Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2024.2.X

Startet av Mobileum, torsdag 18. januar 2024, klokken 20:45

« forrige - neste »

ronnynilsen

Har 2024.2.2.1, og for meg virker det som autopilot nå er vesentlig bedre på å ikke gli inn i påkjøringsfiler uten vegmerking. HAr ikke kjørt så mange kilometer med AP da det ikke er helt vær og føre til det, men på E6 inn mot Oslo der bilen tidligere har hatt litt rykkinger i rattet og drevet litt av mot høyre før den finner filen igjen, var den nå helt rolig og holt seg til vegmerkingen på venstre side. Virker også som den styrer rattet mye mykere uten raske eller brå utslag.

Ta dette med en klype salt, bare noen korete turer foreløpig.
Tesla model Y LR 2022

Handyman

På vei til jobb i dag bremset bilen foran meg noe uventet opp for å slippe inn en buss. Da varslet bilen min med piping og bestemt bremsing. Ikke ukjent oppførsel, men i tillegg kom det en vibrering i rattet som jeg kun har opplevd ved når bilen varsler om at du kjører over midt- eller kantlinje. Er det noe nytt, eller er det bar jeg som ikke har lagt merke det tidligere?
Edit: 2024.2.2.1
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

ronnynilsen

Sitat fra: Handyman på mandag 05. februar 2024, klokken 08:43På vei til jobb i dag bremset bilen foran meg noe uventet opp for å slippe inn en buss. Da varslet bilen min med piping og bestemt bremsing. Ikke ukjent oppførsel, men i tillegg kom det en vibrering i rattet som jeg kun har opplevd ved når bilen varsler om at du kjører over midt- eller kantlinje. Er det noe nytt, eller er det bar jeg som ikke har lagt merke det tidligere?

Det var ikke så glatt at det var ABS bremsene du kjente vibrere?
Tesla model Y LR 2022

Handyman

Nei. Ikke glatt. Helt ulikt ABS-bremsing.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

førategangtesla

2024.2.2.1 på vei ned her nå. Ikke noe snadder, kun security improvments og minor fixes.

OlaM

Sitat fra: ronnynilsen på søndag 04. februar 2024, klokken 19:13Har 2024.2.2.1, og for meg virker det som autopilot nå er vesentlig bedre på å ikke gli inn i påkjøringsfiler uten vegmerking. HAr ikke kjørt så mange kilometer med AP da det ikke er helt vær og føre til det, men på E6 inn mot Oslo der bilen tidligere har hatt litt rykkinger i rattet og drevet litt av mot høyre før den finner filen igjen, var den nå helt rolig og holt seg til vegmerkingen på venstre side. Virker også som den styrer rattet mye mykere uten raske eller brå utslag.

Ta dette med en klype salt, bare noen korete turer foreløpig.

Andre som har lignende erfaringer? Akkurat installert, skal på en 20-mils tur i helgen og vet om et par steder der den alltid gjør noe galt, så det burde være lett å merke hvis de har endret mye.
'21 3LR

marud

Da har jeg fått 2024.2.2.1 på Highland. Den fikk adaptive fjernlys som andre i Europa har opplevd, men det som ikke er i releasenotes er en liten endring i det visuelle på Trips siden
2024 Tesla Model 3 RWD Stealth Grey

Otkristo

Noen som har sett om denne fuksjonaliteten også gjelder i Norge?
Antall Teslaer som navigerer til valgt Supercharger. Estimerer antall ledige stalls.

OlaM

Sitat fra: Otkristo på onsdag 07. februar 2024, klokken 15:51Noen som har sett om denne fuksjonaliteten også gjelder i Norge?

Ikke sett den før nei, kunne godt tenkt meg det!
'21 3LR

Mdah

Ser jo bra ut, men nå som så og si alle SuC er åpne for alle så blir det litt gjetting hvor fullt det faktisk blir. Man får vel uansett kanskje et slags inntrykk av hvor fullt det er om man legger på 10-15 % øvrige biler?.
2015 P85D - Sportsunderstell - CCS - MCU2

Mobileum

2024.2.3 lastes ned nå.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

turfsurf

Ikke noe spennende med 2.3. Har snart kjørt 40 mil med den, merker ingen forskjell fra den forrige.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

CorsoDante

Sitat fra: turfsurf på fredag 09. februar 2024, klokken 20:46Ikke noe spennende med 2.3. Har snart kjørt 40 mil med den, merker ingen forskjell fra den forrige.

Den klassiske varianten av fantombremsing er langt på vei eliminert hos meg (mye motorvei + landevei, inkl. tunneler og «underpass», og 80 km/t uten midtskille).

Men det som tok over for fantombremsing var vel... fantombremsing - før enkelte avstikkere langs veien. Som om den antok at jeg skulle svinge av (AP uten destinasjon lagt inn). Fryktelig irriterende. Dette er nå forsvunnet, som dugg for solen. Antar ifm. 2.X. Så en slags «forbedring» der  ;D .
TMYP HW4 / TM3P Atom

cstromme

UWB for phone key!!! 😄

Men jeg fikk ikke valget når jeg satt meg i bilen. Både bilen og appen er oppdatert, og begge støtter UWB.
Tesla Model X 100D 2023 Ultra Red
Tesla Model X 75 2017 (SOLGT)
Tesla Model S 85 2014 (SOLGT)

Stjerneglis

2021 Tesla Model Y LR AWD
2019 Hyundai Kona Electric - solgt
2011 Mitsubishi i-Miev - solgt

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA