Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bilen glemmer ladesettings fra appen

Startet av oto, søndag 25. februar 2024, klokken 15:13

« forrige - neste »

oto

Hei folkens,
Et par ganger i det siste har det kjipe skjedd at bilen ikke lagrer endringer av ladeinnstillinger gjort i appen. I går skulle jeg på langtur og hadde satt scheduled lading til 100% ved avreise. Etter hjemkomst på kvelden slo jeg av scheduling og reduserte til 90%.
Nå på ettermiddagen neste dag, oppdaget jeg imidlertid at bilen står med 100% SOC og at scheduling var på igjen. Ganske frusterende og unødvendig, andre som har opplevd dette?
TMX75D født oktober 2017
VW e-Golf 2015

OlaM

Har opplevd noe lignende ved at innstillingen ikke lagrer seg. Appen er laget for at det skal se sømløst ut, så der ser det ut som innstillingen lagres umiddelbart, selv om det egentlig er en beskjed som tar litt tid før den kommer fram til bilen. Hvis den feiler av noen grunn så hopper innstillingen tilbake. Min bil er av og til ikke mulig å nå selv om den står i garasjen og har WiFi-dekning. Da må jeg rett og slett gå til bilen og gjøre endringen direkte.

Pleier forresten å få varsel på at kommandoen ikke ble utført hvis det er klima på e.l., men på endringer av ladeinnstillinger kan det hende den ikke sier fra at det feilet.
'21 3LR

oto

Har også fått feilmelding for enkelte innstillinger, som du beskriver. F.eks. om jeg lukker appen rett etter å ha endret noe. Tror det er en god forklaring. Må vel beholde appen oppe en liten stund eller sjekke senere om det er noe viktig.
TMX75D født oktober 2017
VW e-Golf 2015

Handyman

Ved regulering av ladestrøm tar det noen sekunder før laderne har regulert seg til den nye innstillingen. Dersom man går ut av appen før de er ferdig med justeringen, så har jeg opplevd at den stopper på den strømmen  man er på når man går ut av appen.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA