Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bestilling og levering av 2024 modell

Startet av MinID, mandag 05. februar 2024, klokken 12:42

« forrige - neste »

Bakkelicious

Sitat fra: Asterix på mandag 18. mars 2024, klokken 21:47
Sitat fra: Bakkelicious på mandag 18. mars 2024, klokken 09:55Jeg bestilte en Highline 08.03.24.  Antatt levering er i uke 24.  Blir spennende :)  Får man beskjed fra selger, slik at man kan følge "produksjonen" og status på bilen?  Hvor lang tid etter bestilling får man det? 
Min selger har ikke informert meg i det hele tatt. Jeg må ta kontakt hver gang for å høre hvor bilen er. Selger sa ikke engang ifra at den ble forsinket, det fikk jeg vite da jeg ringte samme uke som forventet levering for å høre når jeg kunne komme å hente den...

Min bil er for øvrig fortsatt på produksjonsbåndet, der har den nå stått i snart 10 uker. Det er fortsatt store produksjonsutfordringer. Blir nå tidligst levering i mai, da er det nesten 8 måneder siden jeg bestilte. Tror dessverre du skal se langt etter noe bil i uke 24. Er du like heldig som meg så er julepynten oppe innen du får bil.

Jøss!  Hvilken utgave/ekstrautstyr bestilte du?  Rart det skal være så stor forskjell.  Mulig det er noe tilleggsutstyr som ikke har deler som må avventes?  Fryktelig å vente så lenge på ny bil Asterix!  :-\   Hvilken Mølleravdeling "kjøpte" du bil fra?

erikjo

Vet det er feil bilmerke, men bestile Audi Q4 etron i starten av november. Bilen ble ferdigprodusert i uke 52 og levert på havnen i Bremerhaven 16. januar 2024. Ringte til selger forrige uke og fikk høre at bilen ble holdt igjen av fabrikken, men at den nå prioriteres. Får håpe den kommer med ferga i morgen (21. mars) eller på mandag (25. mars). Vil da få bilen i midten av april, ca. 5 måneders ventetid.

Asterix

Sitat fra: Bakkelicious på tirsdag 19. mars 2024, klokken 12:09Jøss!  Hvilken utgave/ekstrautstyr bestilte du?  Rart det skal være så stor forskjell.  Mulig det er noe tilleggsutstyr som ikke har deler som må avventes?  Fryktelig å vente så lenge på ny bil Asterix!  :-\   Hvilken Mølleravdeling "kjøpte" du bil fra?
Har bestilt ID4 GTX med førerassistentpakke og hengerfeste. Kjøpte fra Albjerk og er alt annet enn imponert over oppfølgingen fra dem i ettertid. Etter at kontrakten var underskrevet i høst har det vært helt fullstendig tyst fra selger. Tar ikke kontakt, gir ingen oppdateringer, forklaringer eller estimater.

Bakkelicious

Det er elendig!  :-1:  >:(   Skjønner man blir provosert da, slik skal det ikke være!

Jeg bestilte en Highline 08.03.24 med hengerfeste, style interiør+, førerassistent+ og infotainment+ pakker.  Fikk melding i dag at bilen har fått produksjonstid i uke 16. De bilene som hadde flere pluss pakker kunne ha en ekstra produksjonstid på 1-5 uker.   Spent på hvor raskt bilen kommer gjennom.   

Er det hipp som happ om bilene blir produsert i Emden vs Zwickau?  (Eller kommer alle nordiske biler fra et spes sted?)

MinID

Sitat fra: Bakkelicious på torsdag 21. mars 2024, klokken 13:26Det er elendig!  :-1:  >:(   Skjønner man blir provosert da, slik skal det ikke være!

Jeg bestilte en Highline 08.03.24 med hengerfeste, style interiør+, førerassistent+ og infotainment+ pakker.  Fikk melding i dag at bilen har fått produksjonstid i uke 16. De bilene som hadde flere pluss pakker kunne ha en ekstra produksjonstid på 1-5 uker.   Spent på hvor raskt bilen kommer gjennom.   

Er det hipp som happ om bilene blir produsert i Emden vs Zwickau?  (Eller kommer alle nordiske biler fra et spes sted?)

Har inntrykk at bilene kommer fra Emden. Dette ifølge min selger.
ID4 GTX 4 motion, 2024, sw 4.0,

Solgt: ID4 GTX 2022, Ioniq5, Id4 first, Hyundai kona, Kia Soul

magfred

Sitat fra: MinID på torsdag 21. mars 2024, klokken 14:36
Sitat fra: Bakkelicious på torsdag 21. mars 2024, klokken 13:26Det er elendig!  :-1:  >:(  Skjønner man blir provosert da, slik skal det ikke være!

Jeg bestilte en Highline 08.03.24 med hengerfeste, style interiør+, førerassistent+ og infotainment+ pakker.  Fikk melding i dag at bilen har fått produksjonstid i uke 16. De bilene som hadde flere pluss pakker kunne ha en ekstra produksjonstid på 1-5 uker.  Spent på hvor raskt bilen kommer gjennom. 

Har inntrykk at bilene kommer fra Emden. Dette ifølge min selger.
Min kom fra Zwickau. Tror det har vært mye fram og tilbake nå som det har vært en del pauser i skiftene rundt jul/nyttår.
Peugeot e208 GT Pack
Volkswagen ID.5 GTX Facelift
Tidligere Volkswagen ID.4 1st Max

E-Trond

Volkswagen prioriterer dessverre volummodeller nå.
De har redusert produksjon på Gtx og økt prioritering på Highline modeller.
Jeg kunne få levering på Highline 4 motion på 3 måneder mens Gtx var usikker når jeg sjekket i midten februar.
ID 7 GTX
Ioniq  2020

Skau

Fikk utlevert min '24 GTX med alt utstyr i dag, bestilte 8. november 2023. Forventet levering i kontrakt var uke 11, så bare én uke over var ikke så ille.
Veldig fornøyd så langt i alle fall!
'21 ID.4 GTX (Solgt)
'24 ID.4 GTX

Asterix

Sitat fra: E-Trond på torsdag 21. mars 2024, klokken 21:28Jeg kunne få levering på Highline 4 motion på 3 måneder mens Gtx var usikker når jeg sjekket i midten februar.
Ta disse lovnadene om levering med en stor klype salt. Selgerne vet at det er veldig få som faktisk avbestiller ved forsinket levering, så de lover mer enn de kan holde og har lite å tape på det. Jevnt over er vel bilselgere omtrent like rettskafne som disse som selger roser nederst på Karl Johan.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA