Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: EU-priser beste uke?

Startet av Rio, torsdag 20. desember 2012, klokken 08:38

« forrige - neste »

Rio

Jeg har 3 forskjellige CarWings apper installert på mobiltelefonen

1) CarWings, som man kan laste ned fra forumet her, og som har timerfunksjonen.

2) Offisielle Carwings, fra Google Play (Google Play Butikk, på godt norsk), som logger på mye raskere, men som sender en epost om klimaanlegget (!) når man bruker den.

3) OpenWings, i gratisversjon.

I dag sluttet (1) og (3) å virke - man får ikke logget på. (3) begrunner dette med sertifikatfeil. Det er åpenbart at disse har en forskjellig påloggingsrutine fra (2), for de tar uansett mye lengre tid, og (1) må vanligvis forsøke 2 ganger.

Hvorvidt Nissan har gjort dette med vilje, vites ikke. Jeg har meldt inn feilen, og håper andre gjør det samme.

Det kan dog forklare hvorfor en del av oss, men ikke alle, opplever at CarWings slutter å virke.

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Kjekkfrid

Jeg har også de tre forskjellige installert på to ulike telefoner. Bruker vanligvis 1 og 3 og kom ikke inn på noen av de i dag tidlig. Sjekket ikke 2 da, men den virker nå, mens 3 ikke virker.

Tenkte jeg hadde fått samme feil som andre før, men siden 2 virker, er det kanskje heller Nissan som sperrer de andre ute?

Ser ikke hvordan vi kan melde dette som en feil til Nissan iom at det er uautoriserte programmer.
"Ella", 16.02.2012
DBS City, ombygd til elsykkel 2011

cra

Sitat fra: Kjekkfrid på tirsdag 04. desember 2012, klokken 10:21
Ser ikke hvordan vi kan melde dette som en feil til Nissan iom at det er uautoriserte programmer.

Tja, vi kan da melde fra om det, og gjøre dem oppmerksomme på hvorfor vi velger å bruke tredjepartsprogrammer? At Nissan-app'en stadig glemmer brukernavn og passord er intet mindre enn talentløst (og fryktelig irriterende!) i mine øyne.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA