Hovedmeny

Elon Musk prorussisk?

Startet av sabb61, tirsdag 13. februar 2024, klokken 16:19

« forrige - neste »

sabb61

Registrerer at Elon Musk er motstander av våpenstøtte til Ukraina. Kjøpte min første tesla i 2014 og er nå på min tredje Tesla. Vurderte å bytte min M3 senere i år til for del for en MY. Etter de siste uttalelser fra EM om å stoppe våpenstøtte til Ukraina, blir det nok en Tysk bil for meg i framtiden. Selv om min protest mot EM betyr null og niks,så har jeg ikke samvittighet til å støtte en bedrift som støtter Russland.
Tesla Model S85. Vin: P24272

Øyvind.h

Det blir en selvoppfyllende profeti. Ta bort hjelpen, og vipps så fikk kritikerne rett. Russland kan ta kontroll over mer og mer av Ukraina. Og da var jo støtten bare sløseri, ikke sant?

For 10 år siden var jeg tilhenger av selskapet og ledelse, og kjøpte flere biler på rekke og rad. Men det sitter lengre og lengre inne å kjøpe noe derfra igjen, dessverre. Det virker som de tar valg som strider mot mine verdier ved nesten hver eneste korsvei.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

vinterdekk

Er like sjokkert som dere andre av uttalelsen og desto mindre lysten på å ha noe med Tesla å gjøre. Om Ukraina ikke får våpen så kommer Russland til å vinne krigen og krigsøkonomien rettes mot grenseområdene med kjapp opprustning. Det vil ikke være noe avskrekking i Nato-alliansen med ett svakt USA, Putin vet at han kan kaste demokratier og endre verdensordenen.
På elbiljakt. VW ID.4 (2023) (2024).

daktari

Boikott Tesla. Musk er ikke vanlige folks venn. Han kommer ikke til å redde verden.

Hvis Musk forlater Tesla og selger aksjene kan man heie jeg på merket igjen.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Counterpointer

Musk sine diverse politiske krumspring, skader definitivt Tesla.

Vet ikke hvor mye han bidrar lengre heller.

turfsurf

Nå kan man jo skille mellom Musks personlige meninger og selskapet Tesla sine.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

hELgenen

Sitat fra: turfsurf på lørdag 17. februar 2024, klokken 16:42Nå kan man jo skille mellom Musks personlige meninger og selskapet Tesla sine.

Hvordan?

turfsurf

Sitat fra: hELgenen på lørdag 17. februar 2024, klokken 17:11
Sitat fra: turfsurf på lørdag 17. februar 2024, klokken 16:42Nå kan man jo skille mellom Musks personlige meninger og selskapet Tesla sine.

Hvordan?
Det EM uttaler om Russland er hans personlige meninger. Tesla har så vidt jeg vet aldri kommet med offisielle pressemeldinger vedrørende Russland.

Da er det værre med SpaceX synes jeg, som er privateid. Men shopper ikke raketter, så det er ikke ett like stort problem.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

daktari

Siden Musk er største eier, CEO og styremedlem tenker jeg det drar Tesla inn i dritten.

Fra Tesla selv:
Elon is Technoking of Tesla and has served as our Chief Executive Officer since October 2008 and as a member of the Board since April 2004. Elon has also served as Chief Executive Officer, Chief Technology Officer and Chairman of Space Exploration Technologies Corporation, an advanced rocket and spacecraft manufacturing and services company ("SpaceX "), since May 2002, and served as Chairman of the Board of SolarCity Corporation, a solar installation company, from July 2006 until its acquisition by us in November 2016 and served as Chief Executive Officer of Twitter, Inc., a social media company, since October 2022.++
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

hELgenen

Sitat fra: turfsurf på lørdag 17. februar 2024, klokken 17:14

Hvordan?
Det EM uttaler om Russland er hans personlige meninger. Tesla har så vidt jeg vet aldri kommet med offisielle pressemeldinger vedrørende Russland.

Da er det værre med SpaceX synes jeg, som er privateid. Men shopper ikke raketter, så det er ikke ett like stort problem.
Sitat fra: turfsurf på lørdag 17. februar 2024, klokken 17:14

Hvordan?

Som Putin er russlands ansikt utad - er Elon Tesla sitt ansikt utad.

Jeg hadde også sett at Elon fant på noe annet og ga seg i Tesla. Ønsker ikke denne mannen ved roret i Tesla lenger.
Hele mannen er svært vanskelig å svelge og jeg tenker som så at tiden nå er inne for å la noen annen ta over Tesla.
Gjerne en person som fokuserer på å lage bra biler uten dette FSD fjaset. Må da være bedre å fokusere på å lage en perfekt bil til rimelig penge og så heller la andre ta over FSD utviklingen?  Jeg vet at mange ser på FSD som en hellig gral og tror at det ligger enorme penger der. Mulig det gjør det også i enkelte markeder, men som Nordmann i Norge så ser jeg ikke helt poenget. Alle disse assistentsystemene som allerede finnes i både Tesla og andre biler er noe som irriterer r..va av meg daglig når jeg kjører.

RJK

Nå må man ikke glemme at Elon Musk etter egen uttalelse har Asbergers Syndrom, som gjør at han nok sliter endel med empati, og at uttalelsene hans dermed blir endel pragmatisk.

Matten betyr nok mer enn eventuelle menneskelige lidelser på begge sider av konflikten, og krig er dyrt. Han "forstår" selvsagt at krig og betyr lidelser, men har nok vanskelig med å sette seg inn i andres følelser.

Dermed kan det plumpe ut noe som for han virker logisk og rett, men som kan få andre til å sperre opp øynene og lure på om fyren virkelig mener det han sier og ikke ser hvordan det han sier tolkes av andre.

Så får man selvsagt selv gjøre opp sine meninger om de uttalelsene fører til at man vil boikotte Tesla, eller se bort fra endel av hans offentlige "X'er".
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

daktari

Sitat fra: RJK på lørdag 17. februar 2024, klokken 19:57Nå må man ikke glemme at Elon Musk etter egen uttalelse har Asbergers Syndrom, som gjør at han nok sliter endel med empati, og at uttalelsene hans dermed blir endel pragmatisk.

Matten betyr nok mer enn eventuelle menneskelige lidelser på begge sider av konflikten, og krig er dyrt. Han "forstår" selvsagt at krig og betyr lidelser, men har nok vanskelig med å sette seg inn i andres følelser.

Dermed kan det plumpe ut noe som for han virker logisk og rett, men som kan få andre til å sperre opp øynene og lure på om fyren virkelig mener det han sier og ikke ser hvordan det han sier tolkes av andre.

Så får man selvsagt selv gjøre opp sine meninger om de uttalelsene fører til at man vil boikotte Tesla, eller se bort fra endel av hans offentlige "X'er".
Helt uenig. Han har klare høyreradikale uttalelser, rett fra boka til Trump og andre ytterligående republikanere, og i Norge folk som kalles brune og type Steigan. Kan ikke skylde på en diagnose her, disse folka mener det.

Boikott My Ass

Sitat fra: sabb61 på tirsdag 13. februar 2024, klokken 16:19Registrerer at Elon Musk er motstander av våpenstøtte til Ukraina. Kjøpte min første tesla i 2014 og er nå på min tredje Tesla. Vurderte å bytte min M3 senere i år til for del for en MY. Etter de siste uttalelser fra EM om å stoppe våpenstøtte til Ukraina, blir det nok en Tysk bil for meg i framtiden. Selv om min protest mot EM betyr null og niks,så har jeg ikke samvittighet til å støtte en bedrift som støtter Russland.

Hva med boikott pga nevnte krig OG pga fagforenings knusing??

https://elbilforum.no/index.php?topic=65902.0

Her er det 2 åpenbare grunner.

Bmw 530i G30

Øyvind.h

Alternativt kan en kjøpe bilen fordi en vil signalisere til omverden at en er enig i at støtten til Ukraina må stoppes, og arbeideres rettigheter bør reduseres.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

k1

Sitat fra: Øyvind.h på søndag 18. februar 2024, klokken 08:46Alternativt kan en kjøpe bilen fordi en vil signalisere til omverden at en er enig i at støtten til Ukraina må stoppes, og arbeideres rettigheter bør reduseres.

Herregud for en diskusjon anti-tesla gjengen er i gang med... og ja, anti-tesla gjengen; øyvind.h, daktari, helgenen m.fl. har holdt på i lang tid om hvor elendig tesla er, alt fra bilene i seg selv og nå elon og selskapet. Denne gangen strekker dere strikken bare enda lenger. Dette blir bare for dumt  :-1:  :-1:

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA