Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: EU-priser beste uke?

Startet av laumb, onsdag 19. desember 2012, klokken 15:12

« forrige - neste »

krister461

Sitat fra: Jærbuen på tirsdag 15. oktober 2013, klokken 20:23
Jeg kommer til å kjøpe dette, og bruke min Packline-boks som i dag er montert på Whispbar-stativ til E-klasse stv.( for rails )
Ingen grunn til å stresse for å finne noe annet :)
Er du sikker på at denne vil passe?

Tunellene på min Skiguard 860 er mye tettere enn festene til skistativ på TMS.

Rawen76

P85 Grå | Tech | Luft | Pano | Park | Lyd | Dobbeltlader | Lys | Vinter | Sort skinn/carbon | 19" |
Finalized 07.10.2013 | Vin nr. 08.10.13 | under produksjon 14.01.2014 | Produksjon fullført 21.01.2014 | Levering 17.03.14 |

2000 Honda VFR800, rød med 33000km, selges.

Kilroy

Så bra ut og vil ha ett slik ett, men føreløpig står det også: NB! Foreløpig levering er utsatt
på nettsiden  :(
Trondheim, Model X75D; Vin: 147XX, Black Obsidian, 6 seter, hvite seter, hengerfeste. Mottatt 28.9.2016

stor66

Sitat fra: Rawen76 på onsdag 16. oktober 2013, klokken 00:27
Nå ligger det skistativ til salgs til Tesla, 2500 kroner:

http://www.autoload.no/butikk/finn-ditt-takstativ/tesla/tesla-s
Festlig at whispbar.no fremdeles ikke har Tesla som bilvalg. Tror kanskje autoload.no har foregrepet begivenhetene noget...
-S- #1791 - VIN 15893 - Kongsberg - lev: 30/9 kl.10.00
Tesla S Std. 85kWh 19" hjul +alt, men ikke -bakoverseter -sikkerhet -pakkehylle -dobbeltlader

sondell

Sitat fra: stor66 på onsdag 16. oktober 2013, klokken 09:29
Sitat fra: Rawen76 på onsdag 16. oktober 2013, klokken 00:27
Nå ligger det skistativ til salgs til Tesla, 2500 kroner:

http://www.autoload.no/butikk/finn-ditt-takstativ/tesla/tesla-s
Festlig at whispbar.no fremdeles ikke har Tesla som bilvalg. Tror kanskje autoload.no har foregrepet begivenhetene noget...

Det har ligget ute der lenge. Men hvis du klikker på det så står det sen "NB! Foreløpig levering er utsatt". Så det går ikke å få foreløpig. Så de venter nok fortsatt på avklaring.

Milzit

Svar fra Autoload:
Vi får inn Whispbar til Tesla S, men har ikke fått en ankomstdato enda. Det kan fort bli litt ut i november.

Alt av tilbehør med standard T-spor mulighet fungerer med Whispbar. Thule benytter samme T-spor feste så det burde gå bra.

Svar fra Thule:
Hei
Lastestativet er under utarbeidelse hos Thule.

Jærbuen

Sitat fra: krister461 på tirsdag 15. oktober 2013, klokken 20:49
Sitat fra: Jærbuen på tirsdag 15. oktober 2013, klokken 20:23
Jeg kommer til å kjøpe dette, og bruke min Packline-boks som i dag er montert på Whispbar-stativ til E-klasse stv.( for rails )
Ingen grunn til å stresse for å finne noe annet :)
Er du sikker på at denne vil passe?

Tunellene på min Skiguard 860 er mye tettere enn festene til skistativ på TMS.

Hva er avstanden mellom festepunktene da? I lengderetning altså :)
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

TS

#142
Sitat fra: Jærbuen på onsdag 16. oktober 2013, klokken 20:17
Sitat fra: krister461 på tirsdag 15. oktober 2013, klokken 20:49
Sitat fra: Jærbuen på tirsdag 15. oktober 2013, klokken 20:23
Jeg kommer til å kjøpe dette, og bruke min Packline-boks som i dag er montert på Whispbar-stativ til E-klasse stv.( for rails )
Ingen grunn til å stresse for å finne noe annet :)
Er du sikker på at denne vil passe?

Tunellene på min Skiguard 860 er mye tettere enn festene til skistativ på TMS.

Hva er avstanden mellom festepunktene da? I lengderetning altså :)
Skiguard har laget en 860S boks til min . Henter imorgen dersom jeg får presset den INN i bilen, for takstativ har jeg ikke fått noen til å levere ennå..

(Målte at jeg kunne få til det ved å justere passasjerstet helt frem hvor og sette den på skrå..)

860S på ModelS

rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk


Jærbuen

89,5 cm mellom festene passer utmerket på min Packline, den har lange tunneler og kan ha over 90 cm mellom festene maks.
Noen som har målt ca acstand mellom bakre feste og til enden av skiboksen ved en ganske grei baklukeåpning? Jeg har ca 50 cm på min
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

sondell

Har en Thule Dynamic 900. Ikke noen tunneler, men maks avstand var 93.5 cm. Så like innenfor grensa der også hvis det er 89.5 cm. Lurer også på bakkanten. Om bakluken kommer til å slå i. Får vel pröve å ha den så langt frem som mulig, men er kun 4 cm å spille på...

TS

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 15. oktober 2013, klokken 14:51
Sitat fra: Spooz på torsdag 03. oktober 2013, klokken 08:56
Snakket med Skiguard nå. De har løsning men kan ikke selge.

Oppfølging her.

Jeg kontaket Skiguard for å høre om de kan levere skiboks og takstativ til Tesla Model S. De selger takstativ, men de er ikke godkjent av Tesla og kjøpes på eget ansvar.
Dvs. de selger altså stativet til de som vil ha.

Men når jeg spurte om det var mulig å kjøpe stativet i Oslo var tilbakemeldingen at Skiguard holder til på Lierskogen, og man må reise dit mellom 8 og 15:30. Svarte at det dessverre ikke er mulig å ta fri fra jobben for å kjøre til Lierskogen. "Nei vel, det er da vi har åpent" var svaret.

Ganske sjokkerende holdning og serviceinnstilling fra Skiguard. Men jeg vet folk som sitter med monopol ofte inntar den holdningen se selv ønsker overfor potensielle kunder :) Internett kan heldigvis løse problemet for de som vil ha bedre service :)

Husk at Skiguard er produsent og selger via forhandlere. At man kan handle direkte med produsent må vel være et gode. At de ikke sitter og venter på at du skal komme deg dit etter arbeidstid. En selvfølge. Bestill fra forhandler som har bedre åpningstider.
Min ligger hos Skiguard og venter til jeg kan stikke innom i arbeidstiden.
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

jgilberg

Jeg har en Packline med tunnel (SAAB Crossmax). Jeg kan se at jeg kan "skjære" litt i åpningen (8 cm) i bakerste feste, så vil jeg få plass på festepunktene (89,5) (den er for smal nå), MEN jeg får da en avstand bak bakerste feste på 55 cm til kanten på boksen.

Er det noen som vet hvor langt det er fra bakerste feste og til bakkant av boksen på den modellen Skiguard har satt opp på demobilen? Demobilen virker som har akseptabel avstand i forhold til å få opp bakluka.
Black P85 | VIN *20264 | 21" Hjul | Carbon Dekor | Karbonfiber Spoiler | Lydstudio-pakke  | Lyspakke | Mellombrunt Performance Interiør | Panoramatak | Parkeringsassistent | Tech-pakke | barneseter | bil levert des13 | i3 med alle opsjoner levert jan14 |

Jærbuen

Sitat fra: jgilberg på lørdag 19. oktober 2013, klokken 17:15
Jeg har en Packline med tunnel (SAAB Crossmax). Jeg kan se at jeg kan "skjære" litt i åpningen (8 cm) i bakerste feste, så vil jeg få plass på festepunktene (89,5) (den er for smal nå), MEN jeg får da en avstand bak bakerste feste på 55 cm til kanten på boksen.

Er det noen som vet hvor langt det er fra bakerste feste og til bakkant av boksen på den modellen Skiguard har satt opp på demobilen? Demobilen virker som har akseptabel avstand i forhold til å få opp bakluka.

Man kan jo programmere luka til å stoppe der man hvil ( om man har Tech-pakken ), men alltid kjekt å få en viss åpning da :) Ser jeg også kan skjære ut litt lenger spor bakover i tunnelen for å få boksen litt lengre frem, klarer da kanskje 45 cm bak til luka, bør være OK det....
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

Øyvind.h

Sitat fra: TS på lørdag 19. oktober 2013, klokken 16:16
Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 15. oktober 2013, klokken 14:51
Sitat fra: Spooz på torsdag 03. oktober 2013, klokken 08:56
Snakket med Skiguard nå. De har løsning men kan ikke selge.

Oppfølging her.

Jeg kontaket Skiguard for å høre om de kan levere skiboks og takstativ til Tesla Model S. De selger takstativ, men de er ikke godkjent av Tesla og kjøpes på eget ansvar.
Dvs. de selger altså stativet til de som vil ha.

Men når jeg spurte om det var mulig å kjøpe stativet i Oslo var tilbakemeldingen at Skiguard holder til på Lierskogen, og man må reise dit mellom 8 og 15:30. Svarte at det dessverre ikke er mulig å ta fri fra jobben for å kjøre til Lierskogen. "Nei vel, det er da vi har åpent" var svaret.

Ganske sjokkerende holdning og serviceinnstilling fra Skiguard. Men jeg vet folk som sitter med monopol ofte inntar den holdningen se selv ønsker overfor potensielle kunder :) Internett kan heldigvis løse problemet for de som vil ha bedre service :)

Husk at Skiguard er produsent og selger via forhandlere. At man kan handle direkte med produsent må vel være et gode. At de ikke sitter og venter på at du skal komme deg dit etter arbeidstid. En selvfølge. Bestill fra forhandler som har bedre åpningstider.
Min ligger hos Skiguard og venter til jeg kan stikke innom i arbeidstiden.
Vel, jeg spurte om hvor i Oslo jeg kunne kjøpe stativet hos forhandler. Den usmakelige tonen og bagatellisering av beliggenhet gjorde at skiguard utgår fullstendig.

Allergisk mot dårlig service :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA