Mitt møte med Leaf hjelpen... (og ikke forvarm uten å være tilkoblet!!!)

Startet av ravn, mandag 03. desember 2012, klokken 11:30

« forrige - neste »

ravn

Misstenker det var noe galt med telefonsystemet på morgenkvisten i dag.
Fikk ikke noe velkomstmelding eller noe, det bare ringte og ringte, uansett hvilke av de nummerene jeg prøvde (inkl det 00800 greiene). Men prøvde først å ringe fra carwingsappen, da havna jeg til Chess!
Sandnes, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

Rio

Sitat fra: ravn på mandag 03. desember 2012, klokken 19:18
Sitat fra: Rio på mandag 03. desember 2012, klokken 18:46
Det var DC/DC-omformeren som var gått. De måtte skaffe en ny fra Japan, og det tok nesten 2 uker.

:-\ 2 UKER!!! Jaja, får avvnte å høre hva de har å si i morgen.

Ja, men BNH på Rud lånte meg en bil den tiden jeg ikke var i utlandet, og leverte min bil hjem til meg på lørdag også.

Problemene, slik jeg ser det, er ikke forhandlerene, men at Nissan burde jobbe mer med kundeservice.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

erikf

Sitat fra: Haavard på mandag 03. desember 2012, klokken 16:50
Fekk faktisk akkoratt samme problem i dag kl.14:30 da eg skulle heim fra jobb, prøvde alt mulig da eg har fått den gule varseltrekanten før og men da har eg fått start på den igjen innen ett minutt.

Men nå, ikkje om det brant i helvete, kobla til og med av 12v batteriet i 10min men det hjalp heller ikkje.

Så eg ringte Nissan hjelp og der var det ei hyggelig dame som kontakted Falken og dei var på plass etter 20min og frakta bilen min til Autocenteret i Åsane så får ta ein telefon til dei imoro og høra kva som skjer...
Dette var etter å ha fjernstartet klimaanlegget fra internett uten å være plugget i veggen?
Skjer ganske ofte med meg også, men da bilen min var ganske ny, ca en uke gammel opplevde jeg det samme som du. Den ville ikke starte, etter å ha fjernstartet klimaanlegget, ingen av trickene funket.
Falken kom og hentet bilen (han trodde ikke på meg da jeg sa det ikke var hybridbil, etter å ha sett under panseret, digresjon)
Autocenteret i Åsane ga max service, fikk låne bil (leaf for det meste) men etter ca en måned med venting på deler fikk jeg ny bil!
Virker som fjernstarting av klimaanlegget uten å være tilkoblet lader er dømt til å ende med dette en gang i fremtiden, hvis man gjør det ofte nok. Eller er det kun noen få biler som er disponert for dette mon tro?
Bergen - Leaf 2012-2019 - model3 2019-

jagarock

Sitat fra: erikf på mandag 03. desember 2012, klokken 21:22
Sitat fra: Haavard på mandag 03. desember 2012, klokken 16:50
Fekk faktisk akkoratt samme problem i dag kl.14:30 da eg skulle heim fra jobb, prøvde alt mulig da eg har fått den gule varseltrekanten før og men da har eg fått start på den igjen innen ett minutt.

Men nå, ikkje om det brant i helvete, kobla til og med av 12v batteriet i 10min men det hjalp heller ikkje.

Så eg ringte Nissan hjelp og der var det ei hyggelig dame som kontakted Falken og dei var på plass etter 20min og frakta bilen min til Autocenteret i Åsane så får ta ein telefon til dei imoro og høra kva som skjer...
Dette var etter å ha fjernstartet klimaanlegget fra internett uten å være plugget i veggen?
Skjer ganske ofte med meg også, men da bilen min var ganske ny, ca en uke gammel opplevde jeg det samme som du. Den ville ikke starte, etter å ha fjernstartet klimaanlegget, ingen av trickene funket.
Falken kom og hentet bilen (han trodde ikke på meg da jeg sa det ikke var hybridbil, etter å ha sett under panseret, digresjon)
Autocenteret i Åsane ga max service, fikk låne bil (leaf for det meste) men etter ca en måned med venting på deler fikk jeg ny bil!
Virker som fjernstarting av klimaanlegget uten å være tilkoblet lader er dømt til å ende med dette en gang i fremtiden, hvis man gjør det ofte nok. Eller er det kun noen få biler som er disponert for dette mon tro?

jeg hadde også startproblemer etter å ha starta varming fra appen/nettet uten at den var kobla til strøm en gang. jeg har starta varminga på samme måte kanskje 100 ganger nå, så 1% feil for min del da. jeg måtte bare prøve å starte den igjen og igjen i 10 minutter ca, så gikk det tilslutt.
Information Research & Analytics @ Smashup Media

Haavard

Sitat fra: ravn på mandag 03. desember 2012, klokken 19:53
Men prøvde først å ringe fra carwingsappen, da havna jeg til Chess!

Eg kom til ein taxi sentral når eg ringte fra Carwings :o

Sitat fra: erikf på mandag 03. desember 2012, klokken 21:22

Eg starta oppvarming fra Carwings på mobilen uten at bilen var tilkoblet laderen og bilen var blitt varm når eg satt meg inn rundt 10 minutt seinare så noko må ha skjedd i det eg trykka på startknappen fordi etter det så trakk ikkje varmeapparatet noko strøm og etter ei lita stund kom det kun kald luft fra det.

Kjerringa hadde termin i går så eg får håpe på godt service fra AutoCenteret :)
Tesla Model S 85 (2014) Tesla Model X LR Raven (2019)
Nissan Leaf (2012) Nissan E-NV200 (2014)

cra

Sitat fra: ravn på mandag 03. desember 2012, klokken 19:18
Sitat fra: Rio på mandag 03. desember 2012, klokken 18:46
Det var DC/DC-omformeren som var gått. De måtte skaffe en ny fra Japan, og det tok nesten 2 uker.
:-\ 2 UKER!!! Jaja, får avvnte å høre hva de har å si i morgen.

Kanskje en "aksjon" der vi kontakter våre forhandlere og bed dem sørge for at det ligger et par deler eller to på lager i Norge, i det minste? Det er ikke holdbart å måtte vente på deler i ukevis fordi det skal sendes fra Japan.

DEt at problemene oppstår når man kjører fjernstart av klimaanlegg uten at bilen har landstrøm; kan det tyde på at man zapper en boks (DC/DC e.l) pga høyt trekk e.l?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Gizmo

Da har også jeg opplevd dette problemet. Slo på "fjernvarme" i dag, bilen var ikke koblet til ladekontakt. Slo av oppvarming i bilen. Prøvde å starte, men fikk feilmelding. Hjalp ikke å slå helt av. Hjalp heller ikke å koble ut 12V og "resette" bilen.

Venter på veihjelp som omsider tok opp, men bekreftet at de har mye å gjøre i Oslo akkurat nå.

2016-11-04 Hyundai Ioniq
2011-11-18 Nissan Leaf

ravn

Dette er tydeligvis en gangske alvorlig feil, her burde Nissan komme på banen.
Har informert mitt verksted om at det kan se ut som om mange blir rammet av samme problem.
Sandnes, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

Haavard

Da har eg snakka med AutoCenteret og det var DC/DC-omformeren som var gåen her og, heldigvis skal DC/DC-omformeren komma i fra Sverige imorgen så eg kan låne min søsters elendige Toyota Avensis med brum brum motor og manuel gir men det skal vel gå bra for ein dag, håper eg  :) 
Tesla Model S 85 (2014) Tesla Model X LR Raven (2019)
Nissan Leaf (2012) Nissan E-NV200 (2014)

ravn

Jeg har enda ikke hørt noe mer fra Ålgårds auto, bortsett fra: "Har snakket med teknisk sjef og han sier bilen din er høyt prioritert. Han regner med at han får sett på bilen din i dag slik at han kan få seg et overblikk hva dette er. " Så dette er definisjonen på høyt prioritert.
Elbillist siden 2002.

sla

Ett lite tilleggsspørsmål som kanskje ingen vet svar på:

La oss si DC/DC omformeren ryker etter at garantien er gått ut.
Hva tror dere dette vil koste å få fikset?
Nissan Leaf 2012 - Ålesund
Siden 29.9.2012 - 44 444km

ravn

Aner ikke på leaf, men gikk fort en 6.000 7.000 bare for boksen på rangeren.
Elbillist siden 2002.

cra

Når garantitida er ute kan du fortsatt reklamere, hvis varen (i dette tilfellet bilen) er ment å skulle vare lenger.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Magnus

Opplevde samme problem i går ettermiddag. Ville ikke starte, og veihjelpen ville tatt 3 timer, så koblet til lader og lot den stå her på jobb over natten. Den lader ikke, og varmen vil ikke starte, så i dag tidlig ringte jeg veihjelpen og nå er bilen på vei til BNH i Oslo. Han som hentet sa at 3 av 4 oppdrag han hadde i går var på Nissan Leaf, så det er tydelig at dette er et problem for mange av oss.

Nissan Leaf 2012, ikke kjørt så langt
Batteridrevet gressklipper, grønn
Batteridrevet ringeklokke, hvit med grå profil
iPhone med lithium-ion teknologi
Fjernkontroll, dobbel AA tror jeg, men kan være trippel
Jeg vil ha en liten hund, og den skal være blå

ravn

Har ikke kommet så mye nytt i min sak.
Siste melding var
SitatNår det gjelder bilen din har vi fått en del ting fra Nissan som vi må sjekke og prøve ut på bilen. Det er veldig usikkert om når bilen din kan være klar.
De ville jo først ikke gi meg lånebil, men jeg tok en telefon til Nissan Nordic, og etter at de pratet med forhandleren så kan jeg hente bil i morgen. Selvfølgelig ingen Leaf da.
Elbillist siden 2002.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA