Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering 2024

Startet av Fredagstaco, onsdag 07. februar 2024, klokken 09:57

« forrige - neste »

NCB

Hvor lang tid før levering er det vanlig at bilen blir registrert? Har ekstern finansiering som krever midlertidig vognkort e.l før lånet utbetales.

Tåkeheim

Sitat fra: TeslaKristian på onsdag 19. juni 2024, klokken 14:44Du får ikke med kapsler på vinterhjul. Men hvis du har 18" sommerhjul så kan man seff bruke kapslene vinter og sommer, så hvis du bestilte 19" sommerhjul må du kjøpe kapsler til vinter, eller kjøre uten :)

Takk for svar, var det jeg trodde jeg hadde hørt en gang i tiden. Fint å få det bekreftet.

Mperformance

Sitat fra: NCB på onsdag 19. juni 2024, klokken 14:48Hvor lang tid før levering er det vanlig at bilen blir registrert? Har ekstern finansiering som krever midlertidig vognkort e.l før lånet utbetales.

jeg skal hente bilen min 25 og har fått reg.nr idag.
-2005 BMW E46 M3
-2021 Renault Zoe R110

x- 2015 Tesla S P85D
x- 2014 Tesla S P85

Mperformance

Sitat fra: Mperformance på torsdag 20. juni 2024, klokken 21:18
Sitat fra: NCB på onsdag 19. juni 2024, klokken 14:48Hvor lang tid før levering er det vanlig at bilen blir registrert? Har ekstern finansiering som krever midlertidig vognkort e.l før lånet utbetales.

Så det vil si at jeg kan hente ut midlertidig vognkort nå.
-2005 BMW E46 M3
-2021 Renault Zoe R110

x- 2015 Tesla S P85D
x- 2014 Tesla S P85

NCB

Sitat fra: Mperformance på torsdag 20. juni 2024, klokken 21:20

Takk for svar. Skal også hente 25'ende, men ikke hørt noe om registrering. Får håpe det kommer tidsnok til at banken rekker å betale restbeløpet før henting😅

Mperformance

Sitat fra: NCB på torsdag 20. juni 2024, klokken 22:57

Takk for svar. Skal også hente 25'ende, men ikke hørt noe om registrering. Får håpe det kommer tidsnok til at banken rekker å betale restbeløpet før henting😅

Ja får jo krysse fingrene for det. Hvis ikke vil tesla utsette hentedato skjønte jeg. Men hvis du har fått bekreftet hentedato så burde du få beskjed fra tesla/ vegvesen ganske straks at du må godkjenne salgsmeldingen.
-2005 BMW E46 M3
-2021 Renault Zoe R110

x- 2015 Tesla S P85D
x- 2014 Tesla S P85

NCB

Sitat fra: Mperformance på fredag 21. juni 2024, klokken 14:32
Sitat fra: NCB på torsdag 20. juni 2024, klokken 22:57

Ja får jo krysse fingrene for det. Hvis ikke vil tesla utsette hentedato skjønte jeg. Men hvis du har fått bekreftet hentedato så burde du få beskjed fra tesla/ vegvesen ganske straks at du må godkjenne salgsmeldingen.

Kom ikke noe i dag heller, så de er lovlig sent ute. Det kan gå bra hvis de får ut fingeren tidlig på mandag, hvis ikke blir det nødvendigvis en utsettelse. Dumt iom at jeg har måttet ta meg fri fra jobb denne dagen.

wainer

Hentet min bil på torsdagen. Veldig fornøyd med allt, men. Siden bilen sa ifra at en oppdatering var tilgjengelig så koblet jeg bilen på wifi hjemme, lastet ned oppdateringen og fullførte installasjonen. Etterpå mistet jeg nettverket, så nå fungerer ingenting som krever nettverk, f.eks. kart, spotify, etc. Hadde jeg visst det hade jeg tenkt meg om flere ganger før jeg gikk rett på oppdatering. Satt med support i 30+ min i dag uten at de klarte å løse det. Plus for null ventetid og hyggelig og hjelpsom person i andre enden. Venter nå på at de skal ringe tilbake i neste uke for mer service. Blir spennende å se hvor god servicen er og hvor raskt de får løst det. Bilen er fin den, men det er trist å få en slik feil kun noen timer etter utlevering. Så til andre nye der ute, tenk dere om før dere oppdaterer😊

turfsurf

Her har du nok bare vært uheldig. Det er veldig sjelden Tesla sine oppdateringer forårsaker slike feil. Og hvis de gjør fikses de gjerne med en reboot.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

wainer

Sitat fra: turfsurf på lørdag 22. juni 2024, klokken 09:42Her har du nok bare vært uheldig. Det er veldig sjelden Tesla sine oppdateringer forårsaker slike feil. Og hvis de gjør fikses de gjerne med en reboot.

Fint å høre! Det løser seg sikkert, men hverken lille svenskeknappen eller store svenskeknappen løste det. Tror likevel ikke jeg vil oppdatere rett før langtur før jeg fått noen positive opplevelser og tilliten tilbake.

RJK

Sitat fra: wainer på lørdag 22. juni 2024, klokken 11:03
Sitat fra: turfsurf på lørdag 22. juni 2024, klokken 09:42Her har du nok bare vært uheldig. Det er veldig sjelden Tesla sine oppdateringer forårsaker slike feil. Og hvis de gjør fikses de gjerne med en reboot.

Fint å høre! Det løser seg sikkert, men hverken lille svenskeknappen eller store svenskeknappen løste det. Tror likevel ikke jeg vil oppdatere rett før langtur før jeg fått noen positive opplevelser og tilliten tilbakHa
Han er nok ikke den første i denne puljen! Er opprettet (minst) en sak til med samme feil, på nylevert Tesla. Og en sak om en som prøvde å kjøre oppdatering/oppsett over Wifi, så mistenker det kan være bug i den oppdateringen.

Sjekk gjerne noen av Tesla-trådene, da jeg ikke husker om det gjaldt TM3 eller TMY i de to sakene jeg har lest om disse problemene! Og jeg er for lat til å leite opp linkene/gtrådene for dere nå. Spesielt sidden jeg sitter på jobb og leser dette mellom de innkommende samtalene! 8)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

turfsurf

Sitat fra: RJK på lørdag 22. juni 2024, klokken 11:40

Fint å høre! Det løser seg sikkert, men hverken lille svenskeknappen eller store svenskeknappen løste det. Tror likevel ikke jeg vil oppdatere rett før langtur før jeg fått noen positive opplevelser og tilliten tilbakHa
Han er nok ikke den første i denne puljen! Er opprettet (minst) en sak til med samme feil, på nylevert Tesla. Og en sak om en som prøvde å kjøre oppdatering/oppsett over Wifi, så mistenker det kan være bug i den oppdateringen.

Kan godt hende det er en versjon / hardware kombinasjon her som trigger denne feilen. Det forandrer ikke utsagnet mitt, det er veldig sjelden denne type feil inntreffer. Det som oftere skjer er at visse ting (spesielt med AP) får endret oppførsel som kan oppfattes som en regresjon. Men at nettverk, Bluetooth o.l. fullstendig slutter å virke er meget sjelden.

Men er nok uansett en god regel å ikke oppdatere rett før langtur (har selv sittet på support tlf med Tesla i Italia :) ).
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

RJK

Sitat fra: turfsurf på lørdag 22. juni 2024, klokken 12:31
Sitat fra: RJK på lørdag 22. juni 2024, klokken 11:40

Kan godt hende det er en versjon / hardware kombinasjon her som trigger denne feilen. Det forandrer ikke utsagnet mitt, det er veldig sjelden denne type feil inntreffer. Det som oftere skjer er at visse ting (spesielt med AP) får endret oppførsel som kan oppfattes som en regresjon. Men at nettverk, Bluetooth o.l. fullstendig slutter å virke er meget sjelden.

Men er nok uansett en god regel å ikke oppdatere rett før langtur (har selv sittet på support tlf med Tesla i Italia :) ).
Mente ikke å si at utsagnet ditt var feil, for det har jeg ikke grunnlag for. Men at det kan være feil med enkelte oppdateringer, som kanskje bare rammer noen få eller som rammer mange, som Tesla ofte stopper utrulling på, er ikke nytt!.

Det jeg mente å si, var at nå kan det, til de ev. stopper utrulling av den versjonen, være at flere med ny bil kan bli rammet av dette!

Nå bør man selvsagt ikke ta slike oppdateringer samme dag som man kjører ut, eller veldig nært opptil. Men på den annen side, normal prosedyre på datamaskiner (med og uten 4 hjul) og tilhørende programmer, er jo at det er greit å ha ting "up to date" før man kanskje blir "tvunget" til en oppdatering midt under turen/fremstående hendelse! ;-)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

jannor

:) Hentet model 3 Performance idag. Ikke noe å utsette på den! Fantastisk bil å kjøre. :D
Juni 2024: Stealth Grey Tesla Model 3 Performance m/EA
X:April 2019: Blå metallic Tesla Model 3 LR m/FSD

RonnyØ

Sitat fra: jannor på lørdag 22. juni 2024, klokken 20:44:) Hentet model 3 Performance idag. Ikke noe å utsette på den! Fantastisk bil å kjøre. :D

Kult! Virker det bra? Hvordan er stolene? Gleder meg til å se en live

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA