Hovedmeny

Soul spy eller lignende for iphone?

Startet av TorsteinO, tirsdag 09. januar 2024, klokken 11:29

« forrige - neste »

TorsteinO

Kommer sikkert til å komme masse rookie-spørsmål fra meg en stund framover, bare så dere er advart :)

Har jo egentlig vært vant med å fikse litt selv på den gamle octaviaen, og ble da glad i obd2. Så er spørsmålet - ser at soul spy skal funke bra til e-niro 2019, men den ser det ikke ut til at finnes til iPhone? Finnes det noe bra alternativ, eller må jeg bite i det sure eplet og skaffe meg en Android-dings?

(Pluggen ligger foreløpig i den gamle bilen som fremdeles står hos verkstedet, så får ikke testet med andre apper selv helt enda)

Daniel_0007

car sccanner skal vel funke og, ser de har ios app.
Model 3 2019 LR Rwd

TB

Car Scanner har støtte for svært mange biler - inkl. Kia Niro EV

En ting som er viktig ang. denne typen apper er å velge en ODB2 adapter som er stabil.
En del rimelige ELM327 baserte adapter er ustabile, og gir ingen god brukeropplevelse.

Jeg kjøpte selv OBDLink LX for en del år tilbake, den er stabil, og støtter ELM327 og STN1110 som noen apper utnytter.
Les her ang. ODB2 adapter: https://www.carscanner.info/choosing-obdii-adapter

Selv om OBDLink LX koster noe mer enn de rimelige utgavene har det en stor fordel med at en slipper å prøve å koble til en rekke ganger - og noen ganger ikke kan koble til i det hele.
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA