forskjellige typer stativ på tidligere biler, siste var Wispbar på Think.

Dette anbefales på det varmeste med tanke på liten støy!

Personlig har jeg innfunnet meg med å bruke dieselbil og tilhenger til å flytte sponplater etc. Eneste utfordring er et godt feste til vhf antenne..
(valgte vanlig tak, siden antallet soldager ikke er plagsomt mange sammenlignet med dager minusgrader i bartebyen).
Trondheim
MetroBuddy 2010
Tesla Model S Aug-2013 https://elbilforum.no/index.php?topic=8666.315
Buddy 2009 - "Vesla B13"
Buddy Des-2008. Pensjonist "RoadRunner". http://www.evalbum.com/2364 
Think 2sZebra Mai-Aug 2011 https://elbilforum.no/index.php?topic=3964.msg34349#msg34349
Kewet5 - juniors! Nå pensjonist. https://elbilforum.no/index.php?topic=2885.0

Oreo

Jeg sa ikke at bredden ville bli en utfordring, men at importøren mente at kanskje de til Mercedes ikke nødvendigvis passet pga. forskjellig bredde.

Som nevnt kan bakluka by på en utfordring med for lang boks.
En skal være klar over at skibokser med gjennomgående hull for lasteholderene fungerer bra på biler med rails, men ikke på prefabrikerte festepunkt slik som på TMS. Her er en låst til en bestemt lengde mellom fremre og bakre festepunkt, i tillegg til avstand til bakluka.
Bare nevner dette da jeg selv ikke hadde tenkt over dette før nå nylig.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Oreo

Sitat fra: 19quiz76 på søndag 28. juli 2013, klokken 20:31
Kunne ikke bruke Whispbar med Thule skiboks på min Skoda Superb (m/rails!), gripeklørne boksen festes til stativet med subbet da nedi taket. Vil tro føttene som stativet skal festes i må være temmelig høye på en MS, da festepunktene er på det laveste punktet av taket. Midten av taket er vesentlig høyere enn sidene, samt at panotaket vel bygger noen cm når det åpnes. I så fall må man belage seg på ikke å åpne dette når stativet er på :(
Kjøpte du disse gripeklørne løst?
I tilfelle hvor?
Jeg har akkurat kjøpt et sett Whispbar til Avensisen, men nå må jeg ha et nytt sett med slike gripeklør da whispbaren er mye breiere enn Thulen jeg fikk med på kjøpet av en Packline FX, UTEN gjennomgående hull.
Spent på om FX'en vil passe på TMS, eller om SUV (kort) utgaven evt. vil gjøre det?
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

ohh

Sitat fra: Oreo på søndag 28. juli 2013, klokken 23:42
En skal være klar over at skibokser med gjennomgående hull for lasteholderene fungerer bra på biler med rails, men ikke på prefabrikerte festepunkt slik som på TMS. Her er en låst til en bestemt lengde mellom fremre og bakre festepunkt, i tillegg til avstand til bakluka.
Bare nevner dette da jeg selv ikke hadde tenkt over dette før nå nylig.
Fungerer fint på A6, som også har prefabrikerte festepunkt.
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

19quiz76

Sitat fra: Oreo på søndag 28. juli 2013, klokken 23:54
Kjøpte du disse gripeklørne løst?


Disse var montert på boksen som jeg kjøpte brukt, aner ikke om de kan kjøpes løse. Endte opp med Thules flyvinge-aktige (Aero?) stativ som dessverre må monteres oppå railsene..
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Nuvolari

Sitat fra: Nuvolari på søndag 28. juli 2013, klokken 20:24
Sitat fra: TS på søndag 28. juli 2013, klokken 20:10
Er det forresten noen som vet om Skiguard jobber med å finne ut hvilken modell som passer til S ?

Burde vel testes i vindtunnel?
Det åpner seg et marked i Nord Amerika og Kanada om de finner frem den perfekte boksen...

Jeg sendte en mail til skiguard i dag og spurte om dette.

Fikk svar fra skiguard at de jobber med å finne ut hvilken boks som passer best til tms.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA