Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hvor kaldt har du kjørt din Leaf?

Startet av kjølholdt, mandag 17. desember 2012, klokken 23:47

« forrige - neste »

kjølholdt

Siden banken synes det er ok at jeg kjøper ny bil er avgjørelsen i realiteten tatt. Men for å være litt økonomisk, kjøres gamle bile til sommer 2014. Tross alt eu godkjent til da.
Hvis jeg da bestiller sommer 2013 vil tesla ha fått opp produksjons kapasiteten slik at det ihvertfall ikke er mer enn 12 mnd ventetid?Håper jo at tempoet deres tilsier mindre enn 12 mnd
Litt jamne drypp siste halvåret og kona er overbevist om at El bil er det riktige.
Går for 85 kWh sannsynligvis ikke performance. Satser på at det vil koste ca 550 tusen for den største batteripakken med litt utstyr tech pakke, lyd anlegg to bakovervendte seter pluss litt lade utstyr . Kan strekke meg til 600 000
Ps  overtalelses prosessen gikk jo enda lettere med en saftig verksteds regning for eu godkjenning for et halvt år siden :-)
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

19quiz76

Grattis! Sitter på en reservasjon selv, men tenker litt som deg at verditapet på bilen vi eier i dag bør strekkes litt lenger. Så får jeg se om kanskje Model X viser seg å være et bedre alternativ når jeg/andre får testet S'en i daglig (vinter-)bruk. Skulle gjerne hatt hengerfeste og AWD, men hvis jeg må vente på X'en til myndighetene begynner å riste på kollektbøssa, fyrer jeg nok av på S-reservasjonen ;)

Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Trondns

Bestilte en reservasjon tirsdag.RN318510 Har ikke hørt noe om når det blir prøvekjøring, men han jeg snakket med i Teslabutikken på lørdag sa at det trolig ville bli kontakten før jul :-)
Har trolig fylt diesel for siste gang :-)
Mottok Tesla Model s, sort -   26. sept 2013 :-)

laumb

Trond, prøvekjøringer foregår "nå".
Når du får P-nummeret ditt, så får du ringe dem og avtale tid. ;)

_____
Tapatalkin' from iTalatut.

Trondns

Venter i spenning på P nummeret! Detti skal bli artig! Jo flere elbiler på Østlandet, jo flere ladestasjoner også vil jeg tru.
Har trolig fylt diesel for siste gang :-)
Mottok Tesla Model s, sort -   26. sept 2013 :-)

RunarBT

Sitat fra: 19quiz76 på lørdag 01. desember 2012, klokken 14:44
Grattis! Sitter på en reservasjon selv, men tenker litt som deg at verditapet på bilen vi eier i dag bør strekkes litt lenger. Så får jeg se om kanskje Model X viser seg å være et bedre alternativ når jeg/andre får testet S'en i daglig (vinter-)bruk. Skulle gjerne hatt hengerfeste og AWD, men hvis jeg må vente på X'en til myndighetene begynner å riste på kollektbøssa, fyrer jeg nok av på S-reservasjonen ;)

Dere bør begge rekne på kva du vil bruke ekstra på bensin ved å utsette bilbytte. Det er ikkje sikkert det er noke å spare på å vente når den totale kostnaden er med i regnestykket.

Stig O

Sitat fra: Trondns på lørdag 01. desember 2012, klokken 17:21
Venter i spenning på P nummeret! Detti skal bli artig! Jo flere elbiler på Østlandet, jo flere ladestasjoner også vil jeg tru.

Det er ladestasjoner utenfor der du bor vi trenger!
Odda Hardanger

P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

19quiz76

Sitat fra: Runarbt på lørdag 01. desember 2012, klokken 18:11
Dere bør begge rekne på kva du vil bruke ekstra på bensin ved å utsette bilbytte. Det er ikkje sikkert det er noke å spare på å vente når den totale kostnaden er med i regnestykket.
Er nok et litt mer sammensatt regnestykke enn som så, se mine beregninger i post #61 i denne tråden:

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,6251.60.html
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA