Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: EU-priser beste uke?

Startet av laumb, onsdag 19. desember 2012, klokken 15:12

« forrige - neste »

krister461

#195
Sitat fra: Cirion på mandag 02. desember 2013, klokken 09:26
Nå får jeg lov å legge ut bilder :)

Dere finner den her:
http://autoload.no/produkt/takbokser/calix/calix-nordic-loader-sort-glossy
Det var synd denne var såpass dyr. Hadde håpet den var priset som de andre Calix-boksene. Til denne prisen så går jeg trolig heller for Skiguard evt. Packline da jeg synes disse med tuneller ligger lavere og penere på taket samt jeg har best erfaring med glassfiberbokser.

toS

#196
Sitat fra: krister461 på mandag 02. desember 2013, klokken 10:24
Sitat fra: Cirion på mandag 02. desember 2013, klokken 09:26
Nå får jeg lov å legge ut bilder :)

Dere finner den her:
http://autoload.no/produkt/takbokser/calix/calix-nordic-loader-sort-glossy
Det var synd denne var såpass dyr. Hadde håpet den var priset som de andre Calix-boksene. Til denne prisen så går jeg trolig heller for Skiguard evt. Packline da jeg synes disse med tuneller ligger lavere og penere på taket samt jeg har best erfaring med glassfiberbokser.
Basert på egen erfaring med Skiguard 850 med tunneller (blytung), fastmonterte skistativ og fire fixed festepunkter i taket på dagens bil tror jeg helt klart jeg heller vil gå for en boks som kan legges oppå skistativet på Teslaen. Er redd for skader på bilen ved montering med mindre man har heis/taljesystem i garasjen.
Men gitt prisene på Calix boksen er jeg enig i at Packline FX-SUV eller Skiguard er vel så bra alternativer. Det eneste måtte være sideåpning som Calix boksen har, noe som er veldig praktisk. Det er ikke enkelt å komme inn bak boksen på Teslaen ihvertfall.

Gæsjan

Noen som vet hva Skiguard boksen som passer veier?
TMS P85 solgt
TMS P85D
Model 3 reservasjon

krister461

#198
Skiguard 860 veier ca 30 kg, Skiguard 825 veier ca 25 kg.

Og toS har et godt poeng, disse er et herk å få på taket med tuneller. Men, Skiguard sine bilder viser 860 uten tuneller og selv da ligger denne lavt og fint på taket: http://www.skiguard.no/index.php?pageID=56&openLevel=1&carmake=378&carmodel=379&x=50&y=13

janmb

Sitat fra: eledille på søndag 01. desember 2013, klokken 21:21
Jeg har også vanskelig for å tro på dette. Festene er i ramma rundt, og det er jo den som skal redde oss om vi havner på taket. Hvis den bare tåler 45 kg så blir vi garantert drept ved en velt.

Under de amerkianske crashtestene tålte taket en smell på rundt 8 tonn før det ga seg. Dvs vekten av fire Teslaer parkert på toppen av hverandre. Det var i denne testen bilen faktisk ødela testutstyret.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Leif1

Nå har jeg snakket med selger hos Tesla Trondheim. De påstår hardnakket at det er 75 kg som
er tillatt taklast.

Som et kuriosa sjekket jeg også den bilen jeg eier pr i dag på vegvesen.no
Det er en Insignia Sportstourer. Det sto 0 kg der også. Tror det må være mye feilregistrering på
sidene hos vegvesenet.

Konvertitt fra S til X

janmb

Problemet er nok at det er feil i selve registreringen - noe som er langt mer alvorlig enn bare en visningsproblem på vegvesen.no

Viktig at folk som skal ha noe på taket snarest får Tesla til å rette opp registreringen og få nytt vognkort.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

nebbulk

Ikke noe poeng å lage en sak av noe som ikke er noe problem.

På mine tre biler står det også 0 kg på taklast: Audi A4 '97, Golf '98 og Prius '10.
Black Beauty P85+ Mellombrunt /pianosort / Grå 21" / All inclusive!

janmb

Poenget er at det ER et stort problem.

Før, når vi hadde oblater, var omtrent ikke vegvesenet ute og hadde kontroller i det hele tatt. Nå, etter oblater er byttet ut med deres "fancy" skiltavlesningskamera med databaseoppslag har de rutinekontroller hele tiden.

Ergo, det er langt mer sjanse for å stoppes i en rutinekontroll nå til dags enn det var tidligere. Og da ryker du på bot og kjøreforbud med slikt som dette - selv om det virker aldri så urimelig.

Løsningen er nok en gang å få Tesla til å rette opp registreringen. For deres regning selvsagt.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

toS

#204
Sitat fra: janmb på mandag 02. desember 2013, klokken 13:42
Poenget er at det ER et stort problem.

Før, når vi hadde oblater, var omtrent ikke vegvesenet ute og hadde kontroller i det hele tatt. Nå, etter oblater er byttet ut med deres "fancy" skiltavlesningskamera med databaseoppslag har de rutinekontroller hele tiden.

Ergo, det er langt mer sjanse for å stoppes i en rutinekontroll nå til dags enn det var tidligere. Og da ryker du på bot og kjøreforbud med slikt som dette - selv om det virker aldri så urimelig.

Løsningen er nok en gang å få Tesla til å rette opp registreringen. For deres regning selvsagt.
Løsningen er nok engang å roe seg helt ned. Dette gjelder tydeligvis alle biler. Samme for min 2011 modell. Taklast betyr tydeligvis noe annet enn vekt på takboks. Sjekk heller med vegvesenet hva "Taklast" egentlig betyr.

janmb

Meget mulig det, men jeg har selv fått trøbbel med nettopp dette tidligere. Det hjelper null og niks at du egentlig har rett og at det er vegvesenet som gjør feil - all den tid det er en organisasjon det er fullstendig umulig å klage på eller forhandle med.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Jærbuen

Hva står i vognkortet da? Det er jo det som teller om du blir stoppet, ikke hva som vises på nettet?
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

Amper

vognkort har 0 kg taklast..

det er en formel feil som bør ordnes opp i sentralt hos Tesla. I følge loven har du neppe lov til å ha taklast når dette er notert som null i vognkortet...   :o
P85D :o)

aryx

Da er skiboks montert fra autoload.
Tok sin tid å montere takstativet, beregn 30 min- 1 time.
15 Tesla Model S P85D svart/svart 5-seter med alt utstyr
Tidligere: 13 Tesla Model S P85+ svart/svart 5-seter med alt utstyr, 12 Mercedes ML 350CDI Edition1, 08 Mercedes C 220CDI, 81 DeLorean DMC-12

krister461

Oi, jeg er vant til to minutter med rails. Hvor langt opp får du bakluken?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA