God måte å feste L-skilt på Polestar 2

Startet av zenith, mandag 19. februar 2024, klokken 10:56

« forrige - neste »

zenith

Heisann,

Trenger tips til hvordan man kan feste L-skilt for øvelseskjøring på en Polestar 2. Nå har jeg et sånt gummiskilt med en elendig magnet, men det er ingen metallflate bak å feste det på. Så jeg tenker at det må festes på glassruten bak, med enten:

1) Vaske ruten, og bruke et skilt med sugekopper

2) Bruke neodymmagneter på innsiden av glassruten kanskje? Vet ikke om de klarer å gripe tak i det halvmagnetiske gummiskiltet

3) Har noen gode 3M-borrelåser med lim, kanskje man kunne bare latt borrelåsene sitte der. Tror også det kan være en god løsning.

Men det er viktig for meg at skiltet sitter godt fast i hvert fall, så er interessert i å høre om erfaringer :)

E-Trond

ID 7 GTX
Ioniq  2020

zenith

Sitat fra: E-Trond på mandag 19. februar 2024, klokken 11:34Å bruke søkefunksjon hjelper mye... 8)

https://elbilforum.no/index.php?topic=65613.0

Jeg her forsøkt å søke, men gikk glipp av løsningen din der du har klippet til L-en. Det kan være verdt et forsøk. Har tenkt nemlig å unngå plassering på innsiden av bakruten, da dette er lite synlig og har alltid irritert meg når jeg selv kjører.

E-Trond

Løsningen fungerer ihvertfall veldig bra hos meg,ikke mistet skiltet og det gnisser ikke nedi støtfangeren under kjøring.
ID 7 GTX
Ioniq  2020

zenith

Jeg synes magneten på det skiltet er så utrolig dårlig. Kjøpt L-en på Clas Ohlson. Ulempen med å plassere det bak er at bilen blir skitten der på to sekunder, så det er alltid et lag med skitt før man setter det på.

Har funnet noen gode sugekopper med mutter, samt 3M borrelås med tape. Så skal gi det et forsøk på utsiden av ruten en dag.

Svein_H

OT, men vær så snill og fjern L-skiltet når du ikke øvelseskjører! Det er så utrolig mange som kjører rundt med L-skiltet permanent selv om det er ulovlig, og det gjør at folk mister all respekt for det.
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA