Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: EU-priser beste uke?

Startet av laumb, onsdag 19. desember 2012, klokken 15:12

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: hma på onsdag 26. mars 2014, klokken 10:37
Sitat fra: akseln på onsdag 26. mars 2014, klokken 10:20
Jeg ville uansett foretrukket å bruke skipose. Hvis du er litt redd for skia så legger du de ikke på taket uten at de er pakket inn.
+1
Langrennski festet åpnent på biltaket er fy-fy, da blir de innsauset med støv, salt og det som verre er :)

De gangene jeg kjører med ski på taket er det utelukkende på veier med snøføre. Da klarer de seg nok fint på taket ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

kennethl

Sitat fra: kjølholdt på onsdag 26. mars 2014, klokken 09:43
og disse passer til whispbar stativet?

Om du googler thule whispbar adapter så finner du litt - ikke sikkert alt passer men om de benytter "standard" T feste er det god sjanse for det. Men om Thule har et alternativ til 299,- er jeg ikke så sikker på.

Den du har listet til er, slik jeg leser det, en skiholder for stativ med T-spor altså samme som Thule har, og dermed er det nærliggende å tro ihvertfall at et passer andre veien også. Ta med deg en skinne til nærmeste Thuleforhandler og se hva de har, vil tro du får det du trenger da.

teslAudun

Sitat fra: fortoggale på torsdag 20. mars 2014, klokken 13:04
Har akkurat hentet et Thulestativ hos Bilextra, Stavanger. Det skal være tilpasset TMS så får se i løpet av helgen hvor bra det er. Pris 1947 og de tok inn noen stykker hvis det er flere som vil ha.

Thule eller Whispbar?
Noen som vet hva som er best? Evt enklest å montere/demontere?
Jan.17  Model S 60, rød

I bestilling: M3
x Nov.13 Model S 85, rød med alt
x Sept.15 Nissan Leaf

rene

Det var Thule de hadde på lager på BilXtra i Stavanger, og de er dessverre tomme nå. Jeg stakk av med det siste settet på torsdag. De sjekket mot hovedlageret sitt (importøren?) og mente det ikke fantes flere sett tilgjengelig i Norge for dem å bestille.
Dvs er du ute etter Thule så må du finne en sjappe som har på lager...

Jeg hadde ikke tenkt å kjøpe, men fikk en forbanna god pris så turde ikke la siste settet gå fra meg. Ryktene sier at Thule er enklere å montere uten å knekke fester enn Whispbar er.

nofuelno

Sitat fra: rene på lørdag 29. mars 2014, klokken 23:17
Det var Thule de hadde på lager på BilXtra i Stavanger, og de er dessverre tomme nå. Jeg stakk av med det siste settet på torsdag. De sjekket mot hovedlageret sitt (importøren?) og mente det ikke fantes flere sett tilgjengelig i Norge for dem å bestille.
Dvs er du ute etter Thule så må du finne en sjappe som har på lager...

Jeg hadde ikke tenkt å kjøpe, men fikk en forbanna god pris så turde ikke la siste settet gå fra meg. Ryktene sier at Thule er enklere å montere uten å knekke fester enn Whispbar er.
Det er mulig  få tak i Thule skistativ hos nofuel.no
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

rene

1000 spenn over det jeg betalte, men ja, nofuel er vel en av de som har på lager.

Togge

I dag hentet jeg ut Whispbar stativ fra Tesla Trondheim. Brukte "gavekortet" for å betale for dette. Har fulgt med på denne tråden og fulgt alle "problemer".
Brukte ca 1 time på å montere, helt grei bruksanvisning. Så tok det ca 5 min å knekke det første dekelet, og jeg som viste at dette hadde mange gjort før meg. Ja ja, det får stå på til påsken er ferdig, da blir det tatt av igjen. Nytt deksel må vel bestilles over helgen.
Hel-elektrisk bilpark.

19quiz76

Tesla ettermonterer nydesignede deksler på forespørsel - vi er en stor klubb med knekte plastbetar på taket ;)
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Jærbuen

Monterte mitt i dag, ingen problem med knekking av plastdeksel, de lar seg fint åpne, og står oppe nå når stativet er montert.

Men liker ikke at den fremste bar'en er høyere enn den bakerste, ser teit ut med en skiboks som peker opp fremme
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

sn0le

#429
@Jærbuen:
Mulig jeg husker feil, men tror de har laget mellomstykkene slik at det ikke skal bli sånn.

Edit:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,6638.msg154877.html#msg154877
Lest dette innlegget?
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

P85D+

Tror du har satt klossene feil. Hos meg ser det ok ut. Se merkingen på klossene som viser plassering.
P85D og 85D

Mippen

Hvor mye taklast kan man ha på model s? Hva står i vognkortet?
Fremtiden er elektrisk.

Øyvind.h

Sitat fra: Mippen på søndag 06. april 2014, klokken 19:41
Hvor mye taklast kan man ha på model s? Hva står i vognkortet?
Noen har maks 75kg skrevet i vognkortet. Andre har ingen ting skrevet i vognkortet, og da er kravet at lasten skal være forsvarlig sikret. Dvs ingen øvre fast vektbegrensning. Men ville brukt 75kg som en pekepinn. Tror det også er grensen for whispbar stativet?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Jærbuen

#433
Sitat fra: TeslaSignature på lørdag 05. april 2014, klokken 08:51
Tror du har satt klossene feil. Hos meg ser det ok ut. Se merkingen på klossene som viser plassering.

Satte de akkurat slik anvisningen viste, men da taket skrår ganske mye bak, skal klossene bak være ganske mye tykkere, om man skal få boksen helt i vater

Må nok legge noe imellom boks og bøyle bak ja, ca 1 cm vil hjelpe :)
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

Mippen

Sitat fra: Øyvind.h på søndag 06. april 2014, klokken 20:09
Sitat fra: Mippen på søndag 06. april 2014, klokken 19:41
Hvor mye taklast kan man ha på model s? Hva står i vognkortet?
Noen har maks 75kg skrevet i vognkortet. Andre har ingen ting skrevet i vognkortet, og da er kravet at lasten skal være forsvarlig sikret. Dvs ingen øvre fast vektbegrensning. Men ville brukt 75kg som en pekepinn. Tror det også er grensen for whispbar stativet?

Ok, 75kg er grei vekt det. Må trekke litt fra egenvekten på stativet og takboks da, men er fortsatt en del vekt igjen slik at man kan fylle takboksen ganske greit.
Fremtiden er elektrisk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA