Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2024.2.X

Startet av Mobileum, torsdag 18. januar 2024, klokken 20:45

« forrige - neste »

Mobileum

Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

Radial

Sitat fra: Stjerneglis på lørdag 10. februar 2024, klokken 11:27UWB?

Ultra wideband Bluetooth.
En mer nøyaktig BT, med høyere kapasitet etc.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Handyman

UWB fungerer bare på enkelte modeller:

However, not all Tesla models are UWB-enabled. The latest-generation Model 3, 2023 Model X cars, and the much-anticipated Cybertruck currently support UWB technology.

Older Model S and Model X vehicles do have UWB frequencies mentioned in their certificates of conformity, but the feature is not yet activated for these models.

The previous-generation Model 3 and current-generation Model Y do not offer UWB connectivity.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Contango

Litt vanskelig å skjønne hva den praktiske forskjellen er. Synes telefonen fungerer magisk bra allerede.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en '24 Enyaq.

kaistian

Sitat fra: Contango på lørdag 10. februar 2024, klokken 23:33Litt vanskelig å skjønne hva den praktiske forskjellen er. Synes telefonen fungerer magisk bra allerede.
Hovedproblemet med Blåtann er at den benytter det uregulerte frekvensområdet 2,4-2,5 GHz.
Det er mange ting som bruker dette området slik som ZigBee, RFID, WiFI, mikrobølgeovn, lyskilder, låsesystemer osv. så det er mye interferens i dette området, som igjen fører til dårlig og avbrutt kommunikasjon.

førategangtesla

Sitat fra: kaistian på søndag 11. februar 2024, klokken 00:14
Sitat fra: Contango på lørdag 10. februar 2024, klokken 23:33Litt vanskelig å skjønne hva den praktiske forskjellen er. Synes telefonen fungerer magisk bra allerede.
Hovedproblemet med Blåtann er at den benytter det uregulerte frekvensområdet 2,4-2,5 GHz.
Det er mange ting som bruker dette området slik som ZigBee, RFID, WiFI, mikrobølgeovn, lyskilder, låsesystemer osv. så det er mye interferens i dette området, som igjen fører til dårlig og avbrutt kommunikasjon.

Jeg tror at problemet kan ligge på telefonsiden også. Jeg er enig i at det stort sett alltid fungerer strålende, men de få gangene bilen ikke vil reagere når jeg nærmer meg/står ved siden av bilen så pleier det å holde at jeg åpner appen.

Radial

Ref BT:
Jeg har vel egentlig funnet ut at jeg må "få lys på skjermen" innen 10sek før jeg åpner bilen, da virker alt normalt.
Tror det er en form for power-save funksjon i BT jeg rett og slett ikke får skrudd av, og den eneste måten er å gjøre skjermen aktiv for å aktivere BT igjen...og noen ganger må man helt til appen, da står det gjerne at det klønete med å koble til innimellom🥱

Android 12, kina-tlf.

Om bredbånds versjonen hadde fiksa på det tviler jeg på?
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

OlaM

Sitat fra: ronnynilsen på søndag 04. februar 2024, klokken 19:13Har 2024.2.2.1, og for meg virker det som autopilot nå er vesentlig bedre på å ikke gli inn i påkjøringsfiler uten vegmerking. HAr ikke kjørt så mange kilometer med AP da det ikke er helt vær og føre til det, men på E6 inn mot Oslo der bilen tidligere har hatt litt rykkinger i rattet og drevet litt av mot høyre før den finner filen igjen, var den nå helt rolig og holt seg til vegmerkingen på venstre side. Virker også som den styrer rattet mye mykere uten raske eller brå utslag.

Ta dette med en klype salt, bare noen korete turer foreløpig.

Kjørte et godt stykke i går med 2.2, fikk akkurat den samme vinglingen mot midten av brede felt som før. Men der det var litt snø eller hjulspor som gjorde skillet tydeligere var den bedre. Det har jeg sett før og er forsåvidt logisk nok. Kan hende det var det du også opplevde.
'21 3LR

Otkristo

2024.2.6 brings us:
Latin America map region (for the impeding expansion in Chile/Colombia -also added Spanish language)
"Accident" mark on the maps
"closed road" mark on maps
Red light/speed camera display in China
Maps will support fastest/shortest/no tolls/... routes selection

Display of battery heating time remaining

The display of speed zones and such is improved with special display modes for speed zones.

Handyman

Fikk den i dag. Få teste litt på vei hjem fra jobb.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Mobileum

Kort tur, men merker eller ser ikke noe nytt. Står bare "Security update".

iDriver

Min Y er fortsatt "stuck" på 2023.44.30.09, noe den har vært siden 18/1.
Har aldri opplevd at den ligger så langt "bak" - er det normalt? Det meste jeg har hatt tidligere, er 7 dager fra "Discovery To Install" iflg Teslafi...(siden bilen var ny i mars ifjor)

Otkristo

Sitat fra: Handyman på onsdag 14. februar 2024, klokken 09:33Fikk den i dag. Få teste litt på vei hjem fra jobb.

Lurer mest  på denne:
Display of battery heating time remaining

Mobileum

Sitat fra: iDriver på onsdag 14. februar 2024, klokken 12:08Min Y er fortsatt "stuck" på 2023.44.30.09, noe den har vært siden 18/1.
Har aldri opplevd at den ligger så langt "bak" - er det normalt? Det meste jeg har hatt tidligere, er 7 dager fra "Discovery To Install" iflg Teslafi...(siden bilen var ny i mars ifjor)

Du har et eget valg under Service i appen hvor du kan velge Programoppdateringer. Prøv den.

Teslaabb

Sitat fra: iDriver på onsdag 14. februar 2024, klokken 12:08Min Y er fortsatt "stuck" på 2023.44.30.09, noe den har vært siden 18/1.

Hei, min TM3 Highland er også på den programvaren (2323.44.30.09). Jeg har enda ikke fått ferdig kalibrert bilen,  jeg lurer på om det kan være noe av årsaken?
2024 Tesla Model 3  RWD (Highland)
Bestillingsdato 15.Desember 2023

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA