Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: EU-priser beste uke?

Startet av laumb, onsdag 19. desember 2012, klokken 15:12

« forrige - neste »

Jærbuen

Da er skistativ på vei i posten. Og bilen kommer i Mars :(
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

Leif1

Er det noen med panotak som har sett i vognkortet sitt hva som er tillatt taklast?
Konvertitt fra S til X

Gæsjan

Står ingenting om taklast i mitt vognkort. Sjekket nettopp. Har også fått mail om at stativet er på vei. En kamerat skulle få montert det av en proff forhandler. De klarte å knekke 2 av lukene på takene så vær obs på at dette trolig er lett/ er en svakhet.
TMS P85 solgt
TMS P85D
Model 3 reservasjon

fonberg

Sitat fra: teslAudun på lørdag 30. november 2013, klokken 22:14
Snakket med en person på Bilxtra Alna vedr takstativ til tms. De hadde ikke noe takstativ for salg enda til bilen. Samtidig uttrykket han skepsis til om det i det hele tatt var lurt å sette takboks på taket, da pano-Roof kun tålte 45 kg (ikke 75 som jeg har hørt tidligere). Høyere belastning enn dette kunne medføre sprekker i taket, hvilket er en kostbar affære (går ikke på forsikring). Noen som har hørt det samme, evt har noe informasjon/erfaring på feltet?

Hvor har du dette fra?
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

eledille

Sitat fra: teslAudun på lørdag 30. november 2013, klokken 22:14
Snakket med en person på Bilxtra Alna vedr takstativ til tms. De hadde ikke noe takstativ for salg enda til bilen. Samtidig uttrykket han skepsis til om det i det hele tatt var lurt å sette takboks på taket, da pano-Roof kun tålte 45 kg (ikke 75 som jeg har hørt tidligere). Høyere belastning enn dette kunne medføre sprekker i taket, hvilket er en kostbar affære (går ikke på forsikring). Noen som har hørt det samme, evt har noe informasjon/erfaring på feltet?

Jeg har også vanskelig for å tro på dette. Festene er i ramma rundt, og det er jo den som skal redde oss om vi havner på taket. Hvis den bare tåler 45 kg så blir vi garantert drept ved en velt.
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

Milzit


Sitat fra: Amper på fredag 29. november 2013, klokken 14:15
litt of topic..

min biler registrert med 0 kg taklast og jeg har panorof for å kunne akkuret ha litt taklast..

jeg antar det likt for dere andre.. hvordan skal vi forholde oss til det.. ??
Står dette i seksjon 8 i vognkortet del 1? Jeg har kun totallast osv., ikke noe om taklast.
Nå er stativet på vei i posten:-)

Milzit


Sitat fra: Gæsjan på søndag 01. desember 2013, klokken 19:48
Står ingenting om taklast i mitt vognkort. Sjekket nettopp. Har også fått mail om at stativet er på vei. En kamerat skulle få montert det av en proff forhandler. De klarte å knekke 2 av lukene på takene så vær obs på at dette trolig er lett/ er en svakhet.
Jeg får stativet i morgen håper jeg. De knakk lukene? Det virker som samme systemet vi hadde på vår Renault, jeg brukte en skrutrekker eller noe annet flat for å vippe de opp.

JohanH

Var forsiktig med de lukene... jeg leste på US forum at det var en som hadde brekt en av dem ved et uhell og da de skulle fikse dette på service senteret måtte de demontere halve taket og skifte ut hele plastikklisten på den halve siden av bilen eller noe sånt. Det var i hvert fall ikke bare å klikke dit en ny luke.

blue85

Sitat fra: Leif1 på søndag 01. desember 2013, klokken 10:33
Er det noen med panotak som har sett i vognkortet sitt hva som er tillatt taklast?

Tillatt taklast 0 kg i følge vegvesen appen. Har pano....

Leif1

S...n i andre!

Da var det rimelig bortkastede penger å bestille panotak.
Nei, dette skjønner jeg ikke. Får ta en alvorsprat med de selgerne tror jeg.
Kommer tilbake om temaet når jeg får noen i tale.
Konvertitt fra S til X

Amper

hvis disse plast dekslene er så ømfintlige og trøblete å bytte bør de byttes til en erstattning i et annet matriale ASAP.. Jeg fikk min bil leveret med 3 av 4 med feil på (knekt-kom ikke opp-og skjev)
P85D :o)

Cirion

Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

janmb

Sitat fra: blue85 på mandag 02. desember 2013, klokken 00:44
Tillatt taklast 0 kg i følge vegvesen appen. Har pano....

Med andre ord feil i registreringen. Snakk med Tesla og få de til å rette opp.

Det er jo åpenbart heller ikke fra Teslas side ment å være null tillatt taklast all den tid de har montert fester. Ikke er det jo noen tekniske årsaker heller - taket er jo bekreftet kjempesolid og bilen har et latterlig lavt tyngdepunkt så ingenting tilsier at noen kilo på taket skal være noe problem for denne bilen.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Nuvolari

Sitat fra: Cirion på mandag 02. desember 2013, klokken 09:26
Nå får jeg lov å legge ut bilder :)




Dere finner den her:
http://autoload.no/produkt/takbokser/calix/calix-nordic-loader-sort-glossy

Ser flott ut! Hvorfor bør jeg velge Calix fremfor Skiguard 860S? Vet du om bakluken kan åpnes høyere med Calix vs Skiguard 860S?
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

krister461

#194
Sitat fra: Cirion på mandag 02. desember 2013, klokken 09:26
Nå får jeg lov å legge ut bilder :)

Dere finner den her:
http://autoload.no/produkt/takbokser/calix/calix-nordic-loader-sort-glossy
Har du et bilde fra litt avstand fra siden? :-)

Edit: klikke på linken først, spørre etterpå :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA