Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering 2024

Startet av Fredagstaco, onsdag 07. februar 2024, klokken 09:57

« forrige - neste »

Mesic99

Da er bilen registrert hos Vegvesenet. Registreringsnummer er også på plass. Rimelig trygg på at onsdag 13.mars bør gå som planlagt.

Nibrich

Sitat fra: Mesic99 på torsdag 07. mars 2024, klokken 20:10Da er bilen registrert hos Vegvesenet. Registreringsnummer er også på plass. Rimelig trygg på at onsdag 13.mars bør gå som planlagt.
Jeg hadde og hentedato 13.mars, fikk telefon på onsdag at bilen var klar, hentet den igår (torsdag), nesten 1 uke før tiden👍

Stipi

Hei. Jeg bestilte en model 3 LR i dag, med estimert levering 2-6 uker. Er det noen som har noen formening om når det endrer seg i fra x antall uker til Fra Dato-Dato?
2024 Tesla Model 3 LR HL i bestilling
 2022 Tesla Model Y P
x2021 Tesla Model 3 LR
x2021 Renault Zoe

sjokomelk

Ja. Tesla har en formening om dette. Når de har allokert en bil til deg, og vet hvor den er i løypa i forhold til utleveringsstedet du har valgt, så endrer de datoen. ;)
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Tåkeheim

Sitat fra: Stipi på fredag 26. april 2024, klokken 17:34Hei. Jeg bestilte en model 3 LR i dag, med estimert levering 2-6 uker. Er det noen som har noen formening om når det endrer seg i fra x antall uker til Fra Dato-Dato?

Jeg bestilte også en Model 3 LR på fredag (26. april). Står 2-6 uker hos meg også, blir spennende å se når den kommer.
Bestilte Pearl White med hengerfeste og 19" på sommerhjula. Hadde vært artig og sammenlignet med når vi får bilene.  :)

Stipi

Sitat fra: Tåkeheim på søndag 28. april 2024, klokken 12:48
Sitat fra: Stipi på fredag 26. april 2024, klokken 17:34Hei. Jeg bestilte en model 3 LR i dag, med estimert levering 2-6 uker. Er det noen som har noen formening om når det endrer seg i fra x antall :) uker til Fra Dato-Dato?

Jeg bestilte også en Model 3 LR på fredag (26. april). Står 2-6 uker hos meg også, blir spennende å se når den kommer.
Bestilte Pearl White med hengerfeste og 19" på sommerhjula. Hadde vært artig og sammenlignet med når vi får bilene.  :)

Pearl white med hvitt interiør og 18" på meg. Ja, oppdater gjerne når det skjer noe hos deg  :)
2024 Tesla Model 3 LR HL i bestilling
 2022 Tesla Model Y P
x2021 Tesla Model 3 LR
x2021 Renault Zoe

Tåkeheim

Det blir en fin kombinasjon, var hvitt interiør på den jeg prøvekjørte. :)
Holder deg oppdatert.

Yamakazi

Hei,

dere som har bestilt model 3 HL, hva er estimat på appen nå? 
Har dere fått mer info fra tesla representant om hvor bilen står hen: transit i europa etc?

Tåkeheim

Min ble oppdatert i dag. Estimert levering mellom 2 og 30 juni.

Får nok ikke noe info om båt eller når den er på land. Står bare: Vi varsler deg når tiden er inne for å planlegge leveringsavtaler.

Yamakazi

Takk!

Antar det er ikke inventar bil?

Og har du fåt VIN?

Tåkeheim

Nei, konfigurerte selv og bestilte på nett fredag for 1 uke siden. Stod først 2-6 uker, det ble oppdatert til mellom 2 og 30 juni i går.

Ikke fått VIN enda.

Yamakazi

Takk!

Bestilte inventar bil i dag, est. 19-30 juni (haugesund levering, men håper det er mulig med drammen).
Fått beskjed at bilen er i transit i båten "Morning post".. først til Southampton og til Zeebruger.. vet ikke mer etter det enda.

Tåkeheim

Takk for infoen. Da er jeg spent på hvilken båt min er på. Kanskje min er på samme. Etter å google litt ser jeg de har flere båter som er på vei, en som er i Southampton 07 mai, RCC COMPASS.
https://whereboat.com/

Ser Morning post er midt i det indiske hav med kurs rundt Afrika. Tar lenger tid en vanlig. Estimert ankomst Southampton 29. mai. https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:714513/mmsi:538005452/imo:9669029/vessel:MORNING_POST

Vet ikke hvor lang tid det vanligvis tar fra den er i Southampton til den har vært innom Zeebrygge før bilene kommer til Drammen. Skulle tro 1 måneds tid før levering til oss?

Yamakazi

Kanskje de første 2 ukene i juni er mest realistisk.

Skal prøve å få mer info etterhvert.

goggo

Ekstremt mange nye Tesla i Kristiansand nå i helga.
Absolutt alle parkeringsplassene foran Tesla og Elektroimportøren og THansen og Sparkjøp er fylt opp med nye Teslaer, hva skjer?

https://photos.app.goo.gl/fSMUGVsPLHFscnv86

Mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA