Hovedmeny

Problemer med ladeplugg Model Y

Startet av Nimrad, torsdag 18. januar 2024, klokken 10:04

« forrige - neste »

Nimrad

Tenkte å lufte problemet mitt her før jeg eventuelt hører med Tesla igjen. Jeg fikk bilen min i sommer og hadde umiddelbart problemer med ladepluggen. Jeg la inn serviceforespørsel og de "fikset" det. Problemet var at den ikke låste kabelen, så det kom opp den standardmeldingen om at bilen ikke klarte å låse kabelen så det var begrenset ladekapasitet.

Problemet er at de fikset det bare sånn halvveis. Jeg opplever fortsatt at jeg må sette den inn på en spesiell måte for at det skal virke ordentlig. Foreløpig får jeg det til hvis jeg bare vil, men jeg liker ikke at det er sånn på en nybil. Hva ville dere gjort? Ny servicesak?
Tesla MY LR CR 2023
Fiat 500e 2021 Icon 3+1
Seat Mii 2020 - Solgt

Handyman

Meld det inn.
Jeg har siden mars 2019 aldri hatt problemer med låsing av støpselet, unntatt de 2 gangene jeg har fått snø mellom kontakt og støpsel. Fikk da ikke støpselet langt nok inn. Fjernet snøen (som var blitt til is), og så var problemet borte.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

sjokomelk

Dumt spørsmål, men har du samme problem med forskjellige ladekabler? Eller er det bare med én bestemt?
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Handyman

førategangtesla

Sitat fra: Nimrad på torsdag 18. januar 2024, klokken 10:04Tenkte å lufte problemet mitt her før jeg eventuelt hører med Tesla igjen. Jeg fikk bilen min i sommer og hadde umiddelbart problemer med ladepluggen. Jeg la inn serviceforespørsel og de "fikset" det. Problemet var at den ikke låste kabelen, så det kom opp den standardmeldingen om at bilen ikke klarte å låse kabelen så det var begrenset ladekapasitet.

Problemet er at de fikset det bare sånn halvveis. Jeg opplever fortsatt at jeg må sette den inn på en spesiell måte for at det skal virke ordentlig. Foreløpig får jeg det til hvis jeg bare vil, men jeg liker ikke at det er sånn på en nybil. Hva ville dere gjort? Ny servicesak?

Definitivt ny servicesak. Mobilservice kan sikkert komme hjem til deg og eventuelt bytte ladeport. Når jeg hadde utlevering i desember 22 så var lokket til ladeporten litt skjev, så jeg meldte det inn i appen og da kom mobilservice til jobb og byttet hele ladeporten imens jeg var på arbeid  :)

Kim-

Bare å melde inn. Skal virke knirkefritt hver gang.
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Autowinder

Jeg har ved to anledninger ladet på ionity hos Ikea på Slependen og deretter ladet på Supercharger på hhv Ullevål og Centralgarasjen. Første gangen ville den ikke låse kabelen på to ladere, resatte bilen og fikk ladet på en tredje. Andre gangen ville ikke bilen lade mer enn på 22kwh og når jeg skulle bytte stolpe ville ikke bilen frigjøre kabelen, ikke engang med nødutløser i bagasjerom. Telefon til Tesla veihjelp medførte mye strul men fikk tilslutt frigjort kabelen. Det var kjent at andre ladere kunne medføre at Tesla enkelte ganger kunne få «hikke» om en ikke avsluttet på en spesiell måte, jeg hadde bare låst opp kabel fra skjermen og trukket den ut. Veihjelpen (på telefon) kunne ikke si om dette var årsaken. Vet ikke om dine problemer skyldes bruk på andre ledeleverandørers utstyr, ville bare bringe dette på banen. Jeg har endel lading på Oslo kommunes ladere og det har alltid vært stabilt, men er jo ac lading.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

RJK

Sitat fra: Autowinder på fredag 19. januar 2024, klokken 17:26Jeg har ved to anledninger ladet på ionity hos Ikea på Slependen og deretter ladet på Supercharger på hhv Ullevål og Centralgarasjen. Første gangen ville den ikke låse kabelen på to ladere, resatte bilen og fikk ladet på en tredje. Andre gangen ville ikke bilen lade mer enn på 22kwh og når jeg skulle bytte stolpe ville ikke bilen frigjøre kabelen, ikke engang med nødutløser i bagasjerom. Telefon til Tesla veihjelp medførte mye strul men fikk tilslutt frigjort kabelen. Det var kjent at andre ladere kunne medføre at Tesla enkelte ganger kunne få «hikke» om en ikke avsluttet på en spesiell måte, jeg hadde bare låst opp kabel fra skjermen og trukket den ut. Veihjelpen (på telefon) kunne ikke si om dette var årsaken. Vet ikke om dine problemer skyldes bruk på andre ledeleverandørers utstyr, ville bare bringe dette på banen. Jeg har endel lading på Oslo kommunes ladere og det har alltid vært stabilt, men er jo ac lading.
Ionity? De har vel ikke ladere ved Ikea Slependen. Recharge har ladere ved Ikea Slependen!

Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Hideyowife

Byttet 2 ganger på vår Model 3. Vinter nummer 3 på den nå og ser ut som det blir bytte nummer 3 for oss også. Vært null stress å få dette ordnet med tidligere. Skal ikke være sånn. Kommer til å bli en fast kostnad når bilene er utenfor garanti tror jeg  ;D
Tesla Model 3 SR+ 2021
Tesla Model Y LR 2023

Hall of fame:
Xpeng G9 2023 - Avbestilt
Seat Mii 2020 - Solgt
BMW i3 94ah 2017 - Solgt
Nissan Leaf SL 2015 - Solgt
MB B-Klasse EV 2016 - Solgt
e-Golf 2015 - Solgt
-------------------------------------
All in with EV since 2015

Handyman

Sitat fra: Hideyowife på fredag 19. januar 2024, klokken 19:26Byttet 2 ganger på vår Model 3. Vinter nummer 3 på den nå og ser ut som det blir bytte nummer 3 for oss også. Vært null stress å få dette ordnet med tidligere. Skal ikke være sånn. Kommer til å bli en fast kostnad når bilene er utenfor garanti tror jeg  ;D
Byttet hva? Ladeport??

Autowinder

Sitat fra: RJK på fredag 19. januar 2024, klokken 19:09Ionity? De har vel ikke ladere ved Ikea Slependen. Recharge har ladere ved Ikea Slependen!

Sorry, kan huske feil. Du har nok helt rett mht. Recharge 🙄
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

RJK

Sitat fra: Autowinder på lørdag 20. januar 2024, klokken 22:48
Sitat fra: RJK på fredag 19. januar 2024, klokken 19:09Ionity? De har vel ikke ladere ved Ikea Slependen. Recharge har ladere ved Ikea Slependen!

Sorry, kan huske feil. Du har nok helt rett mht. Recharge 🙄
Inntil nylig hadde ikke Ionity ladere i Oslo, ikke før de satte opp noen på Skøyen. Nærmeste Ionity-stasjoner ellers, er Vik ved Tyrifjorden, Dal nær Råholt (langs E6 mot Eidsvoll) og nær Knapstad langs E18 retning Askim og Ørje.

Har rimelig god kontroll på disse, da jeg har brukt disse tilnærmet eksklusivt pga diverse avtaler/medlemskap som har gitt meg billig lading hos dem. Kjøpte bil ca i samtidig som de åpnet i Norge og Europa, og startet med introtilbudet på 80 NOK per ladesesjon.

Hjalp godt på at ladestasjonen ved Dal lå perfekt til for mine turer for å besøke min mor og eldste bror som bodde på samme tettsted. Og dessuten den ved Rygge som lå perfekt til for mine harryturer til Strömstad.

8)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA