Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hva betalte du?

Startet av ravn, tirsdag 18. desember 2012, klokken 21:46

« forrige - neste »

Ronny

Renaulter forkledd som nissan får desverre ikke japsekvalitet...
Og feilene som Leafen sliter med, er bagateller i forhold til mye annet jeg har vært borti.
el-Clio -97
I-MIEV -11 Solgt
Leaf -12

ravn

Da fikk jeg telefon fra transportør om at bilen min har ankommet Stavanger (ikke ett pip fra Ålgårds auto enda da), så kan nok hente bilen i morgen.

Bare så vidt jeg gidder nå, låne leafen føles liksom som min nå ;)
Sandnes, Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

ravn

Da var bilen kommet hjem etter å ha vært på verksted siden 2. desember...

Var iallefall ren og pen.
Sandnes, Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

jog

Øgså stoppet min Leaf og.  Jeg hadde lest alle varsel om og ikke forvarme uten å være tilkoblet, har merket hvor vanskelig det da kan være å få bilen i drive.  Men alltid tidligere har eg bare slått av bilen og ventet 30 sec. Så har den virket. 

Men denne gangen var det ikke slik.  Jeg hadde heller ikke forvarmet bilen.  Jeg slo på bilen og satt en stund og viste naboen bilens fortreflighet, før jeg skulle kjøre. Kanskje slo jeg på varmen mens vi satt der er ikke sikker. 

Da bilen ikke ville starte så forsøkte jeg å ladde 12v batt , og frakoble det for resetting.  Tilslutt ble bilen sendt til BNH økern.  Etter 3dager der hadde de tid å se på bilen.  Og 2 dager etter var bilen reparert med ny sikring. 

Leaf  63000km fra 2011 Des. hentet i -18 fra GOL.
Tesla P85 .   2369  Vin 16841 in Production 20.09.13
Levering 12.11.13  Ny S85D  utlev. 10 Juni kl 10 2015
Model 3 LR 19.02.19

BE

Naboen var sikkert kjempeimponert over bilens fortreflighet etter den demonstrasjonen.  ::)

Det er på tide at Nissan kjører en kampanje og får oppdatert softwaren i bilene, det kan da umulig ta lang tid å oppdatere. Helst skulle jeg sett at de fikk ordnet dette som en "drop in" service.

Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

el nino

Sitat fra: jog på tirsdag 19. februar 2013, klokken 07:20
Øgså stoppet min Leaf og.  Jeg hadde lest alle varsel om og ikke forvarme uten å være tilkoblet, har merket hvor vanskelig det da kan være å få bilen i drive.  Men alltid tidligere har eg bare slått av bilen og ventet 30 sec. Så har den virket. 

Men denne gangen var det ikke slik.  Jeg hadde heller ikke forvarmet bilen.  Jeg slo på bilen og satt en stund og viste naboen bilens fortreflighet, før jeg skulle kjøre. Kanskje slo jeg på varmen mens vi satt der er ikke sikker. 

Da bilen ikke ville starte så forsøkte jeg å ladde 12v batt , og frakoble det for resetting.  Tilslutt ble bilen sendt til BNH økern.  Etter 3dager der hadde de tid å se på bilen.  Og 2 dager etter var bilen reparert med ny sikring.
Hva skjedde egentlig? Hva mener du med å "slå på" bilen------var det å trykke startknappen uten å trykke på bremsen, og at du slo på varmen i denne modus før du startet? Jeg spør fordi jeg vil unngå å gjøre det samme, før jeg har forsikret meg om at min Leaf har oppgradert software som skal forhindre at sikringen ryker. ;)

Kjeldsen

Jeg er en av de som ikke er blitt skremt av å forvarme uten tilkobling. Det er jo nettopp noe av dette som er ganske unikt med Leafen, og jeg liker å sette meg inn i oppvarmet bil.

For å starte bilen etter forvarming uten å være tilkoblet gjelder det å slå av varmeapparatet først. Kan bruke iPhonen til dette men det er tungvint. Følgende framgangsmåte har fungert bra for meg:

1. Trykk på start knappen uten å holde foten på bremsepedalen.
2. Slå av varmeapparatet.
3. Trå på bremsepedalen og trykk på start knappen.
4. Trudelutten spiller og bilen er "i gang" (ready modus).
5. Slå på varmeapparatet igjen.

Tidligere måtte jeg rett som det er bruke flere forsøk på å starte bilen med forvarming på uten å være tilkoblet. Med denne metoden har alltid bilen startet på pkt nr 3 uten at jeg har måttet forsøke gjentakende ganger.
Stavanger. Lykkelig Leaf-eier siden 06.12.2011.

jkirkebo

Sitat fra: Kjeldsen på torsdag 21. februar 2013, klokken 20:13
Jeg er en av de som ikke er blitt skremt av å forvarme uten tilkobling. Det er jo nettopp noe av dette som er ganske unikt med Leafen, og jeg liker å sette meg inn i oppvarmet bil.

For å starte bilen etter forvarming uten å være tilkoblet gjelder det å slå av varmeapparatet først. Kan bruke iPhonen til dette men det er tungvint.

Jeg timer det slik at de 15 minuttene går ut rett før jeg setter meg inn. Da er bilen varm og varmeapparatet av. Timeren kan heldigvis stilles via appen.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

leafster


gbzdoc

Bar ikke få inn feil firmware så går det nok fint... ;)

Min hadde fungert fint i ett år helt til de oppdaterte den på første service... Død...

jog

Vel jeg er ikke hel sikker på hva jeg gjorde men jeg tror jeg bare slo på uten bremsepedal ,  så var jo varmeapp på. Når jeg da forsøkte med bpedal fikk jeg ikke den i d. + batteri varsel lampe.   Jeg har kjørt ca 28000km og hatt bilen i over et år og for varmer uten og med ladding utallige ganger.  Har ikke hatt start problemer etter dette.  Virker og som om oppstart seqvensen er har endret seg litt når jeg starter etter forvarming uten ladding.  Den slår seg helt av og starter opp.
Leaf  63000km fra 2011 Des. hentet i -18 fra GOL.
Tesla P85 .   2369  Vin 16841 in Production 20.09.13
Levering 12.11.13  Ny S85D  utlev. 10 Juni kl 10 2015
Model 3 LR 19.02.19

frankols

Vel, nå har min Leaf vært død i 5 uker.
Den befinner seg i Bergen har jeg fått beskjed om.
Første forsøk på å fikse den var mislykket, og de må få tak i nye deler fra Japan.
Dette hadde ingenting med forvarmingssyndromet å gjøre sier de, men noe med hovedbatteriet....


frankols


frankols

Sitat fra: frankols på onsdag 27. februar 2013, klokken 08:38
Vel, nå har min Leaf vært død i 5 uker.
Den befinner seg i Bergen har jeg fått beskjed om.
Første forsøk på å fikse den var mislykket, og de må få tak i nye deler fra Japan.
Dette hadde ingenting med forvarmingssyndromet å gjøre sier de, men noe med hovedbatteriet....

Nok en uke har gått, bilen er fortsatt i Bergen, intet nytt i følge forhandler Ålgårds Auto....

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA