Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: EU-priser beste uke?

Startet av el nino, onsdag 19. desember 2012, klokken 09:48

« forrige - neste »

el nino

Jeg har en tid fulgt med på dette forum, fordi jeg har bestilt en Leaf i desember og vil komme evt. problemer i forkjøpet. Jeg synes det er overraskende mange små og store problemer med disse nye bilene, som f. eks. startvansker, fravær av varme både i kupé og ratt, hyling og ulyder i forstilling og vannpumpe, dører som ikke kan åpnes, katastrofalt dårlig carwingsapp, dårlig understellsbehandling, Og det siste: Dårlig erfaring med Leafhjelpen. >:(
Det kan da ikke forlanges at man skal være elektroingeniør eller mekaniker for å kjøpe denne bilen?
Jeg har i flere år kjørt min Think som selvfølgelig ikke er så teknisk avansert som Leaf, men den fungerer og starter, det er bare å plugge den inn, og ta ut ledningen når den er 100% ladet. :D
Jeg begynner å få kalde føtter, har enda ikke betalt bilen og er glad for at jeg enda ikke har solgt Thinken. Den kan uansett bli god å ha som bil nr. 2 hvis jeg tar sjansen på en Leaf.
Hva med dere som har kjøpt------noen som angrer?

Gizmo

Jeg har hatt masse trøbbel, synes jeg selv. Både dørproblem, knirkelyder, skjevt ratt og batterier som måtte bestilles på nytt fra Japan (1,5 mnd uten bilen - men fikk låne Leaf i mellomtiden).

Og så er det helt j***** å spare på varmen for å komme meg på jobb pga den korte rekkevidden på vinterstud (dårlig utbytte av batteriene, vinterdekk og høyere friksjon, dugg på frontruten så man må varme underveis, treg "hurtig"lading så man aldri får ladet ordentlig på den eneste gratis hurtigladeren i Oslo nå).

Men jeg angrer ikke ett sekund. Er virkelig verdt det å slippe bompenger, kø og bensinpriser - og så skal det liksom være bra for miljøet da.
2016-11-04 Hyundai Ioniq
2011-11-18 Nissan Leaf

hertugen

Største problemet er manglen på vilje og en overdreven arroganse hos Nissan.
Kundebehbdlingen er ganske slett.
Eneste grunnen til at de leder EL markedet er kun forde de er de eneste på markedet per nå, og at alle vi entusiaster derfor handler Leaf.

Dersom konkurransen blir strammere blir de nødt til å ta kundene seriøst ikke slik som i dag.

Det bør vises større respekt for kunden, løse de problemer som dukker opp og ikke minst sette seg mer inn i det produktet de selger. De fleste av selgerene prater masse svada og er relativt kunnskapsløse.

Jeg er veldig glad i den lille blå bilen, selv med de begrensninger som er.


Hertugen
Leaf, Lørenskog.
Lørenskog.
Blå Nissan Leaf.

sven erik

Stakkar dere jeg skulle kjøpe en Leaf men de greide ikke levere til min langtur men har nå akkurat hatt min i-miev på 40000 cervice å har kjørt dette uten problem  å god cervice hos forhandler  å får med meg alt jeg trenger i den  tilogmed komfyrer

Thomas Parsli

Det er ingen indikasjoner på at Nissan Leaf har flere feil enn andre elbiler, eller at den dårlige behandlingen enkelte opplever hos Nissan er dårligere enn man får med en fossilbil.

Jeg påstår mao. at dette er den samme (dårlige) servicen man alltid har fått hos bilforhandlere.
Og når det er solgt mer enn dobbelt så mange Leaf som trillinger i 2012 får man selvfølgelig høre mer om Leaf.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

foxy

Sitat fra: Thomas Parsli på mandag 03. desember 2012, klokken 20:19
Det er ingen indikasjoner på at Nissan Leaf har flere feil enn andre elbiler, eller at den dårlige behandlingen enkelte opplever hos Nissan er dårligere enn man får med en fossilbil.

Jeg påstår mao. at dette er den samme (dårlige) servicen man alltid har fått hos bilforhandlere.
Og når det er solgt mer enn dobbelt så mange Leaf som trillinger i 2012 får man selvfølgelig høre mer om Leaf.

Thomas
er det flere leaf enn trillinger totalt registrert i norge? - tviler...
I-miev 2011
Asker

Rasmus.B

Sitat fra: foxy på mandag 03. desember 2012, klokken 20:23
Sitat fra: Thomas Parsli på mandag 03. desember 2012, klokken 20:19
Det er ingen indikasjoner på at Nissan Leaf har flere feil enn andre elbiler, eller at den dårlige behandlingen enkelte opplever hos Nissan er dårligere enn man får med en fossilbil.

Jeg påstår mao. at dette er den samme (dårlige) servicen man alltid har fått hos bilforhandlere.
Og når det er solgt mer enn dobbelt så mange Leaf som trillinger i 2012 får man selvfølgelig høre mer om Leaf.

Thomas
er det flere leaf enn trillinger totalt registrert i norge? - tviler...
Det var da heller ikke det han skrev.
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

foxy

Sitat fra: Rasmus.B på mandag 03. desember 2012, klokken 20:27
Sitat fra: foxy på mandag 03. desember 2012, klokken 20:23
Sitat fra: Thomas Parsli på mandag 03. desember 2012, klokken 20:19
Det er ingen indikasjoner på at Nissan Leaf har flere feil enn andre elbiler, eller at den dårlige behandlingen enkelte opplever hos Nissan er dårligere enn man får med en fossilbil.

Jeg påstår mao. at dette er den samme (dårlige) servicen man alltid har fått hos bilforhandlere.
Og når det er solgt mer enn dobbelt så mange Leaf som trillinger i 2012 får man selvfølgelig høre mer om Leaf.

Thomas
er det flere leaf enn trillinger totalt registrert i norge? - tviler...
Det var da heller ikke det han skrev.

nei men total antall biler har vel litt mer å si enn hvor mange som ble solgt siste 3 mnd eller 10....
I-miev 2011
Asker

el nino

Sitat fra: Thomas Parsli på mandag 03. desember 2012, klokken 20:19
Det er ingen indikasjoner på at Nissan Leaf har flere feil enn andre elbiler, eller at den dårlige behandlingen enkelte opplever hos Nissan er dårligere enn man får med en fossilbil.

Jeg påstår mao. at dette er den samme (dårlige) servicen man alltid har fått hos bilforhandlere.
Og når det er solgt mer enn dobbelt så mange Leaf som trillinger i 2012 får man selvfølgelig høre mer om Leaf.

Thomas
Det jeg er litt redd for, er at feilene man leser om i dette forum bare er "toppen av isfjellet" og at det egentlig er langt flere som opplever feil og mangler. Håper ikke det, for jeg har veldig lyst på en (feilfri) Leaf. Har prøvekjørt en, og den var en nytelse å kjøre. Men det er merkelig at den etter flere års produksjon fremdeles sliter med f.eks. ulyder i forstilling. Hvis jeg bestemmer meg for å kjøpe, har jeg ihvertfall endel punkter jeg vil at de sjekker først. ;)

jkirkebo

Sitat fra: foxy på mandag 03. desember 2012, klokken 20:23
er det flere leaf enn trillinger totalt registrert i norge? - tviler...

I så fall er det ikke lenge til. Leaf-salget ligger stødig langt over trilling-salget. I november ble det registrert 206 Leaf og 108 andre elbiler.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

hkaspenberg

Vi bare si ifra at trådstarter klarte å lage to like tråder. Kanskje de burde slås sammen?

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

erikf

Jeg angrer ikke i det hele tatt.
Har opplevd at carwings er nede en uke eller to sammenhengende nettopp, og vet at potensialet for en bedre carwingsapp og carwingssystemet generelt er enormt.
Bilen kunne vært mye bedre men den kunne mer sannsynlig vært mye dårligere også.
Tror det eneste jeg reagerer på er en mistanke om at bilen kunne vært bedre isolert og bygd mer med tanke på kaldt vær. Dugger mye på rutene. (skal vaske dem...)

Men det som slår meg er at de andre nye elbilene som introduseres fremover har mindre batterier og er mindre biler, firesetere. Nissan er jo langt foran sin tid. Det lukter nesten Elon Musk-filantropi av det Nissan tilfører verden med denne bilen. Bra gøtset.

Folk skriver mye fint om bilen på forumene her men feilene får mer fokus og det er først når folk opplever noe negativt at man ofte åpner munnen. Tror ikke du har noen grunn til bekymring.
Har hatt bilen nesten et år og er veldig fornøyd.
Bergen - Leaf 2012-2019 - model3 2019-

Øyvind.h

Faren min har hatt Leaf som en ekstra bil et halvt års tid. Har vært feilfri så langt, og dieselbilen deres har blitt stående så mye at de nå bekymrer seg for om den skal stå seg ihjel.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Finnøy (Arne Johan Larsen)

#13
Sitat fra: Thomas Parsli på mandag 03. desember 2012, klokken 20:19
Det er ingen indikasjoner på at Nissan Leaf har flere feil enn andre elbiler, eller at den dårlige behandlingen enkelte opplever hos Nissan er dårligere enn man får med en fossilbil.

Jeg påstår mao. at dette er den samme (dårlige) servicen man alltid har fått hos bilforhandlere.
Og når det er solgt mer enn dobbelt så mange Leaf som trillinger i 2012 får man selvfølgelig høre mer om Leaf.

Thomas

Jeg vil påstå at den dårlige servicen jeg opplever fra Nissan og nærmeste forhandler er mye dårligere enn noe jeg har opplevd på noen fossilbil (ca 12 kjøp av nye - eller nyere - biler fra merkeforhandler inkl Leaf'en, dvs 11 fossibiler å sammenlikne med).
Når det er sagt har jeg selv ikke hatt noen alvorlige problemer med min bil, kommer det en konkurrent med samme størrelse, pris og samme/bedre ytelse (batteri, kjørelengde og motorytelse) så vil jeg vurdere å bytte veldig raskt. Per i dag har de en monopolsituasjon med en bil av dennne størrelse, pris og ytelse fordi det ikke finnes reelle alternativer.
Med bedre kundebehandling fra både importør og forhandler så hadde jeg vært helt i skyene :-) Det finnes fortsatt muligheter for forbedring til å få meg som en fornøyd kunde Nissan Norge/Norden + lokal forhandler i Sør-Rogaland :-)

Lynet

Den største feilen med Leaf er utvilsomt rekkevidden på vinteren.
I dag fikk jeg skilpadde etter 75km, og da med 100% lading.
Tempen ute var -14, og bilen hadde stått ute hele helgen i ned mot -20.
Toppladingen fra 80% til 100% tok en evighet da det ikke var utslag på batteritemp.
Varmeapparatet stod mellom 3 og 4kW hele tiden på turen, det vil si at jeg "sløste" bort ca 4kWh på varme.
Tror nok det forsvinner mye varme fra slangene og varmeelementet foran......
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA